Gå til innhold

Steke laks i soyasaus?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal lage asiatisk-inspirert middag, ser for meg å steke laks i soyasaus og finhakket hvitløk. Men er litt usikker på om det går bra, soyasaus er vel ikke spesielt fett..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker å marinere laks i soyasaus, eller Teriaki saus (den er det hvitløk i), så legger jeg filetene på bakepapir og steker i stekeovnen, snadder! Ris og salat med løk til.

Skjønner ikke helt hva du mener med å steke i soya saus, det går nok ikke så bra......litt fett må det være. Du kan også marinere lakseterninger i soyasaus og hvitløk, så steke de kjapt i panne/wok.

Skrevet

Jeg "steker" laks i soyasaus hvis jeg skal ha den i wok.

Kutter laksen i passe store terninger, har soyasaus i varm wok og hiver fisken oppi, woken skal være så varm at sausen nesten fordamper, og selv om fisken gjerne sitter litt fast, så blir det veldig godt.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for tips, det skal prøves :)

Skrevet

Jeg pleier å dele opp laks i terninger og marinere den i 5-10 inutter i en blanding av soyasaus og mase hvitløk. Smaker helt fantastisk! :)

Skrevet

Prøv å mariner laksefileter i soyasaus(ca 1dl), sake, hvitvin eller vann(0,5dl), 2-3ss raspet ingefær, litt sukker og hakket hvitløk. Mariner helst over natten og stek i ovnen. Nam nam nam..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...