Gå til innhold

Reiselivsledelse


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Noen som har gått reiselivsledelse på BI eller noe annet sted? Hvordan var det?

Jeg lurer litt på å ta reiselivsledelse ved BI, men syns ikke det er noe gøy at det koster så mye. Er det noen som vet om det til slutt lønner seg, eller om jeg like gjerne kan ta reiselivsledelse på f.eks. UiS og få akkurat samme og like gode utdanningen? Hva ville dere gjort?

Så lurer jeg også på dere som har tatt reiselivsutdanningen; hva jobber dere med/som idag?

Takker for alle svar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder på med denne utdannelsen men ved markedshøyskolen. Jeg trives veldig godt på den skolen og det studiet. Det er gode forelesere, en del gruppearbeid som er interessant, skolen ligger sentralt i byen osv. Det koster litt siden det er privat skole men jeg synes absolutt at det er verdt det. Ikke sikker på hva jeg vil jobbe med når jeg er ferdig men den tid, den sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_trådstarter_*

Tusen takk for svar!

Så bra du trives, men selv har jeg ikke så lyst å bo i Oslo. Tenker helst Bergen, Stavanger eller muligens Lillehammer.

Er det ingen andre her inne som kan si noe mer om det jeg spurte om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bi Bergen har veldig flinke forelesere og er absolutt verdt det om du ville vurdert det:) Ellers så anbefaler jeg deg å studere på offentlig höyskole fordi kostnadene etter endt utdanning er såpass höy, jeg kan tenke meg at stavanger er et bra valg siden det har värt reiselivsskole der lenge. Du for tenke på kostnader og hvilke by du vil bo i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Universitetet i Stavanger har reiselivsledelse, og jeg vet om mange som går der som er veldig fornøyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

trådstarter her:

tusen takk for svar!

Eneste grunnen til at jeg tenker på andre byer enn Stavanger, er at jeg er herifra og vil uansett (muligens) ta masteren min på UiS. Så da tenker jeg at det fort kan bli kjedelig å bo i samme by, 3 år ekstra når jeg allerede har bodd her såpass mange år og er blitt litt lei. Har ikke bestemt meg 100% for hva jeg vil, men syns at reiselivsledelse virker gøy :) Ville bare høre litt rundt om hva folk anbefaler av skoler og hva man til slutt blir! Er litt vanskelig dette ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_trådstarter_*

Lurer forresten også på om noen vet om det går an å f.eks. ta et av årene på UiS-Reiselivsledelse og de to 2 andre årene på BI Bergen-Reiselivsledelse? Eller om det er helt umulig å kombinere disse to skolene, selv om det er det samme studiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Dytter denne tråden litt...

Ingen her som har gått eller går BI Reiselivsledelse i Bergen og kan si litt om det?? Og hva du vil jobbe med eller jobber med etter endt utdanning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en god venninne som nettopp er ferdig med bachelor i reiselivsledelse ved BI i Bergen. Hun var veldig fornøyd med opplegget (så vidt jeg har forstått).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :)

Hva jobber hun som nå da? Eller hva har hun lyst å jobbe med?

Vel, nå jobber hun i leketøysbutikk, ikke akkurat relevant til studiene, men tror det var mer av personlig valg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jenta_*

Jeg har studert reiselivsledelse ved BI.

Utroooolig kult studie, men jobb ja, vel det er vanskelig.. Enda har jeg ikke fått jobb, men det kan jo være en kombo av finanskrise også? Ikke bare meg, flere i klassen også.. Men altså, det trenger ikke å ha noe med studiet å gjøre..

Du må forvente å begynne ved "bunnen" etter 3 år på denne linjen, du får ikke noe salgsjobb i hotell ol med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ut fra Lillehammer for noen år siden. Flott by, flott studie, flott skole - ingen problemer med å anbefale det sånn sett.

Vær obs på at jobbmulighetene etter studiet er heller dårlige greier. Hvis du vil bo i de største byene skal du lete lenge etter spennende jobb, men hvis du er villig til å flytte til "utkantstrøk" er det noe lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Studerer også reiselivsledelse ved Markedshøyskolen. Trives godt, men vet ikke hva jeg vil jobbe med når jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Heidi_*

Jeg gikk reiselivsledelse på BI. Sluttet da det ikke var helt det jeg hadde tenkt meg. Første året er stort sett likt på alle retninger (Bedøk, Markedsføring, Medier og Komm, Samf. øk)

Men reiselivsdelen skuffet meg. Det var ikke noe galt med den, men jeg hadde valgt feil bare. Jeg er interessert i hotelfag og hotelledelse. Det er et annet studium.

Den kommer inn på turisme og atraksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...