Gå til innhold

Stakkar lille Oslo by


Gjest lvl12troll

Anbefalte innlegg

Gjest lvl12troll

Stakkars stakkars stakkars stakkars stakkars

Lille store Oslo by

Prøver absolutt alt for å vise verden

At den er en verdensby

Men mange blir sjarmert av en haug med utesteder

Med utenlandske navn og svensker som serverer

Det ser ut som mange i Oslo for tiden prøver å vise omverden at Oslo er en verdensby ved å ta med seg kniv på byen. Kanskje Lars Lillo-Stenberg burde skrive et nytt vers til Stakkars Oslo. Bare nå i helgen har tilsammen syv personer ble skadet i fem ulike knivepisoder og en ble stukket med en knust flaske. Det ser ut til at knivslagsmål i Oslo har blitt så vanlig at enkelte episoder ikke lengre blir slått opp i avisene. For eksempel er bare to av de i fem ulike knivepisoder i Oslo, slått opp i Dagbladet.

Nei, jeg sier som Lars Lillo, hvis du er turist dra heller til Bergen eller Jotunheimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Nei, jeg sier som Lars Lillo, hvis du er turist dra heller til Bergen eller Jotunheimen.

Amen! Gleder meg til å flytte fra denne drittbyen. En ting er at det er mye som skjer av konserter o.l, annet er det at folk er frekke, byen er stygg, naturen er kjedelig og bilistene kan ikke kjøre.

Er flau over hva turistene må være vitne til når de går rundt i byen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala

Osloområdet har nesten en million mennesker og dermed er det ikke overraskende at det fra tid til annen er voldsepisoder. Oslo er imidlertid mye tryggere enn de fleste andre byer på tilsvarende størrelse.

Mesteparten av voldshendelsene har rot i rusmiddelmiljøet eller er ren fyllebråk. vanlige edrue mennesker rammes omtrent aldri av noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det ser ut til at knivslagsmål i Oslo har blitt så vanlig at enkelte episoder ikke lengre blir slått opp i avisene. For eksempel er bare to av de i fem ulike knivepisoder i Oslo, slått opp i Dagbladet.

De aller fleste voldsepisodene blir ikke nevnt med et ord i avisene. Tror ikke at eneste årsaken til det er at det har blitt vanlig. Tror også årsaken er medias politiske sympatier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mesteparten av voldshendelsene har rot i rusmiddelmiljøet eller er ren fyllebråk. vanlige edrue mennesker rammes omtrent aldri av noen ting.

Jo, vanlige edrue mennesker rammes av vold fra ukjente. Min datter ble slått ned og sparket mens hun lå på bakken. Dette skjedde en ettermiddag hun var på shopping med to venninner. De kalte henne og venninnene hennes for horer før de slo henne ned. Hun var 15 år da det skjedde. Denne saken endte i retten, men avisene skrev ikke et ord om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Folk fra Forsvaret uttalte i media nylig at en utsetter seg for langt større risiko ved å ta en tur i Oslo om kvelden/natta enn å tjenestegjøre som soldat i Afghanistan. Det er bare å ta en kikk på nyhetsbildet, så skjønner en at det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lvl12troll
Osloområdet har nesten en million mennesker og dermed er det ikke overraskende at det fra tid til annen er voldsepisoder. Oslo er imidlertid mye tryggere enn de fleste andre byer på tilsvarende størrelse.

Mesteparten av voldshendelsene har rot i rusmiddelmiljøet eller er ren fyllebråk. vanlige edrue mennesker rammes omtrent aldri av noen ting.

Øke publikums trygghetsfølelse?

Klippet fra Stortingsmelding nr. 31 (2006-2007)

Oslo politidistrikt har i sitt trygghets- og tillitskapende arbeid vedtatt visjonen «Vi skal gjøre Oslo til verdens tryggeste hovedstad».

6.2.4 Voldskriminalitet

Innsats mot voldskriminalitet er viktig for å øke publikums trygghetsfølelse, og det skal prioriteres innenfor de rammer politiet har.

Det begås mer voldskriminalitet i Oslo enn på landsbasis. Sammen med Finnmark skiller Oslo seg ut med mye registrert voldskriminalitet. Oslo politidistrikt rapporterer om en utflating i antallet voldsanmeldelser etter en økning på 1990-tallet. Politiet understreker imidlertid at den grove volden har økt noe, og at dette delvis reflekterer brutale kriminelle miljøer hvor grov vold og trusler om vold brukes hyppig innad 1. Det ble i 2006 registrert 4465 anmeldelser for vold i Oslo politidistrikt. En registrert trend i løpet av 2006 var flere anmeldelser for vold med skade, og spesielt vold som involverte bruk av kniv.

Hvordan føler dere utviklingen har vært siden disse ord ble skrevet i stortingsmeldingen.

Har trenden med å bruke kniv forsatt?

