Gå til innhold

Vennligst vent bak linjen

Fremhevede innlegg

Gjest dalieo
Skrevet

Åh nå ble jeg flau, for den linjen har jeg aldri lagt merke til :sjenert: Kanskje fordi jeg alltid er en av de siste som kommer til bagasjebåndet, og da står allerede alle sammen og stresser over linjen..?

Men ja, jeg er også en av de som står bak alle sammen og speider litt etter kofferten min. Stresser ikke når jeg flyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva er greia med at barna skal få sitte langs kanten på rullebandet, etter at det har begynt å gå? Og tror de virkelig at 6 åringen kan løfte ned mammas tunge koffert? :kjefte:

Det der er en skikkelig uting. Farlig kan det også være, siden tunge kofferter som svinges i været fort kan skade et lite barnehode. Så at ikke foreldre kan passe bedre på barna ved bagasjebåndet, forstår jeg ikke. Jeg holdt selv på å ramle med en stor koffert på noen små barn en gang, da det kom en liten pjokk mellom beina mine i det jeg skulle løfte kofferten av båndet, og jeg forsøkte å unngå å dunke kofferten borti ham.

Men folk på flyplasser kan være irriterende, ja. Særlig sånne gjenger med middelaldrende folk, som snakker høylytt og krever masse plass. Jeg trodde jeg skulle krepere da jeg i forrige uke måtte vente på et forsinket fly, og fikk en avhandling rett i øret om hvorfor flyet var forsinket og hvorfor personalet ikke bare hadde gjort mer sånn eller slik. De kritiserte selvfølgelig også en som så ut til å snike litt i køen uten å være klar over det, samtidig som de skviste mannen min helt ut, og han havnet langt bak i køen pga. deres egen sniking. :roll:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Flyplasser er et helvete, skjønner ikke at folk greier å bli så stresset og miste all folkeskikk bare fordi de skal ut å fly jeg :klø:

Når det gjelder den gule linja så husker jeg ikke helt når jeg så den første gangen, men den har iallefall vært der en god stund. Ganske sikker på at den var der i fjor sommer iallefall, men lenger tilbake enn det husker jeg ikke.

Og også merkelig at folk ikke legger merke til høye stemmer som kommenterer at de ikke kan lese, eller kanskje de bare velger å overse det fordi dette passer dem best!?

Skrevet

Irriterer meg ikke over dette i det hele tatt, bruker heller tiden min på taxfreen (som forøvrig kan irritere meg ;)). Så når jeg er ferdig, så er nesten alltid koffertene kommet.

Men tilbake til spørsmålet, jeg tror at det har å gjøre med at folk blir stresset av å reise og blir navlebeskuende. Folk tenker litt: " det gjør jo ikke noe, når det bare er jeg som gjør det".

Skrevet
Flyplasser er et helvete, skjønner ikke at folk greier å bli så stresset og miste all folkeskikk bare fordi de skal ut å fly jeg :klø:

(...)

Og også merkelig at folk ikke legger merke til høye stemmer som kommenterer at de ikke kan lese, eller kanskje de bare velger å overse det fordi dette passer dem best!?

Jeg lar meg ikke stresse og mister heller ikke folkeskikken. Men jeg overser høye kommentarer. Jeg kunne ikke tenkt meg å si "kan ikke folk lese, eller?!", for det synes jeg er uhøflig.
Gjest LanaLane
Skrevet
Det må være skjeve hornhinner, jeg har faktisk aldri lagt merke til den linjen. Er den av nyere dato??

Aldri lagt merke til den linja. Men jeg må stå helt ved siden av båndet for at jeg i det hele tatt skal se noe. HVER GANG jeg står lengre bak kommer det gjerne en familie som gjerne alle er over 180 og stiller seg foran meg.

Hallo, jeg er under 160 og vil gjerne se når kofferten min kommer...

Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)
Jeg lar meg ikke stresse og mister heller ikke folkeskikken. Men jeg overser høye kommentarer. Jeg kunne ikke tenkt meg å si "kan ikke folk lese, eller?!", for det synes jeg er uhøflig.

Når folk kommer og stiller seg opp midt foran meg så bryr jeg meg i grunn ikke så mye om å være høflig ovenfor dem lenger gitt, det må da gå an å tenke såpass langt at man regner med at det er en grunn til at folk står 1 meter fra rullebåndet og følger med på det som skjer der :klø:

Og hvis du får kommentaren, så har du forsåvidt allerede vist liten folkeskikk ved å komme og stille deg rett foran meg!

Edit: Skrivefeil og rare formuleringer.

Endret av Wolfmoon
Skrevet
Og hvis du får kommentaren, så har du forsåvidt allerede vist liten folkeskikk ved å komme og stille deg rett foran meg!
Jeg har aldri fått den kommentaren, men jeg har hørt andre få den, og bryr meg ikke om det.
Gjest Gjest
Skrevet

Det er tydeligvis mange som er enig i at "alle" står helt inntil båndet og speider etter koferten sin slik at ingen andre kommer til og må brøyte seg gjennom hvis de skulle få øye på sin baggasje...

Jeg var på flyplassen i singapore engang og der hadde de egne vakter som passet på at ikke folk ble stående og sperre utsikten til båndet. Det var veldig effektivt! De hadde på seg gule vester og noen av de hadde fløyte.. :)

Jeg blir gal av de som ikke enser at det eksisterer andre mennesker rundt dem.

Gjest LanaLane
Skrevet

På flyplassen i Dubai stod det menn med maskingevær ved siden av båndene og sa fra til dem som brøyta seg frem. Regner med de var der som sikkerhet og at dette var en ekstrajobb, men med de store våpnene var det ingen som yppa!

Skrevet

Visste ikke at det var sånn strek jeg! :fnise:

Så jeg er sikkert en av de som står foran. Altså av uvitenhet. Jeg pleier alltid å stå bak "streker jeg vet om", men har som sagt aldri lagt merke til noen strek når man venter på bagasjen! og jeg har reist en del.. :jepp:

Kanskje det er fordi alle står oppå/foran streken at jeg ikke legger merke til den..? hehe.

Skrevet
Jeg var på flyplassen i singapore engang og der hadde de egne vakter som passet på at ikke folk ble stående og sperre utsikten til båndet. Det var veldig effektivt! De hadde på seg gule vester og noen av de hadde fløyte.. :)
Å, sånne skulle vi hatt i Norge også - og ikke bare ved bagasjebåndet. :ler: Også i køer, når man skal av dansebåen f.eks.
Gjest Gjest
Skrevet

Aldri sett noen rød strek jeg heller...men kommer ofte seint fram når andre har stimlet seg sammen så har nok ikke sett det.

Skrevet

Er ikke alle flyplasser som har sånne linjer ennå, men det blir nok mer og mer populært! :)

Får bare håper folk respekterer det etterhvert, er jo lov å håpe! hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...