Gå til innhold

Energi etter en depresjon

Fremhevede innlegg

Gjest tidigere deppa
Skrevet

Hei :)

For en del år siden gikk jeg rett i kjelleren følelsesmessig. Gikk til terapi og var sjukemeldt i ganske nøyaktig et år. Jeg gjorde det slutt med samboeren opp i alt dette, fikk meg en ny jobb. Og føler nå egentlig at livet er ganske greit. alt dette er 4 år siden nå. "problemet" er at batteriet er tomt. Jeg strever med å forholde meg til barna mine. Jeg er der, men ikke altid emosjonelt, og spør du meg om å engasjere meg utover dette: glem det. Jeg orker ikke. Jeg prøver å gå turer, prøver å spise noe sunt. Er absolutt sunnere enn før. Alt er et ork, alt er et slit for å komme igang. Selv om det jeg gjør er morsomt, er det slitsomt.

Hvor lenge kan en depresjon sitte i kroppen ? Er det noe anna jeg bør gjøre ? Er lei av å ikke ha overskudd.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er du friskmeldt fra depresjonen?

Min erfaring er at den ikke slipper taket helt i det hele tatt, men at det er en nesten daglig greie. Egentlig litt periodevis, veldig avhengig av syklusen og årstidene, som om jeg er blitt veldgi følsom for endringer utenfra - føler meg litt lite selvstyrt, på en måte.

Har du fått hjelp av psykolog?

Skrevet

Jada, jeg fikk behandling av psykolog, føler meg ferdig med dette. Jeg gjør faktisk dette. Er 4 år siden jeg ble friskmeldt. Forstår at dette kan sitte lenge i, men være så tom for energi ? Helt tomt batteri ? 4 år etter, er dette virkelig normalt ?

Skrevet

Basert på det du beskriver i åpningsinnlegget ditt, høres det ut som du fremdeles er deprimert.

Aner ikke hva som regnes som "normalt" eller ikke, men fire år med tomt batteri og vanskeligheter med å være tilstede emosjonelt, høres urovekkende ut.

Har du fått undersøkt om det kan være andre (somatiske) årsaker til at du har det slik?

Gjest Gjest fra innlegg #2
Skrevet
Basert på det du beskriver i åpningsinnlegget ditt, høres det ut som du fremdeles er deprimert.

Aner ikke hva som regnes som "normalt" eller ikke, men fire år med tomt batteri og vanskeligheter med å være tilstede emosjonelt, høres urovekkende ut.

Har du fått undersøkt om det kan være andre (somatiske) årsaker til at du har det slik?

Det var det jeg tenkte også, men det må selvfølgelig andre enn oss til å slå dette fast. Har du nevnt dette for legen din i det siste? Det kan være hormonubalanse - for det trenger ikke være aldersbestemt, det er mye som kan forårsake ubalanse i hormonene også utenom de kjente "overgangsaldergreiene", og det går gjerne direkte på nettopp sinnstilstand/motivasjon og overskudd. Noen blodprøver vil avdekke det raskt.

Gjest Gjest
Skrevet

Yoga hjelper mot deprsjon, gir energi og bidrar til å balansere hormonelle ubalanser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...