Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #1 Del Skrevet 2. mai 2009 Hvordan er dette, skal man sette smily før eller etter punktum? Synes det ser veldig rart ut å sette den inn før, sånn som dette . Det ødelegger liksom setningen, så jeg synes det ser mer naturlig ut å sette inn smilyen etter punktumet. Hva er riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. mai 2009 #2 Del Skrevet 2. mai 2009 Hvordan er dette, skal man sette smily før eller etter punktum? Synes det ser veldig rart ut å sette den inn før, sånn som dette . Det ødelegger liksom setningen, så jeg synes det ser mer naturlig ut å sette inn smilyen etter punktumet. Hva er riktig? Jeg synes det ser best ut å sette den etter punktum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 2. mai 2009 #3 Del Skrevet 2. mai 2009 Hvorfor ha punktum dersom man har smily? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #4 Del Skrevet 2. mai 2009 Hvorfor ha punktum dersom man har smily? Kan man erstatte smily med punktum da? Da ser det jo ut som om setningen bare svever ut i lufta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #5 Del Skrevet 2. mai 2009 Kan man erstatte smily med punktum da? Da ser det jo ut som om setningen bare svever ut i lufta. Øøøh, mente punktum med smily. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 2. mai 2009 #6 Del Skrevet 2. mai 2009 Punktum bør på ingen måte erstattes av smileys i noen sammenhenger, det er fordi vi som er vant til å lese mye mister hele flyten dersom språket ikke er tegnsatt noenlunde korrekt. Mangler det punktum så mangler det punktum, det vil si at setningen ikke avsluttes. Helt uavhengig av om det er en gul dings der eller ikke. Det mest riktige er å sette den inn etter punktum, dersom den i det hele tatt må brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 2. mai 2009 #7 Del Skrevet 2. mai 2009 Jeg tar ofte bort punktum om jeg skal ha smiley på slutten av en setning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #8 Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg tar ofte bort punktum om jeg skal ha smiley på slutten av en setning. Samme her. I en sms så synes jeg smiley'en på en måte erstatter punktumet. Blir så unødvendig med punktum i tillegg da. Men det er noe annet i e-post o.l., for da har man jo god plass å skrive på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MRN Skrevet 3. mai 2009 #9 Del Skrevet 3. mai 2009 Smileyen erstatter punktumet. Gi det er par ti-år, så blir det nok en grammatisk regel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #10 Del Skrevet 3. mai 2009 Smileyen erstatter punktumet. Gi det er par ti-år, så blir det nok en grammatisk regel Hva får deg til å tro det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #11 Del Skrevet 4. mai 2009 Smileyen skal settes etter punktum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #12 Del Skrevet 4. mai 2009 Smileyen skal selvsagt settes etter punktum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenta. Skrevet 7. mai 2009 #13 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg bruker ikke punktum når jeg har smiley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 7. mai 2009 #14 Del Skrevet 7. mai 2009 Norsk språkråd anbefaler smiley etter punktum. Smiiley erstatter ikke punktum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #15 Del Skrevet 7. mai 2009 Smiley skal etter punktum. Naturligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MissBella Skrevet 8. mai 2009 #16 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg bruker ikke punktum før smiley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2009 #17 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg bruker ikke punktum før smiley Bruker du ikke punktum i setninger uten smiley, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MRN Skrevet 8. mai 2009 #18 Del Skrevet 8. mai 2009 Bruker du ikke punktum i setninger uten smiley, da? Det var et gullkorn. "" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonka Skrevet 24. mai 2009 #19 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg bruker ikke punktum før smiley Nei, at du ikke er så glad i tegnsetting ser vi jo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 24. mai 2009 #20 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg bruker ikke punktum dersom jeg setter inn en smiley. Det blir for meg smør på flesk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå