Gå til innhold

I morgen starter jeg på 3 dagers-kuren!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt usikker på hvor seriøs sida du linker til er...

1. stk. ristet brød står det. Mener de et helt brød eller ei brødskive? Og hva slaggs type brød?

Tredagerskuren er iallefall ikke noe å bli mett av.

Stoffskiftedietten lenger ned på sida frista heller ikke meg.

Lykke til!

Endret av LukaFrost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller prøvd å leve på karbonadedeig, kyllingfile, frukt, grønnsaker og Te/kaffe! (+vann)... Da kan du ivertfall spise deg mett og ikke masse karbs, rase ned 10 kg og gå opp igjen etter èn eller to mnder........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Beklager, men det er den mest idiotiske dietten jeg har sett noen sinne. Det forundrer meg ikke at den er etterfulgt av den beryktede/berømte sykehus/stoffskiftedietten.

Jeg kan skjønne at du vil raskt ned i vekt, men hvor mange ganger må det sies; Det finnes INGEN snarveier til varig vekttap!

En annen ting er at jeg ville aldri stolt på en side som ikke referer til seriøse kilder. Vanligvis finner man denne type "fad-diets" i forum som dette, ikke lagt ut på nettsider som åpenbart forventer å bli tatt seriøst.

Og helt OT, det er det verste webdesignet jeg har sett på LENGE. Helping.no - den hjelpsomme websiden?! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men det er den mest idiotiske dietten jeg har sett noen sinne. Det forundrer meg ikke at den er etterfulgt av den beryktede/berømte sykehus/stoffskiftedietten.

"Hvis de er så dumme at går på den, går de sikkert også på denne?" :fnise:

Og helt OT, det er det verste webdesignet jeg har sett på LENGE. Helping.no - den hjelpsomme websiden?! :skratte:

"Helping" på engelsk referer også til en serveringsporsjon av noe; lurer på om dét var intensjonen?

Jeg skal lansere en ny diett: Vanndietten. Drikk bare vann i to uker; du kan også spise isbiter. Du er garantert et vekttap på mange kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

...eller Afrika-dietten; En liter møkkete vann om dagen, og en halv kopp ris med biller i. Du er garanter å bli fasjonabelt benete i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min desperate ungdomstid forsøkte jeg denne dietten. Og det lille jeg gikk ned de tre dagene, raste jeg opp igjen de neste 4 fordi jeg spiste det jeg vanligvis hadde spist og kanskje enda mer fordi jeg ble så sulten. Hele opplegget er latterlig.

Lær deg heller om sunt kosthold, og spist variert og sunt HELE tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ment som en kickstart for meg for et varig vekttap. Jeg har hørt om flere som har hatt gode erfaringer med denne dietten. Jeg skal ikke gå på den også begynne å fråtse rett etterpå! Jeg skal bare komme raskt igang for å få opp motivasjonen. Relax people :jepp:

Etter denne skal jeg spise sunt og trene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette er ment som en kickstart for meg for et varig vekttap. Jeg har hørt om flere som har hatt gode erfaringer med denne dietten. Jeg skal ikke gå på den også begynne å fråtse rett etterpå! Jeg skal bare komme raskt igang for å få opp motivasjonen. Relax people :jepp:

Etter denne skal jeg spise sunt og trene:)

Det er mange av oss her inne som har tenkt akkurat likedan, og som har prøvd det som finnes av idiotiske lynkurer for å få en kickstart. Dessverre funker det ikke. Begynn å spise sunt og trene i dag du. Men husk å legge om både kosthold og treningsvaner gradvis, krever du for mye for raskt av deg selv kommer du uansett il å møte veggen.

Skal du på død og liv kickstarte ditt nye liv, ville jeg heller tatt en tredagers faste med kun ren grønnsaksjuice. Deretter ville jeg begynt å kutte ut sukker, samt lagt om til et mer lav-Gi-kosthold.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulp, for en forferdelig design på den nettsida.

