Gjest Gjesteskriver Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 I februar var jeg til fastlegen min pga uregelmessig mens. Det tar ca 10-12 uker mellom hver periode, så syklusen er alt for lang. Hun tok blodprøver, og ut i fra dem såg det ut til at jeg hadde PCO(S). Hun henviste meg deretter videre til GU. GU har ca 3 mnd ventetid, og jeg fikk time 12.05 (altså neste tirsdag). Jeg fryktet jo at jeg kunne få mensen mens jeg skulle ha GU, men da jeg fikk mensen i begynnelsen av april tenkte jeg at da kommer den ikke før i juni/juli igjen, med tanke på at det tar 10-12 uker mellom hver. Men - såklart kom mensen i dag. Bare 6 uker siden sist. :/ Det er en uke til GU, men blødningene mine varer vanligvis 8-10 dager, noe som vil si at jeg da har mensen når jeg skal til GU. Og hva gjør jeg da? Kan jeg reise å ta timen, eller må jeg avbestille? Og det er UTROLIG kjipt å måtte avbestille timen pga mensen (det er jo fordi den er uregelmessig jeg skal dit, så jeg kunne jo ikke vite at den kom nå). Og i tilegg - det er 3 mnd ventetid på GU, og det vil jo si jeg da må vente 3 nye mnd. Så - er det noen som hvet hvordan det er? Utfører gynekologen undersøkelsen, eller må jeg vente 3 nye mnd? Fint om noen kunne tatt seg tid til å svare! :-)
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 PCO skjekking er stort sett UL og blodprøver. Så i utgangspunktet tror jeg ikke mens er et problem. Men celleprøver ol er mer usikkert under mens. Ring og hør, så får du vite hva gynekologen har som praksis
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Jeg ville ringt dit og spurt. Jeg opplevde det samme en gang, og tok kontakt for å høre. Da fikk jeg ny time litt senere fordi de skulle ta celleprøver og en slik prøve burde man ikke ta under menstruasjon. Jeg slapp altså den lange ventetida på nytt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå