Gjest Koala Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Disse driver og ringer med på upassende tidspunktet for å drive det de kaller markedsundersøkelser men som i virkeligheten er ren reklame. Jeg er lei av at de vekker meg når jeg sover. Jeg ønsker å diskutere dette med direktøren i firmaet på et tidspunkt på døgnet som passer meg. Noen som kjenner navn og privat telefonnummer på vedkommende ?
feuerstein Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 Jeg fant en bedriftspresentasjon på firmaets nettside med navn på sjef i Norge og konsernsjef. Norgessjefen ser ikke ut til å stå i katalogen, men så snart du finner ut hva mellomnavnet på L er vil du finne ham som eneste oppføring med den kombinasjonen av navn i katalogen.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 (endret) Har funnet personen dere leter etter. Han heter fjernet og har telefonnummer xxx xx xxx nummeret har han selv lagt ut på nettet. De andre som er tilknyttet dette firmaet har stort sett hemmelige telefonnumre. De vil åpenbart ikke selv bli forstyrret av det de forstyrrer alle oss andre med. Jeg tror mye av dette uvesenet forsvinner hvis flest mulig kontakter de ansvarlige privat og gir beskjed om at de ikke ønsker å delta i slike "undersøkelser". Innlegget er endret iht KGs regler. Strix, mod Endret 7. mai 2011 av Phaedra
Pingting Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Jeg lurer litt på hvordan du får disse undersøkelsene til å bli reklame...? Uansett, å ringe direktøren har fint lite for seg, det er ikke han som sitter og lager lister. Du kan fint reservere deg mot telefoner fra markedsundersøkelser, men du må gjøre det hos hver enkelt aktør. Altså si fra når de ringer deg, eller sende en mail. 1
feuerstein Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Uansett, å ringe direktøren har fint lite for seg, det er ikke han som sitter og lager lister. Du kan fint reservere deg mot telefoner fra markedsundersøkelser, men du må gjøre det hos hver enkelt aktør. Altså si fra når de ringer deg, eller sende en mail. Vi gjør oppmerksom på at reservasjon i Brønnøysundregisteret IKKE gjelder oppringninger ifm markedsanalyse, og at man således ikke kan reservere seg mot å bli kontaktet av Norstat. Deltagelse i det enkelte prosjekt er imidlertid helt frivillig. Første del av setningen er jo grei, men andre del tolker jeg dithen at de ikke aksepterer noen form for generell reservasjon, kun at man avviser dem hver gang de ringer. Har jeg misforstått? Hvis jeg har forstått riktig, er slik fremferd lovlig? Hvis det ikke er lovlig burde gjerne sjefen få klar melding om at det ikke er akseptabelt.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Selskapet presiserer at de ikke godtar reservasjoner mot å bli oppringt. Det står på hjemmesiden. Jeg mener det er uhøflig å ringe folk som ikke vil bli ringt til. Navnet "Norstat" er trolig valgt for at man skal tro det dreier seg om et offentlig eller statlig organ.
FrizzleSizzle Skrevet 2. mai 2009 #8 Skrevet 2. mai 2009 Navnet "Norstat" er trolig valgt for at man skal tro det dreier seg om et offentlig eller statlig organ. Det stemmer. Det innrømmet de da jeg jobba der i sin tid.
Pingting Skrevet 2. mai 2009 #9 Skrevet 2. mai 2009 Første del av setningen er jo grei, men andre del tolker jeg dithen at de ikke aksepterer noen form for generell reservasjon, kun at man avviser dem hver gang de ringer. Har jeg misforstått? Hvis jeg har forstått riktig, er slik fremferd lovlig? Hvis det ikke er lovlig burde gjerne sjefen få klar melding om at det ikke er akseptabelt. Hm! Jeg mente det var Norstat jeg stadig vekk ble oppringt av. Jeg spurte pent om å bli fjernet fra listene, og jeg har ikke hørt fra dem etter det. Men det var kanskje et annet selskap det da, beklager. Ellers skjønner jeg ikke at de ikke kan ta imot reservasjoner. De får jo ikke noe svar fra de som ikek vil snakke med dem uansett, det må da kaste bort tiden deres?
leirbål Skrevet 3. mai 2009 #10 Skrevet 3. mai 2009 Jeg har reservert meg i Brønnøysund registeret mot all for for slike oppringninger. så jeg får aldri det. Fra noen. Det er gratis, og kan gjøres på nettet.
Pingting Skrevet 3. mai 2009 #11 Skrevet 3. mai 2009 Jeg har reservert meg i Brønnøysund registeret mot all for for slike oppringninger. så jeg får aldri det. Fra noen. Det er gratis, og kan gjøres på nettet. Brønnøysundregisteret gjelder ikke markedsundersøkelser, så du er nok bare heldig som slipper unna
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #12 Skrevet 3. mai 2009 Jeg har reservert meg i Brønnøysund registeret mot all for for slike oppringninger. så jeg får aldri det. Fra noen. Det er gratis, og kan gjøres på nettet. Nei, det er det du ikke kan. Reservasjonen gjelder ikke oppringninger fra firmaer som kaller det de driver med for markedsundersøkelse eller statistikk eller meningsmåling. Disse folka kan i prinsippet ringe deg så mye de lyster med loven i hånd. Det har de rett til. Samtidig opererer de som eier og driver firmaet med hemmelige adresser og hemmelige telefonnumre.
Picatchu Skrevet 3. mai 2009 #13 Skrevet 3. mai 2009 Nei, det er det du ikke kan. Reservasjonen gjelder ikke oppringninger fra firmaer som kaller det de driver med for markedsundersøkelse eller statistikk eller meningsmåling. Disse folka kan i prinsippet ringe deg så mye de lyster med loven i hånd. Det har de rett til. Samtidig opererer de som eier og driver firmaet med hemmelige adresser og hemmelige telefonnumre. hmm.. Jeg er registrert i Brønnøysundsregisteret, og de ringer aldri meg :klø: Jeg får vel takke min gode karma da..
Gjest Norstat arbeider Skrevet 25. juni 2009 #14 Skrevet 25. juni 2009 Disse driver og ringer med på upassende tidspunktet for å drive det de kaller markedsundersøkelser men som i virkeligheten er ren reklame. Jeg er lei av at de vekker meg når jeg sover. Jeg ønsker å diskutere dette med direktøren i firmaet på et tidspunkt på døgnet som passer meg. Noen som kjenner navn og privat telefonnummer på vedkommende ? Jeg blir stadig vekk lei av å si dette til folk daglig. Norstat er IKKE!! reklame!!! Norstat driver med rene undersøkelser og hvis andre firmaer blir nevnt så er det enten det undersøkelsen dreier seg om eller så er det de som er oppdragsgiver. Norstat driver bare med spørreundersøkelser. Ikke noe mer enn det!! 1
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 #15 Skrevet 25. juni 2009 Jeg blir stadig vekk lei av å si dette til folk daglig. Norstat er IKKE!! reklame!!! Norstat driver med rene undersøkelser og hvis andre firmaer blir nevnt så er det enten det undersøkelsen dreier seg om eller så er det de som er oppdragsgiver. Norstat driver bare med spørreundersøkelser. Ikke noe mer enn det!! Når man stiller en rekke spørsmål om ulike produkter kan det absolutt oppfattes som reklame. Og hvis du er så lei av å forklare daglig at du ikke mener det er reklame, så måtte det jo vært ypperlig for deg om folk kunne reservert seg Vi er lei av dere også. Og selv om man begynner å kjenne igjen nummerne så nytter det jo ikke å la være å svare, da ringer dere bare om igjen og om igjen og om igjen... helt til vi blir sinte nok til å svare.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #16 Skrevet 8. september 2009 Når man stiller en rekke spørsmål om ulike produkter kan det absolutt oppfattes som reklame. Og hvis du er så lei av å forklare daglig at du ikke mener det er reklame, så måtte det jo vært ypperlig for deg om folk kunne reservert seg Vi er lei av dere også. Og selv om man begynner å kjenne igjen nummerne så nytter det jo ikke å la være å svare, da ringer dere bare om igjen og om igjen og om igjen... helt til vi blir sinte nok til å svare. Hvis det er så forbanna vanskelig og svare høflig at du ikke er intresert,så får du ikke gjort stort med det med akkurat den du prater med.. det er stort sett studenter, som gir langt faen i hva du mener og ikke. og får ikke gjort noe annet enn å trykke på en beskjed om at det står at du ikke er interesert.. Det du må gjøre, er å ringe din teleopratør(som norstat får nummerne fra) og be de reservere deg slik at nummeret ditt ikke kan bli tilgjengelig for slike telefoner.! Staten har nemlig bestemt at siden norstat ikke driver med reklame, så skal dette være helt lov å ringe hvem som helst.. Er faktisk endel som synes det er kjempefint å få slike telefoner fordi da kan de være med å si sin mening om aktuelle ting, og gjøre ting bedre for alle:) Hilsen norstatintervjuer;) 1
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 8. september 2009 #17 Skrevet 8. september 2009 Hvis det er så forbanna vanskelig og svare høflig Oh the irony... 6
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #18 Skrevet 8. september 2009 Det er bare syting og klaging på KG...
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #19 Skrevet 8. september 2009 Vi er ganske drittlei sure folk vi ringer til vi også,ta dere en jobb der en dag,så skjønner dere hva vi mener.. At du sover når vi ringer kan vi ikke vite,bare å la være å ta telefonen hvis man er så innmari opptatt!! Ja jeg skal innrømme at det er en drittjobb som telefonivtervjuer,men respekten for andre mennesker trenger vi vel ikke bare ta imot selvom vi har en slik jobb!!?? Vanskelig å få seg jobb om dagen også,så er ikke bare bare!
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #20 Skrevet 9. september 2009 Når man stiller en rekke spørsmål om ulike produkter kan det absolutt oppfattes som reklame. Og hvis du er så lei av å forklare daglig at du ikke mener det er reklame, så måtte det jo vært ypperlig for deg om folk kunne reservert seg Vi er lei av dere også. Og selv om man begynner å kjenne igjen nummerne så nytter det jo ikke å la være å svare, da ringer dere bare om igjen og om igjen og om igjen... helt til vi blir sinte nok til å svare. Når man stiller en rekke spørsmål om enkeltprodukter er det vel stort sett snakk om oppdragsundersøkelser. Jeg synes grensen mellom undersøkelse og reklame er vanskelig å se når man overstrømmes av slike. Er oppdragsgivers hensikt først og fremst å undersøke eller først og fremst å skape oppmerksomhet rundt sitt produkt/område... Jeg er null interessert i å svare på undersøkelser om shampoer, syltetøy osv og har rett og slett ikke noe ønske om å bruke livet mitt på å bli oppringt om ting jeg er null interessert i .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå