Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor mye koster det å få seg nye tenner, og hva er alternativene mine?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er det ingen som kan svare meg på dette?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet ikke så mye om priser, annet enn at det varierer ut ifra hva slags tannerstatning du skal ha; hvor mange tenner som skal erstattes og hvilke løsninger og materialer som velges.

Ei vanlig enkelt krone vil jeg imidlertid anta kommer på 3-4000 kr. Dette forutsetter at du har tann/rot der fra før, slik at det finnes noe å feste krona på. Dersom du ikke har det, eller flere tenner ved siden av hverandre skal erstattes, vil løsningen bli bro, og da øker prisen i takt med antall tenner.

Kroner/broer er det vanligste alternativet for tannerstatning idag, men implantat og avtagbare proteser er også alternativer.

Implantat kan erstatte alt fra ei enkelt tann til hele kjever. Det er en kostbar løsning, og innebærer kirurgi hvor festene for tennene settes direkte i kjevekammen.

Avtagbare proteser (gebiss) er den rimeligste løsningen. Det kan være et alternativ dersom man mangler alle eller de fleste av tennene i en eller begge kjever.

Prisene kan variere mye fra fra sted til sted, så det kan lønne seg å forhøre seg litt på forhånd, ihvertfall dersom det dreier seg om en stor og kostbar jobb. Tannlegen vil kunne gi deg et prisoverslag før behandlingen tar til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...