Fysj for en ekkel diett; kopp med tunfisk og kopp med cottage cheese...herlig. Moren min gikk på den her i '97 for å gå ned til 50-årsdagen sin. Hun gikk ned 2 kg, men det kunne hun vel klart på annet vis også. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg forstår ikke hvorfor folk på død og liv skal kalle lynkurene/kræsjdiettene sine for "kick-starter" jeg. Nesten uansett hva du gjør for å gå ned i vekt vil man faktisk droppe en del kilo ganske raskt i begynnelsen. Om du vil ned noen kg til en bestemt dato er det helt straight det, det fins absolutt en del triks for å få kroppen til å kvitte seg med en del vann og liknende.

Hvis vekttap i seg selv skulle være nok til å få motivasjon til å spise og leve sunt, ville det ikke eksistert jojoslanking, for da ville jo alle fått denne "kickstarten" og deretter vært kjempeflinke. Men det er de da altså ikke. Det er mer fristende å gå ned fort enn å gå ned sakte, og man kan godt kalle en spade for en spade her syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Jeg forstår ikke hvorfor folk på død og liv skal kalle lynkurene/kræsjdiettene sine for "kick-starter" jeg.
Fordi man mister helt kicket kanskje? :sukk:

En sånn "kick-start" blir man mest slapp og sulten av. Det er ikke en veldig motiverende start på en livstilsendring. Det er som å spenne bein på seg selv når det man egentlig trenger er et spark bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Mulig. Det er i hvertfall tidenes dårligste unnskyldning, nettopp fordi ingen verdens ting tyder på at vekttap faktisk i seg selv er motiverende til å fortsette en livsstilsendring. Den eneste reelle motivasjonen er at man bare vil at ting skal gå kjempefort.

Ellers har du helt rett. Å gå så hardt ut vil trolig utelukkende virke mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ment som en kickstart for meg for et varig vekttap. Jeg har hørt om flere som har hatt gode erfaringer med denne dietten. Jeg skal ikke gå på den også begynne å fråtse rett etterpå! Jeg skal bare komme raskt igang for å få opp motivasjonen. Relax people :jepp:

Etter denne skal jeg spise sunt og trene:)

Kjære trådstarter! Ikke begynn på denne dietten - du bare roter til både motivasjon, matglede og ikke minst - forbrenningen din.

Det som gjør meg mest betenkt er antydningen om at dette er en spesialdesignet diett hvor de forskjellige matvarene inngår i en synergi som skal gi vekttap. Uten noen form for dokumentasjon! Og for en kombinasjon! Brød, peanøttsmør og VANILJEIS! Is er det verste du kan ha i deg hvis du vil øke forbrennningen.

Det er da virkelig ikke å gå så utrolig hardt ut! Det er ikke superlite mat:)

Jo det er alt for lite, og alt for sjelden.

Jeg har prøvd mye forskjellig. Det som til slutt virket (og som gjør at jeg nå er 8 kg lettere og 10 cm smalere om midjen) er følgende: Jevnlig trening, slik at forbrenningen er høyere enn inntaket. Hyppige måtider - spise noe hver 2-3 time. Jeg har hatt veldig godt av å omdefinere "måltid". Det behøver ikke være masse styr - men en banan sammen med en neve mandler er ypperlig. Et hardkokt egg delt i båter, hvor hver båt pakkes inn i en skinkeskive. Næringsrikt, proteinrikt og lettvint og raskt.

Jeg begynte min langsomme omlegging av kostholdet for litt over 2 år siden, og har nå holdt stabil vekt i 1 1/2 år. Og nå holder vekta seg stabil også i perioder hvor jeg ikke får trent så mye - for jeg er vant til å spise lite og ofte. Og jeg kan trygt spise det jeg får servert ute, jeg slipper å være den hyperkresne som er på slankekur. Hvis du begynner nå, vil du merke forskjell allerede til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er siste dagen min og etter alt jeg har lest her har jeg ikke tenkt å fortsette på den:) Ikke er det noe gøy å spise så sjeldent heller..

Men problemet er bare at det nærmer seg sommer og bikinisesong og jeg skal jo ned en del kg innen da. Sist jeg veide meg veide jeg i underkant av 90 og jeg vil helst gå ned en hel del før sommeren. vil helst ned til ihvertfall 75 før sommeren. (sommerferien min starter 1. Juli og da vil jeg egentlig ha gått ned så mye, men det er vel kanskje litt for kort tid...?)

Jeg setter veldig VELDIG pris på hvis noen kunne sagt hva jeg burde spise, hvor mye jeg burde spise, hvor ofte og hvor mye jeg burde trene. Hvor ofte kan jeg unne meg en ekstra god middag/alkohol/godteri uten at det går veldig utover vektnedgangen...? Som dere sikkert har skjønt har jeg ikke mye greie på sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

For det første må du sette deg realistiske mål. Å gå ned 15 kg på ~7 uker er ikke realistisk, eller sunt.

Du vinner ingenting på å være utålmodig. Å sette seg mål man ikke har muligheter til å gjennomføre vil bare, om noe, føre til apati og tiltaksløshet fordi det hele virker så uoppnåelig. Det kan være du finner noe du har nytte av her, om ambisjon og motivasjon.

Det går selvsagt an å lage et "program" som sier spis XXX så og så mange ganger hver dag, tren til de og de tidspunktene, men det eneste du oppnår da er jo at du faktisk ikke har lært noe som helst. Og vet man ikke hva som egentlig skal til, nei, da vil man ikke klare å holde det ved like heller.

Denne artikkelen er et godt utgangspunkt på kostholdssiden, og denne artikkelen funker greit på treningsbiten.

Lykke til, det er selvsagt bare å spørre om det skulle være noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men problemet er bare at det nærmer seg sommer og bikinisesong og jeg skal jo ned en del kg innen da. Sist jeg veide meg veide jeg i underkant av 90 og jeg vil helst gå ned en hel del før sommeren. vil helst ned til ihvertfall 75 før sommeren.

15 kg på et par måneder? Det rekker du neppe. Tenk heller på neste sommer, og alle de som kommer etterpå.

Jeg setter veldig VELDIG pris på hvis noen kunne sagt hva jeg burde spise, hvor mye jeg burde spise, hvor ofte og hvor mye jeg burde trene. Hvor ofte kan jeg unne meg en ekstra god middag/alkohol/godteri uten at det går veldig utover vektnedgangen...? Som dere sikkert har skjønt har jeg ikke mye greie på sånt ;)

Det har vært lufta her før, mange ganger. Vi burde virkelig hatt en fast FAQ-tråd.

1. Skaff deg oversikt over hvor mye du forbrenner (kommer an på kjønn, alder, vekt og aktivitetsnivå), og hvor mye du spiser. Det finnes en haug med gratis websider hvor du kan registrere alt sånt, for eksempel fitday. Litt jobb i starten å veie opp og registrere all maten du spiser, men det går enklere etterhvert.

2. Øk aktivitetsnivået. Det aller mest effektive for å kvitte seg med fett ser ut til å være tung styrketrening (tre ordentlige økter i uka er et magisk tall), med litt supplerende kardio.

3. Juster matinntaket slik at du har et daglig underskudd på omtrent 500 kcal, med et stort innslag av proteiner. Større underskudd anbefales ikke.

Denne framgangsmåten vil gi resultater hvis man gjør det riktig, og er bedre for helsa enn alle andre muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsa!:)

Jeg har målt forbrenninga mi for et par mnd siden, da lå den på mellom 1700-1800 kcal i døgnet. Så jeg må ihvertfall være under det. Ligger veldig mye selvdisiplin inni bildet for min del. Jeg må lære meg å begrense godteriet til EN dag i uka også må jeg spise mindre porsjoner mat, ikke lesse på med potetsalat og dressing og sauser inntil grillmaten. En kotellett og en bakt potet uten noe i er jo godt og det blir man mett av. Også MÅ jeg øke aktivitetsnivået, få en gåtur helst hver dag... Jeg vet at 15 kg på 7 uker er for mye. Men hvis jeg går ned 1 kg i uka skal jeg være fornøyd. 7 kg vil vel synes ganske godt det også.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...