Gå til innhold

GU+mens

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesteskriver
Skrevet

I februar var jeg til fastlegen min pga uregelmessig mens. Det tar ca 10-12 uker mellom hver periode, så syklusen er alt for lang. Hun tok blodprøver, og ut i fra dem såg det ut til at jeg hadde PCO(S). Hun henviste meg deretter videre til GU.

GU har ca 3 mnd ventetid, og jeg fikk time 12.05 (altså neste tirsdag). Jeg fryktet jo at jeg kunne få mensen mens jeg skulle ha GU, men da jeg fikk mensen i begynnelsen av april tenkte jeg at da kommer den ikke før i juni/juli igjen, med tanke på at det tar 10-12 uker mellom hver.

Men - såklart kom mensen i dag. Bare 6 uker siden sist. :/

Det er en uke til GU, men blødningene mine varer vanligvis 8-10 dager, noe som vil si at jeg da har mensen når jeg skal til GU. Og hva gjør jeg da? Kan jeg reise å ta timen, eller må jeg avbestille? Og det er UTROLIG kjipt å måtte avbestille timen pga mensen (det er jo fordi den er uregelmessig jeg skal dit, så jeg kunne jo ikke vite at den kom nå). Og i tilegg - det er 3 mnd ventetid på GU, og det vil jo si jeg da må vente 3 nye mnd.

Så - er det noen som hvet hvordan det er? Utfører gynekologen undersøkelsen, eller må jeg vente 3 nye mnd? Fint om noen kunne tatt seg tid til å svare! :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

PCO skjekking er stort sett UL og blodprøver. Så i utgangspunktet tror jeg ikke mens er et problem. Men celleprøver ol er mer usikkert under mens.

Ring og hør, så får du vite hva gynekologen har som praksis :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ringt dit og spurt. Jeg opplevde det samme en gang, og tok kontakt for å høre. Da fikk jeg ny time litt senere fordi de skulle ta celleprøver og en slik prøve burde man ikke ta under menstruasjon. Jeg slapp altså den lange ventetida på nytt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...