Gå til innhold

Vennligst vent bak linjen

Anbefalte innlegg

Gjest kenneth
Skrevet

Ved/rundt bagasjebåndene på Gardermoen er det en rød linje med påskriften "Vennligst vent bak linjen"/"Please wait behind the line".

Hvorfor er det slik at de færreste overholder dette?

Skjeve hornhinner? Apati? Dumskap?

Jeg bare spør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ved/rundt bagasjebåndene på Gardermoen er det en rød linje med påskriften "Vennligst vent bak linjen"/"Please wait behind the line".

Jeg bare spør.

Nå ble jeg glad faktisk, jeg trodde det bare var jeg som hadde irritert meg over det!

Min teori: folk stresser og glemmer at det ikke akkurat hjelper å mase i et sekund ekstra. Jeg synder sikkert på den av og til, men på flyreiser er det ekstremt hvordan folk stresser! De spretter opp det sekundet flyet stopper, til tross for at dørene ikke åpnes på noen minutter, og at man likevel må vente i passkø og på bagasje. I passkø er det VIKTIG å ikke havne i den treige køen, og ved bagasjebåndet må man stå nærmest den åpningen hvor koffertene kommer ut. Også helt ved siden av båndet, selvfølgelig.

Skrevet

hehehe de samme folka må ha hele familien OG bagasjetralla foran den hvite streken mens de venter på bagasjen også..

Skrevet
hehehe de samme folka må ha hele familien OG bagasjetralla foran den hvite streken mens de venter på bagasjen også..

Hihi. Også spretter de i været når de ser bagen sin komme, og begynner å gå mot bagretningen for å få tak i den så fort som mulig! Går gjerne PÅ andre som venter. *har blitt tråkket på to ganger*

Skrevet

Det beste jeg vet er når jeg står pent og pyntelig bak linjen med håndbagasjen og evt tralle, så kommer det noen og stiller seg foran meg.... :kjefte:

Skrevet
Det beste jeg vet er når jeg står pent og pyntelig bak linjen med håndbagasjen og evt tralle, så kommer det noen og stiller seg foran meg.... :kjefte:

Det har jeg også opplevd! Kanskje derfor så mange ikke står bak streken? Selv gjør jeg det, og hvis noen er så frekke at de stimer forbi, skal jeg nok klare å si fra til dem. -Eller bare gi blaffen i det, hvis jeg har normalt god tid og ikke trenger å haste meg gjennom.

Jeg er blant dem som står i bakgrunnen og venter på kofferten også, selv om jeg må tilstå at jeg skynder meg å "fakke den" når den først kommer til syne på båndet hvis jeg skal videre med nytt fly. Jeg gidder ikke å kaste bort tid ved bagasjebåndet da, for å si det sånn. Det er frustrerende å måtte brøyte seg vei mellom folk som stimler seg sammen inntil båndet, men jeg forsøker å la være å irritere meg.

Skrevet

Herlig at det er flere som irriterer seg!! Jeg misliker sterkt de som ikke har tålmodighet nok til å stå bak linjen å vente. Det tar dem maks 4sekunder å ta de to stegene frem når baggasjen nærmer seg.

Skulle hatt egne "vakter" som passet på! hehe.. :)

Skrevet

Det er ingenting som gjør meg mer aggressiv enn å vente på bagasje på Gardermoen. Ja, dette fenomenet finnes i mer eller mindre grad på flyplasser over hele verden, men Gardermoen er definitivt verst. Jeg står alltid bak og venter, og må hoppe litt innimellom for å se kofferten min. Og det skal jeg si dere, at når jeg ser min eller mannens koffert, da dundrer jeg inn i hele den uhøflige gjengen og svinger kofferten rundt for å skade flest mulig. Dette er bare litt overdrevet, faktisk :fnise: Og bak står mannen og skammer seg, men ærlig talt, det er få ting som gjør meg like sur!

• Liker 1
Skrevet
Og det skal jeg si dere, at når jeg ser min eller mannens koffert, da dundrer jeg inn i hele den uhøflige gjengen og svinger kofferten rundt for å skade flest mulig. Dette er bare litt overdrevet, faktisk :fnise: Og bak står mannen og skammer seg, men ærlig talt, det er få ting som gjør meg like sur!

:hoho::duskedame::klem::fnise:

Skrevet

Godt at det er noen som tar opp dette. Jeg irriterer meg også over dette og det er ikke et spesielt norsk fenomen...det skjer overalt hvor jeg har reist. Det verste er når man må brøyte seg gjennom menneskemengden for å plukke opp sin egen koffert og av en eller annen grunn er ikke folk villige til å lage plass. Og når en skal dra av en stor koffert så trenger man litt plass. Vel, en kan jo håpe at alle lærer etterhvert og holder seg bak linjen som er markert slik at det blir lettere å plukke opp sin koffert.

Skrevet (endret)
Og når en skal dra av en stor koffert så trenger man litt plass.

Nemlig.Det hender at jeg har en så stor og tung koffert at jeg må lirke den over på tralla, altså må jeg stå helt inntil med tralla, for den er for tung å løfte for meg. Dette er det omtrent ingen som skjønner, så jeg blir lettere despo når systemet mitt går i vasken. :fnise: Men da er det jo bare å vente på neste runde.

Det har også hendt at kjekke kavalerer har hjulpet meg. Men jeg syns det er så vanskelig å spørre, for alle har jo nok med sin egen bagasje, som regel.

Endret av hjertesukka
Gjest Gjest
Skrevet

Egoisme.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg irriterer meg noe voldsomt over dette også. Når alle insisterer på å stå klistret inntil båndet, blir det veldig vanskelig å se bagasjen som kommer, i tillegg til at det er vanskelig å få tak i det som kommer. Det er slik overalt, har jeg erfart. Folk henger over båndet for å glane. Hadde de holdt en meters avstand, hadde det vært fri sikt langt oppover båndet, og ingen grunn til å stresse.

Og så MÅ man selvsagt ha trallen stående helt inntil båndet også... Og alle ungene. Det er viktig, det. Grrr...

Gjest kenneth
Skrevet

Men hva er årsaken? Egoisme ble nevnt. Er det så enkelt?

Hvor mange av strek-nekene går rundt og tror de faktisk eier folkeskikk, mens de samtidig, hver gang de entrer det offentlige rom, titt og ofte stryker på oppleste og vedtatte kjøreregler?

Å baksnakke nekene med mellomhøy røst hjalp heller ikke. Jeg antar 99,9% av hjernekapasiteten var satt av til å få øye på sin egen koffert, og 0,1% til å fange opp eventuelle annonseringer fra tax-free-butikken.

Skriften/malingen som sier "ikke stå her" blir slitt bort fordi folk står, ja, nettopp, der. Er det noe rart det finnes misantroper?

Neste gang skal gå bort til en dust og si: Unnskyld, kan du flytte deg litt? Jeg vil gjerne lese hva som står skrevet på gulvet her.

Gjest Gjest
Skrevet

Strek på gulvet er en rimelig "nymotens" oppfinnelse, som finnes på et fåtall flyplasser. Så det er gjerne mange som ikke tenker over streken på gulvet i alt stresset med å reise (mange som blir superstresset av en helt enkel flytur...). Så har man dem som ikke forstår noe som helst språk annet enn sitt eget morsmål, gjerne kinesisk eller japansk, og som derfor ikke klarer å lese at de ikke må stå der. Så har man dem som er helt klar over linjen, men som velger å drite i det fordi de ikke ser poenget. Og så har man dem som er så vant til at alle andre ignorerer linjen, som har erfaring med at hvis de selv overholder reglene, så vil en annen idiot stille seg rett foran dem og sperre for sikt og tilgjengelighet, at de stiller seg inntil båndet før en annen idiot gjør det.

Om absolutt alle andre stiller seg inntil båndet, er man pent nødt til å gjøre det samme for å ha sjangs til å se kofferten sin. Sånn er det bare. Jeg stiller meg bak linjen, men om jeg ikke klarer se båndet lenger for det er så mange som står innenfor linjen, så må jeg jo pent gå innitl båndet jeg også om jeg skal få tak i kofferten min før neste fly går. Men jeg gjør det med irritert mine.

Skrevet

Jeg bare spør.

Det må være skjeve hornhinner, jeg har faktisk aldri lagt merke til den linjen. Er den av nyere dato??

Skrevet (endret)

Det irriterer meg også grenseløst. Jeg er en av dem som bli stående et stykke bakenfor "menneskebarrikaden" og har derfor null oversikt over om bagasjen min kommer. Men jeg stresse ikke så veldig.

Jeg er heller ikke en av dem som styrter til bagasjebåndet FØR det i det hele tatt har begynt å bevege seg, heller ikke i det øyeblikk det begynner å bevege seg.

Tror nok grunnen til at folk driter i linjen er at de ikke ser den eller ikke bryr seg fordi ingen andre bryr seg heller. "Hvis han ikke gjør det, hvorfor skal jeg?"

Endret av Ambivalent
Gjest Imsdal
Skrevet
Det er ingenting som gjør meg mer aggressiv enn å vente på bagasje på Gardermoen. Ja, dette fenomenet finnes i mer eller mindre grad på flyplasser over hele verden, men Gardermoen er definitivt verst. Jeg står alltid bak og venter, og må hoppe litt innimellom for å se kofferten min. Og det skal jeg si dere, at når jeg ser min eller mannens koffert, da dundrer jeg inn i hele den uhøflige gjengen og svinger kofferten rundt for å skade flest mulig. Dette er bare litt overdrevet, faktisk :fnise: Og bak står mannen og skammer seg, men ærlig talt, det er få ting som gjør meg like sur!

:fnise: Det må prøves!!

Hva er greia med at barna skal få sitte langs kanten på rullebandet, etter at det har begynt å gå? Og tror de virkelig at 6 åringen kan løfte ned mammas tunge koffert? :kjefte:

Gjest reiseglad, ikke innlogget
Skrevet

Det finnes en egen gruppe på facebook for oss som ergrer oss over dette. Her kan du legge inn bilder som du har tatt på forskjellige flyplasser.....

Skrevet

Har det vært sånn lenge? For jeg har ikke sett noe strek/tekst, og det virker ikke som noen andre har sett det heller.

Jeg står uansett ikke ved båndet før jeg ser kofferten min.

Og det skal jeg si dere, at når jeg ser min eller mannens koffert, da dundrer jeg inn i hele den uhøflige gjengen og svinger kofferten rundt for å skade flest mulig.
Det samme gjør jeg! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...