Gå til innhold

Er koagulert blod vanlig ved mensen?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har ved hver eneste mens litt koagulert blod som kommer sammen med det friske blodet. Mengden på det koagulerte blodet varierer. Det er nesten svart og klumper (det er koagulert blod ikke sant)?

Er dette vanlig? Snakket med en venninne om det og hun hadde det ikke sånn. Så nå blir jeg litt bekymret her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg har ved hver eneste mens litt koagulert blod som kommer sammen med det friske blodet. Mengden på det koagulerte blodet varierer. Det er nesten svart og klumper (det er koagulert blod ikke sant)?

Er dette vanlig? Snakket med en venninne om det og hun hadde det ikke sånn. Så nå blir jeg litt bekymret her.

Helt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å bekymre seg for. Dettte er ikke uvanlig hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det kan se ut som koagulert mørkt rødt/brunt blod, men det er også vevet i cervix(livmor) som byttes ut hver måned slik at nytt frisk vev kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blod vil alltid koagulere når det er utenfor blodårene (med mindre det tilsettes antikoagulanter), men hvor raskt det skjer kan variere fra person til person. Mensmengden spiller selvsagt også inn her; hvis du ikke har spesielt store blødninger vil jo blodet bli værende lenger inni skjeden og i bindet/tampongen før du trenger å skifte, så da vil det koagulere helt eller delvis.

Endret av Miel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...