lille katt Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Mulig dette er noe "alle" gjør, men jeg har nettopp oppdaget noe som forenkler min hverdag som baby- og småbarnsmor. Stellebordet vårt står ved siden av badekaret, og oppi badekaret står babybadebaljen på høykant/skrå. Når jeg får sprutbæsj på stellebordet eller lignende uhell, slenger jeg stelleduken/plagget over baljen (bunnen av baljen) og skyller med dusjhodet. Jeg har oppdaget at dette fjerner bæsjen mye mer effektivt enn om jeg prøver å skylle stellehåndkleet i vasken. Mannen er fornøyd, fordi han kan skylle bæsjeklær uten å besudle fingrene sine . Man trenger ikke vri opp plagget, det kan bare bli liggende der, fordi vannet renner av. Det tørker overraskende fort! Det er også effektivt til håndvask av andre plagg - barnetøy med ferske middagsflekker, for eksempel. Skyll først, spray på flekkfjerner, skyll igjen, la ligge til drypptørking. Drypptørking generelt funker bra på denne måten, fordi plagget ikke henger, men "hviler" på skrå. Det beholder fasongen bedre. Ville bare dele dette .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå