Gjest Gjest_megan_* Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Hei! Har lastet ned Bit Torrent og har lastet ned noen filer fra pirate bay. De fleste filene er "torrentfiler" (vet ikke hva det vil si). Jeg får hvert fall ikke til å spille av filene i noen av de musikkprogrammene jeg har. Noen som kan fortelle hvordan de spilles av? Lurer også på om det finnes noen gratisprogrammer på nett som kan gjøre om rar. filer..?! Takker for svar...
Pingting Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Torrentfiler kan være ulike filtyper. Sjekk navnet/egenskapene på filene, det burde stå der. Eventuelt der du lastet det ned fra. .rar har jeg ikke peiling på
feuerstein Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 Torrentfiler skal ikke spilles av direkte, de skal åpnes i f.eks. BitTorrent, deretter vil BitTorrent prøve å laste ned de faktisk kjørbare filene. Om du for eksempel vil laste ned OpenOffice eller Ubuntu vil du få en .torrent på bare noen titalls kilobyte, dette er kun instruksjoner til BitTorrent om hvor det kan hente det faktiske innholdet fra, som gjerne er på mange hundre megabyte. For å pakke ut .rar kan du bruke f.eks. Frog, som er gratis.
Gjest Gjest_megan_* Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 Torrentfiler skal ikke spilles av direkte, de skal åpnes i f.eks. BitTorrent, deretter vil BitTorrent prøve å laste ned de faktisk kjørbare filene. Om du for eksempel vil laste ned OpenOffice eller Ubuntu vil du få en .torrent på bare noen titalls kilobyte, dette er kun instruksjoner til BitTorrent om hvor det kan hente det faktiske innholdet fra, som gjerne er på mange hundre megabyte. For å pakke ut .rar kan du bruke f.eks. Frog, som er gratis. Takk for svarene! Jeg Har skjønt at filene skal lastes ned i bittorrent nå. men når jeg trykker last ned torrent, legger de seg automatisk i flashget for nedlasting. Får ikke til å lste ned lle filene i bittorrent :/
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Du må bestemme at slike filer skal åpnest av torrent klienten din. høyreklick på en slik fil. Når du har gitt beskjed om denne type filer skal åpnest i torrent, tror jeg det enksleste er å prøve å laste ned en ny fil. Når den så legger seg i torrenten din vil den laste seg sakte (pirate bay sa du ) men sikkert ned. Om dette er en rar fil så vil det si den er pakka sammen, og du må da ha et utpakkingsprogram. Funker sikkert greit med det som ble anbefalt lenger oppe. Mange av filmene er ikke pakka, og da trenger du bare en avspiller. Når det gjelder rar filer, kan du velge om du vil laste ned alle filene i pakka. Husk copyright lovene
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Pass på at noen seeder/sender torrenten du har valgt.
Hjertestein Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Er det media player du spiller de av i? For det funker ikke. VLC er mye bedre. Jeg bruker VLC hele tiden, laster alltid ned serier fra torrentz og de funker aldri på media player.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå