Noldus Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Hvordan hadde du gjort det dersom du ikke hadde mulighet til å gi gave til brudeparet og var bedd i bryllupet? jeg tenker nå på dersom du virkelig hadde stram økonomi! til vårt bryllup var det to personer som kom uten gave, men det jeg reagerte mest på var likevell at de ikke "sa noe". Jeg har full forståelse for at folk kan ha stram økonomi, hvem har vel ikke opplevd det?? men tror likevell jeg ville spandert et kort eller noe slikt??
Spatula Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Min mormor sier " man skal aldri komme tomhendt når man er bedt" Uansett hvor stram økonomi man har, kan man alltids gi et telegram... Et kort trenger ikke å koste mer en 4 kr - man får det sikkert billigere også.. En blomsterbukett trenger jo heller ikke å koste all verden.. Er selv student, og er ikke alltid at økonomien er på topp, men klarte alikevell og finne gaver til begge parene. Man finner mye på salg - christiania glassmagasin osv.. Ikke sikkert at dette paret hadde all verden med fantasi...
Sunshine Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Jeg hadde aldri turt å komme i bryllup uten gave De kunne i det minste gitt en flaske vin, det koster bare en hundrelapp. Det burde man ha råd til å skrape sammen fra man får invitasjonen, til man skal i bryllupet. Og har man ikke råd så lager man noe, eller gir et gavekort på en tjeneste. Rundvask av huset/klipping av pen/rydding av hage, kjeller eller garasje osv. Det er ting som ikke koster en krone å gi. I værste fall må man ut med 3 -4 kr til et billig kort man skriver det på.
Gjest Cipheria Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Nokre vil kanskje føle seg flau over den dårlege økonomien sin, og derfor ikkje orke å sei frå. Kanskje dei følte at det ville bli enda tydlegare (både for deg og andre i bryllaupet) at dei ikkje hadde noko gåve å gi, dersom dei gav kort. Dei ville berre unngå heile problemet. Eller kanskje dreit det i det. Med mindre desse er utolelege personar til vanleg, så ville eg ikkje lagt så mykje i det. Forresten, er dei utolelege personar til vanleg, så er det vel enda mindre å bry seg med. Ein ting å vere student, då skjønar alle at man som regel ikkje har så mykje pengar. Men eg trur det er verre for ein vaksen som "burde" klare seg sjølv økonomisk. Eg er student no, så eg hadde ikkje nølt med å seie at gåva mi ikkje kom til å bli så stor. Antar at eg vil gjere det i framtida og, (dersom det skulle vere lite pengar på kontoen, vel å merke).
Jade Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Hvis noen ikke hadde råd til å kjøpe gave i mitt bryllup, så ville jeg heller at de kom uten å gi gave, enn at de ikke kom i det hele tatt. Selv hadde jeg aldri turt å gå i bryllup uten å kjøpe gave. Hadde det vært krise hadde jeg kanskje laget noe. Men siden jeg ikke er så veldig handy girl, så hadde jeg sikkert spart inn på noe annet hvis mulig.
Vilm@ Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Hadde satt pris på at de ville feire dagen med oss likevel, og ikke blitt snurt for at de ikke hadde gave, det var vel en grunn til det da, og ikke alle er komfortable med å legge ut om sin dårlige økonomi. De prioriterte å komme - ville du heller hatt gave enn at de kom ? Se det positive i det, de ville feire dagen med dere
Gjest Miley Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 Jeg hadde nok ikke dratt i et bryllup uten å hatt med gave, da hadde jeg laget noe om økonomien tilsa at jeg ikke hadde råd. Om noen ikke hadde hatt med gave i mitt bryllup hadde ikke vært farlig, jeg ville nok stusset litt, men syntes det var kjekt at de hvertfall kom. Hadde vært veldig trist om de hadde kjøpt gave, men ikke hadde råd til å komme.
krillan Skrevet 4. mai 2009 #8 Skrevet 4. mai 2009 Jeg ville ikke kommet uten gave uansett hvor stram økonomi. Det er mye man kan gjøre. Lage et kort, om det er noe du kan kan du gi et "gave" kort, om man har barn kan man gi barnevakt. Skrive et koselig brev, eller dikt. Et eller annet av noe slag som tegn på takknemlighet over å ha blitt bedt i bryllup og vise at man har tenkt på noe. Alle forstår vell at man kan ha det stramt økonomisk, men man kan jo gjøre ting på andre måter
Noli Skrevet 4. mai 2009 #9 Skrevet 4. mai 2009 Jeg hadde nok heller ikke gått uten en gave, hadde i det minste gitt et kort.
Gjest Gjest_fidel_* Skrevet 4. mai 2009 #10 Skrevet 4. mai 2009 Jeg tror ikke jeg hadde gått i bryllup uten å ha med gave, men jeg hadde ikke reagert på om noen ikke hadde tatt med til vårt bryllup. For å være ærlig vet jeg ikke om noen kom uten gave, for jeg har ikke sjekket opp gavelista mot gjestelista siden det ikke er interessant for meg om ikke alle ga gave (men det minner meg om at jeg burde sjekke det slik at de som eventuelt kom uten gave også får takkekort..) Det viktigste for oss var at folk kom, med eller uten gave!
