Gå til innhold

Jordbærpai


meta

Anbefalte innlegg

I paris smakte jeg verdens beste jordbærpai!! Den hadde tynn paibunn, masse vaniljekrem og et lokk av friske jordbær og jordbærgele. Noen som har en oppskrift??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

høres kjempegodt ut da:) det kan vel ikke være så vanskelig å lage? en god paibunn, gjerne med nøtter i, legg vaniljekrem oppi, jordbær oppå og fyll på med gele (laget med halv mengde vann og litt avkjølt).

skal prøve selv, namm.

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke det jeg heller. Problemet er at jeg ikke har vært så heldig med paideigen tidligere.. Vel, nå har jeg laget en mørdeig fra Jamie Oliver sin kokebok (er nøtteallergiker, så det må jeg dessverre unngå) og så har jeg kjøpt ferdig vaniljekrem fordi jeg syns den er så veldig god. Har jordbærgele og mangler jordbær. Får nok bare prøve meg fram..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også ganske fint med "mini-paier", laget av det samme men i posjonsformer (aluminium eller former a la sandkaker).

Tror nok at du kan bruke en vanlig oppskrift på paideig/mørdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I paris smakte jeg verdens beste jordbærpai!! Den hadde tynn paibunn, masse vaniljekrem og et lokk av friske jordbær og jordbærgele. Noen som har en oppskrift??

Hørtes ut som en smak av himmelen, spørr du meg....... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er paien laget og spist litt av. Den var utrolig god!! :D

Men jeg kunne fortsatt trenge tips til paideig.. Bare sånn til en annen gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...