Gå til innhold

spiser og spiser...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

jeg trener litt (ca 2 ganger i uken) og jeg er ganske slank. men "problemet" mitt er at jeg kan spise så utrolig mye uten å bli mett... dette er litt slitsomt til tider...

har jeg sinnsykt god forbrenning,eller hvorfor har jeg ikke magemål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med det samme, selv om jeg ikke trenger å gå ned i vekt. Likevel irriterende.

Proteiner og fiber skal i teorien føre til raskere metthetsfølelse, men må dessverre si at jeg ikke kjenner meg igjen i det. Varm mat hjelper ofte bedre for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Prøv å tygge maten bedre. Slik vil du spise saktere, og gi kroppen bedre tid til å signalisere at man faktisk er mett :) Ellers er det jo bare å lytte til kroppen. "Sinnsykt mye" mat er jo svært forskjellig fra person til person, tross alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell oss va du spiser i løpet av en vanlig dg eller to så blir det lettere å komme med innspill=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*

Prøv å spis minst 2 g protein pr kilo, og pass på å ha en del fiber og litt fett i maten. Men av egen erfaring hjelper det veldig på metthetsfølelsen hvis man spiser mye protein! Ellers er varm mat kjent for å mette mer enn kald mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Husk at det tar 20 minutter fra du spiser til hjernen skjønner at du er mett. Derfor er det lett å spise mye i det tidsrommet før hjernen skjønner det. Prøv å spis litt saktere, så kanskje det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser, blir stappmett og 20 min. senere er jeg like sulten igjen. Proteiner og fiber funker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Hvis du ellers er slank kan det rett og slett være at kroppen din trenger så mye mat. Det er ikke sikkert du spiser så mye som du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes det hjelper å spise saktere. Men for meg har problemet heller vært at jeg har spist for lite når jeg føler meg mett, ikke at jeg har spist en enorm porsjon. Når jeg spiser saktere og tygger maten bedre (viktig for enzymproduksjon i munnen og fordøyelse, faktisk) venner magen seg til å spise en mer passe porsjon og metthetsfølelsen varer lenger. Kan også være en idé å tenke etter om man kan ha noen intoleranser/malapsorbsjoner e.l, det kan være med på at maten generelt ikke fordøyes så bra og at man får mageproblemer som gjør at man er/føler seg sulten. Spesielt vanlig er vel melkeprodukter, hvete og frukt - om man spiser mye av dette og ikke føler seg mett ville jeg prøvd å erstatte disse med noe annet en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg er alltid tynn og spiser sikkert sju ganger om dagen. (Jeg vet at det ikke kommer opp igjen, før noen foreslår det.) Vi er rett og slett bare forskjellige. Noen må ha mer mat enn andre! Så lenge helsa di er bra og du trener, synes jeg du bare skal spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...