Har politiets innsats øket deres (publikums) trygghetsfølelse?

For et år siden var Storberget bekymret for økende voldskriminalitet og vi ser jo hva han har gjort med det. Antall anmeldte voldsforbrytelser økte med 4,8% i 2008.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vera Lynn
Stakkars stakkars stakkars stakkars stakkars

Lille store Oslo by

Prøver absolutt alt for å vise verden

At den er en verdensby

Men mange blir sjarmert av en haug med utesteder

Med utenlandske navn og svensker som serverer

Det ser ut som mange i Oslo for tiden prøver å vise omverden at Oslo er en verdensby ved å ta med seg kniv på byen. Kanskje Lars Lillo-Stenberg burde skrive et nytt vers til Stakkars Oslo. Bare nå i helgen har tilsammen syv personer ble skadet i fem ulike knivepisoder og en ble stukket med en knust flaske. Det ser ut til at knivslagsmål i Oslo har blitt så vanlig at enkelte episoder ikke lengre blir slått opp i avisene. For eksempel er bare to av de i fem ulike knivepisoder i Oslo, slått opp i Dagbladet.

Nei, jeg sier som Lars Lillo, hvis du er turist dra heller til Bergen eller Jotunheimen.

Jeg er helt enig med deg - har alltid vært det - bortsett fra at jeg må si at bygningen og innholdet i bygningen til operaen gjør meg stolt. Men det hjelper jo ikke når resten av byen Oslo er så stygg. Er uenig i konklusjonen din om at de heller bør reise til Bergen eller Jotunheimen. Visst, pent der, men ikke noe alternativ til Oslo.

Faktum er at Norge ikke har en eneste pen og stor by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta
Jeg er helt enig med deg - har alltid vært det - bortsett fra at jeg må si at bygningen og innholdet i bygningen til operaen gjør meg stolt. Men det hjelper jo ikke når resten av byen Oslo er så stygg. Er uenig i konklusjonen din om at de heller bør reise til Bergen eller Jotunheimen. Visst, pent der, men ikke noe alternativ til Oslo.

Faktum er at Norge ikke har en eneste pen og stor by.

Artig du nevner operaen, det var der denne turisbussen ble totalt utbrent. En av 18 stk på 2 uker. Dette var såpass grovt at to turoperatører vurderte å kutte ut Oslo som destinasjon. Ikke store tapet for turistene spør du meg..

- Firmaet mitt sender busser til hele Europa, men vi har aldri opplevd lignende tilstander noe annet sted. Hadde jeg fortalt om dette på spansk TV, ville folk trodd jeg var i Afrika, sier bussjåfør Jorge Muñiz Paredes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Osloområdet har nesten en million mennesker og dermed er det ikke overraskende at det fra tid til annen er voldsepisoder. Oslo er imidlertid mye tryggere enn de fleste andre byer på tilsvarende størrelse.

Mesteparten av voldshendelsene har rot i rusmiddelmiljøet eller er ren fyllebråk. vanlige edrue mennesker rammes omtrent aldri av noen ting.

New York har mindre voldskriminalitet enn Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Artig du nevner operaen, det var der denne turisbussen ble totalt utbrent. En av 18 stk på 2 uker. Dette var såpass grovt at to turoperatører vurderte å kutte ut Oslo som destinasjon. Ikke store tapet for turistene spør du meg..

Huff, hva skjer i Oslo, tenner gangstere på turistbusser?! Hva gjør politiet med det?!

Operaen er helt nydelig, det er klart turister vil se den. Mitt stalltips er at de som ødelegger og tenner på turistbusser er FrP'ere som er i mot opera. Det er de som hatet operaen mest under byggingen som nå vil ødelegge for Oslo.

Så harry og flaut...slikt skjer ikke i andre land.

Som bussjåføren sier: de reiser ikke til Oslo fordi det er så pent der, de gjør det bare fordi de "må" fordi det er hovedstaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Folk fra Forsvaret uttalte i media nylig at en utsetter seg for langt større risiko ved å ta en tur i Oslo om kvelden/natta enn å tjenestegjøre som soldat i Afghanistan. Det er bare å ta en kikk på nyhetsbildet, så skjønner en at det stemmer.

Oslo har utviklet seg til en totalt kjedelig og utrivelig by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette er et resultat av femininiseringen av samfunnet.Kvinner vil ikke bruke motvold.Voldsforbrytere skal møtes med forståelse og dette er ikke medisinen for machodominerte "menn".Gutter vokser opp bare med mammaen sin,og lærer derved ikke ekte,mandig oppførsel der hensynet til de reellt svake er et aktivum.Slike gutter blir ofte kjønnsforvirret og istedet å bli balanserte mennesker ender de ofte opp som motpolene homo eller macho.

Med en solid far vil de lære at en mann skal være rolig,raus,tåle en støyt uten å fare opp etc.Med en mer selvopptatt alenemor vil guttene også bli selvopptatte.Når de så møter en ung kvinne ser de ikke en de skal beskytte og ta vare på.De ser en rival.Og da blir det gjerne "slåsskamp",og ekteskapet varer i "fjorten dager".Nye unger er produserte,og sirkelen er igang igjen.

Så all denne frigjøringen ender til syvende og sist i en kamp alle mot alle.Og helvete på jord er et faktum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Dette er et resultat av femininiseringen av samfunnet.Kvinner vil ikke bruke motvold.Voldsforbrytere skal møtes med forståelse og dette er ikke medisinen for machodominerte "menn".Gutter vokser opp bare med mammaen sin,og lærer derved ikke ekte,mandig oppførsel der hensynet til de reellt svake er et aktivum.Slike gutter blir ofte kjønnsforvirret og istedet å bli balanserte mennesker ender de ofte opp som motpolene homo eller macho.

Med en solid far vil de lære at en mann skal være rolig,raus,tåle en støyt uten å fare opp etc.Med en mer selvopptatt alenemor vil guttene også bli selvopptatte.Når de så møter en ung kvinne ser de ikke en de skal beskytte og ta vare på.De ser en rival.Og da blir det gjerne "slåsskamp",og ekteskapet varer i "fjorten dager".Nye unger er produserte,og sirkelen er igang igjen.

Så all denne frigjøringen ender til syvende og sist i en kamp alle mot alle.Og helvete på jord er et faktum...

..hæh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er trist at Oslo er så stygg, og at den alltid har vært det.

- Christiania burde navnet være

- Karl Johan burde gjenopprettets som en ærverdig og pen paradegate

- Spikersuppa bør få nytt navn: for eksempel "konsertpaviljongen"

- Rådhuset bør rives for å gjenreises i en moderne, lys og luftig stil

- Oslo S og Nedre Karl Johan er bare trist. Her må arkitekter leies inn for å shine opp hele området.

- Tiggere og narkomane bør forvises fra gatene på en verdig og pen måte. Det bør være egne fine steder for de istedet. I dag er de overalt i gatebildet. De fortjener sitt eget flotte sted istedenfor.

- Hele Karl Johan består av "Fridays" og "Egon"liknende steder. Det blir for tamt. Det bør være originale steder der også.

- Karl Johan domineres av støy: klesforretninger og "restauranter" spiller høy støymusikk ut mot gaten der folk ferdes: det er ødeleggende.

Tilslutt: det er altfor få mennesker i Oslo. Det bør lages flere barn. Og: det er for mange snylter-innvandrere i byen: hvor ble det av de ressurssterke.

Det som er flott og nydelig med Oslo er festningen og operaen. Bravo. Det må bevares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
..hæh?

Ja,dette er nok den eneste lyden du og de andre klarer å utstøte når det snille verdensbildet deres blir knust av voldsmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Ja,dette er nok den eneste lyden du og de andre klarer å utstøte når det snille verdensbildet deres blir knust av voldsmenn.

En ting er å være naiv, en annen er å være paranoid. Som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hihi_*
Det er trist at Oslo er så stygg, og at den alltid har vært det.

- Christiania burde navnet være

- Karl Johan burde gjenopprettets som en ærverdig og pen paradegate

- Spikersuppa bør få nytt navn: for eksempel "konsertpaviljongen"

- Rådhuset bør rives for å gjenreises i en moderne, lys og luftig stil

- Oslo S og Nedre Karl Johan er bare trist. Her må arkitekter leies inn for å shine opp hele området.

- Tiggere og narkomane bør forvises fra gatene på en verdig og pen måte. Det bør være egne fine steder for de istedet. I dag er de overalt i gatebildet. De fortjener sitt eget flotte sted istedenfor.

- Hele Karl Johan består av "Fridays" og "Egon"liknende steder. Det blir for tamt. Det bør være originale steder der også.

- Karl Johan domineres av støy: klesforretninger og "restauranter" spiller høy støymusikk ut mot gaten der folk ferdes: det er ødeleggende.

Tilslutt: det er altfor få mennesker i Oslo. Det bør lages flere barn. Og: det er for mange snylter-innvandrere i byen: hvor ble det av de ressurssterke.

bla bla bla....

Det er forsatt dritt hvis du pakker dritt inn i et fint papir. Ja, Oslo er generelt en ganske så stygg og kjedelig by, men det vil ikke hjelpe så mye å forandre på innpakkingen. Det er folkene som bor og oppholder seg i byen som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette var da voldsomt med skittkasting...?

Men bare hold på dere, det er alt for høye boligpriser pga alt for mange folk som vil bo i Oslo.

Bare fint om vi som bor her kunne fått litt bedre plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjære gjester:

Dersom dere ikke ønsker å bo i Oslo er dere hjertelig velkomne til å bosette dere andre steder. Det tror jeg i grunnen vil være det beste for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...