Noldus Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 5. mai 2009 Vi fant det ut når vi leste gjennom alle kortene for å skjekke hvor mye takkekort vi skulle bestille!! Selvsagt vil jeg heller at de skal komme utengave enn å ikke komme, men savner at det i allefall kom et lite kort med en hilsen =)
Gjest Elfrida Skrevet 5. mai 2009 #12 Skrevet 5. mai 2009 Det kan ikke ha skjedd at gaven/kortet har kommet bort da?
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #13 Skrevet 5. mai 2009 De var ikke med på en spleis på en av de andre gavene da? Det var et av parene som var invitert i vårt bryllup som ikke kom med noen som helst hilsen. Riktignok hadde de ikke anledning til å komme (og det er greit nok siden de ville få lang reisevei), men man føler seg ikke veldig verdsatt som venner når man må purre opp svar på om de kommer lenge etter at fristen er utgått og man heller ikke får en liten gratulasjon.
leirbål Skrevet 5. mai 2009 #14 Skrevet 5. mai 2009 De kan, som gjesten over foreslår, ha vært med på en gave sammen med noen andre, men at de har glemt å skrive på kortet.
simba80 Skrevet 5. mai 2009 #15 Skrevet 5. mai 2009 Hos oss gav faktisk ikke brudgommens forlover gave! Han skulle gi senere siden han hadde litt stram økonomi, men har ikke sett noe til det i ettertid. Har man råd til å gå ut og feste hver helg har man vel råd til å gi en gave, tenker jeg da...
Noldus Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #16 Skrevet 5. mai 2009 en av disse to er faktisk min søster.. men vi har egentlig aldri hatt noe forhold så jeg ble ikke så overasket... Den andre personen er en veninne, hun hadde sagt til felles venner av oss at gaven var glemt hjemme, men etter et år og flere møter så er den enda ikke dukket opp... Men gode forslag likevell!! Var veldig redd for at noe skulle forsvinne i nedpakkingen av gaver å kort da vi hadde litt hjelp av overivrige lillebrødre
simba80 Skrevet 5. mai 2009 #17 Skrevet 5. mai 2009 vi fikk heller ikke gave fra mine to søstre, de gadd ikke engang å komme på festen! godt å høre at jeg ikke er alene om å ha rar familie:)
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #18 Skrevet 6. mai 2009 Vi fikk også høre av en venn av brudgommen at "jeg har glemt igjen gaven deres" - og aldri hørt noe mer om den. Vi sender ikke takkekort til de som ikke hadde med gave, men vi er jo kjempeglade for at de (han + kona) kom likevel. Jeg kan nesten ikke forstå at noen ikke har råd til gave. Vi fikk en del fint og hjemmelaget som vi ble kjempeglade for i bryllupet vårt. For eksempel: -fine fotografier som var tatt av vedkommede, og satt inn i gamle rammer fra fretex -hjembakte brød og kjeks i en fin, gammel boks Noen hadde også skrevet av et kjent dikt og rammet det inn for oss. Vi sa til våre kunstneriske venner at vi gjerne ønsket oss noe selvlaget, dersom de spurte om det.
leirbål Skrevet 6. mai 2009 #19 Skrevet 6. mai 2009 Vi fikk også høre av en venn av brudgommen at "jeg har glemt igjen gaven deres" - og aldri hørt noe mer om den. Vi sender ikke takkekort til de som ikke hadde med gave, men vi er jo kjempeglade for at de (han + kona) kom likevel. Jeg kan nesten ikke forstå at noen ikke har råd til gave. Vi fikk en del fint og hjemmelaget som vi ble kjempeglade for i bryllupet vårt. For eksempel: -fine fotografier som var tatt av vedkommede, og satt inn i gamle rammer fra fretex -hjembakte brød og kjeks i en fin, gammel boks Noen hadde også skrevet av et kjent dikt og rammet det inn for oss. Vi sa til våre kunstneriske venner at vi gjerne ønsket oss noe selvlaget, dersom de spurte om det. vi kommer til å sende takkekort til alle som kommer. har de ikke med gave, skriver vi takk for dere delte dagen med oss.
Gjest gifte klar Skrevet 6. mai 2009 #20 Skrevet 6. mai 2009 Uansett hvor dårlig økonomi man har er det smålig å komme i et bryllup uten gave. Da er det bedre å si det som det er at man har det litt trangt om dagen og heller tilby seg litt hjelpetjenester. selv om dere andre sier at det ikke gjør noe at folk kommer uten gave så hadde jeg faktisk reagert på det. None jeg kjenner hadde dårlig råd og kunne ikke kjøpe gave, isteden tappetserte han hele huset deres. Det er jo en flott gave som ikke kostet noe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå