Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 jeg skal til syden og har funnet ut at jeg skal ha mensen akkurat når vi er der. bruker ikke p-piller men har hørt om noen tabletter (Primolut?) som en kan ta for å utsette mensen. er det noen som har erfaringer med dette? er det helt sikkert at jeg ikke får mensen når jeg tar dem? er det ellers noen bivirkninger? en annen ting jeg lurer på er når kan jeg vente å få mensen etterpå, vil jeg få den ca når jeg skulle hatt den vanligvis? eller ville den blitt utsatt ca like lenge som jeg går på utsettelsespillene?
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 jeg har prøvd dette, men utsatte den bare tre dager! Det funket for meg. Du begynner å ta de noen dager før du forventer å få mensen, og den kommer noen dager etter du slutter med pillene igjen. Men, jeg fikk beskjed av legen, at det ikke fungerer å utsette mensen veldig lenge på den måten...
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 takk for svar men etter du fikk mensen igjen når du sluttet med pillene, hvor lenge etterpå fikk du den neste mens igjen, kom den til rett tid eller ble den også forskjøvet?
Gjest Lurer også på dette Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Jeg er i samme situasjon som ts men skal på en tre dagers hyttetur. Jeg har uregelmessig mens så er ikke sikker på om jeg får mensen på hytteturen men det er sannsynlig. Kan jeg begynne å ta disse pillene tre dager før hytteturen og slutte med de rett etter hytteturen selv om det kan hende jeg ikke hadde fått mensen før etter at hytteturen var over?
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 meg som sarte lenger opp her og. TS: For meg var det ikke snakk om mange dagers utsettelse, og siden jeg ikke er som en klokke til vanlig, er det litt vannkelig å si! ^Tror ikke det skader om du prøver selv om du ikke er regelmessig, men hvis du får mensen tidligere enn du forventa, slika at du ikke har tatt pillene lenge nok på forrhånd, så funker det nok ikke. Uansett må dere jo til legen for å få detta, og h*n kan sikkert svare bedre!
Gjest Gjest_Tone_* Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Hei Jeg har brukt Primolut flere ganger og det har fungert helt supert. Jeg har vanligvis veldig kraftig mens. Hvis jeg har mulighet til det så prøver jeg å planlegge i god tid slik at jeg utsetter mensen en periode før ferien så slipper jeg å tenke på tablettene når jeg er på tur. Neste mens blir tilsvarende forskjøvet. For min del har det gått veldig greit å flytte mensen 7-8 dager.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #7 Skrevet 10. mai 2009 Jeg skal på fjelltur fra onsdag og fikk mensen i dag. Kan jeg gjøre noe for å stoppe mensen etter at jeg har begynt å blø? For eksempel med p-piller? Blør så kraftig så det kommer til å ødelegge hele fjellturen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå