Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg ELSKER yoghurt nøtter.. men jeg lurer på: hvor "sunt" er dette?

det er jo sunt med nøtter, men hva er det som er rundt? mye sukker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg ELSKER yoghurt nøtter.. men jeg lurer på: hvor "sunt" er dette?

Ja, mye sukker dessverre :/

Skrevet

Jeg elsker også yoghurt nøtter, men de er dessverre proppfulle av sukker. Men dæven de er gode :)

Skrevet
Jeg elsker også yoghurt nøtter, men de er dessverre proppfulle av sukker. Men dæven de er gode :)

men kan de være proppfulle da? det er jo en stooor nøtt inni:) lever i håpet,.he he

Skrevet

"Yoghurtnøtter er ikke akkurat mager snop. De består av sukker, ulike rista nøtter, vegetabilsk olje, yoghurtpulver, melkepulver og så videre. Tall fra den lille nøttefabrikk viser at per 100 g er det 553 kcal (35,5 g fett). Mørk sjokolade inneholder per 100 g cirka 520 kcal. Selv små mengder yoghurtnøtter vil utgjøre en del kalorier – så det kommer an på hvor mange kalorier du vil spandere på snacks. 100 g kan jo kalorimessig erstatte et helt måltid. Så jeg ville kanskje holdt meg til noen få smaksprøver."

Sitat Jeanette Roede

Skrevet

Sunt og sunt med nøtter. Alt er i grunnen ok så lenge man begrenser seg, men nøtter er feite greier som man skal spise med moderasjon. Kombiner det med masse sukker rundt og man har snop for spesielle anledninger. Men, godt er det ja.

Gjest nøttegal
Skrevet

Yoghurtnøtter er kjempegodt men det er mange kalorier i en pose, les bakpå. Fordi om nøtter og mørk sjokolade er sunnere enn annet godt så er det like mange kalorier i det og man blir like feit som om man spiste den usunne sorten.

Sunt er ikke synonymt med å kunne spise ubegrenset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...