Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?

Gjest irr

Anbefalte innlegg

Alle CSI-seriene irriterer meg, men spesielt CSI Miami. Når Horatio kommer til åstedet, kommer han alltid inn med solbrillene sine. Stiller seg over liket, blir oppdatert på saken av en av de andre hovedpersonene, tar på seg solbrillene igjen og kommer med en eller annen tåpelig kommentar også kommer introduksjonen..

Alle fullfører hverandres setninger, de kan gå inn i et rom og spotte et hårstrå som selvfølgelig er linket til en eller annen som hadde motiv til å drepe offeret, og de får dna resultater etter to timer. Dette gjelder samtlige CSI serier....

JEG DØØØØØØØØØØØØØØØØØØR av dette her!!! Det irriterer meg så uendelig mye at nå klarer jeg ikke å se på det lengre. Replikkene blir bare mer og mer corny :skratte:

Jim Carrey har også lagt merke til dette:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det irriterer meg at de aldri klarer å prate om ting eller fortelle viktige ting... ett eksempel:

Person C er homofil. Han har også hemmelige planer om å drepe person B. Dette vet person A.

A: "B! I have to tell you something very important about C!"

B: "I already know it".

A: "Oh ok, great:D"

B mente "Jeg vet at C er homofil". A antar bare at B vet at C skal drepe ham.

Samme sitasjon kan være at A bare "Omg I have to tell you something SUPER IMPORTANT!!!" og B bare "Not now, I have to wash my hair" og A bare "Ok then" og sier aldri noe, og glemmer det etterpå. WTF.

Begge disse tingene skjer også ofte i bøker. I komedier og sitcoms er det gjerne samme greia, men da fører denne idiotiske samtalen til at de har lange samtaler og gjør ting der de tror at det handler om hver sin ting. Ha ha, hysterisk morsomt..nei, bare irriterende.

--

Irriterer meg også i både bøker og filmer og til en viss grad TV-serier at folk enten er ekstremt ubestemmelige og nølende og aldri klarer å få rumpa i gir, eller så er de ekstremt impulsive og tenker aldri over konsekvenser et eneste sekund. Det er aldri noen normale folk som tenker litt over ting og så gjør en handling.. :P

--

I TV-serier som handler om arbeidsplasser er det så utrolig mye drama og maktgreier.. Suits er ekstremt her. Det er liksom alltid om å gjøre å komme seg opp til toppen, og man kan gjerne lyve og sette kollegaer i dårlig lys, og krangle med sjefen og det ene og andre...gjerne bryte loven og gjøre helt drøye ting. Og sjefer er alltid kjempeslemme assholes. Skjønner at det kan være mer cut-throat jobbmiljøer "på toppen" i USA, men jeg nekter å tro det er så ekstremt.

Endret av SoftKitty
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig mange har skrevet om mat og drikke og sigg de ikke gjør ferdig. Det er jo fordi de gjerne filmer slike scener mange ganger og klipper sammen. Da ville det blitt veldig rart om glasset med drikke var fullt, tomt, halvfullt osv om hverandre. Tror dette er grunnen til at shots er så utrolig vanlig i filmer, eller whisky osv som de bare bånsker med en gang.. :P Er vel ikke så vanlig irl at voksne folk shotter i vei, eller tar sin whisky/random sprit i én slurk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De krangler veldig ofte om ting jeg synes det er veldig idiotisk å krangle om.

Tenkt eksempel:

Han (manner seg veldig opp når han møter sin kjære, nøler gjerne en del): Kjære, jeg må fortelle deg noe.

Hun: (veldig mistenksom, for hun så ham kanskje gjøre noe annet): Hva da?

Han: Du, jeg tok til høyre i stedet for til venstre i det krysset da jeg skulle på butikken i dag. Unnskyld.

Hun: HVA I ALLE DAGER, DU VET DU IKKE KAN KJØRE TIL HØYRE DER???

Osv osv

Det kan ha med å gi en klem til en av det annet kjønn, ta en jobb/ikke ta en jobb og bare fantasien setter grenser hvor teit kranglene kan være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja. Serien handler om en 15-åring som forfalsker sin egen død og lever i skjul i tre år (det sier vel det meste), mens den gjenværende vennegjengen blir trakassert av ukjente personer som tvinger dem til å lyve mer og mer. Politiet og foreldrene har selvfølgelig ingen anelse om hva som foregår.

Spoiling much. Takk skal du ha...

Anonymous poster hash: 474b6...28b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De krangler veldig ofte om ting jeg synes det er veldig idiotisk å krangle om.

Tenkt eksempel:

Han (manner seg veldig opp når han møter sin kjære, nøler gjerne en del): Kjære, jeg må fortelle deg noe.

Hun: (veldig mistenksom, for hun så ham kanskje gjøre noe annet): Hva da?

Han: Du, jeg tok til høyre i stedet for til venstre i det krysset da jeg skulle på butikken i dag. Unnskyld.

Hun: HVA I ALLE DAGER, DU VET DU IKKE KAN KJØRE TIL HØYRE DER???

Osv osv

Det kan ha med å gi en klem til en av det annet kjønn, ta en jobb/ikke ta en jobb og bare fantasien setter grenser hvor teit kranglene kan være.

Ehh.. Det er jo fullstendig normalt å krangle om slike bagateller. Sjokkerende at du som KG-bruker skriver dette her. Har du ikke sett de fullstendig latterlige trådene her inne? "Han spiste sjokoladen min", "Han SÅ på henne", "Han så ikke på meg under sex, er han utro?!?!?!?" etcetc..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At dei bruker 1 time på å se på hverandre og kysse!

Og at i Castle og mord og mysterier(f.eks) kan dei finne ut omtrent alt om ein person med bare å være på dataen.

Aldri sett en enste datamaskin i Mord og mysterier, du mener den britiske serien på landet? Men det er vanlig i ca alle amerikanske krimserier at de vet alt om en person via politiets datasystem :P

Anonymous poster hash: 7b875...d65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiling much. Takk skal du ha...

Sorry, jeg trodde det var ganske åpenbart...

Endret av Apocalypse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh.. Det er jo fullstendig normalt å krangle om slike bagateller. Sjokkerende at du som KG-bruker skriver dette her. Har du ikke sett de fullstendig latterlige trådene her inne? "Han spiste sjokoladen min", "Han SÅ på henne", "Han så ikke på meg under sex, er han utro?!?!?!?" etcetc..

Hehe, er nok sant det. Bortsett fra at jeg prøver å holde meg unna de verste trådene som er sånn, så tv er mer tydelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig? Har aldri hørt om en amerikaner som går fullkledd i alle klærne sine til sengs, uten noe dyne over seg. Hvor i all verden har du det fra at det er vanlig? Har du sett for mange hollywood filmer?

Anonymous poster hash: 96bf3...08f

Jo, denne tråden handler jo om filmer og serier eller???? :skratte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig mange har skrevet om mat og drikke og sigg de ikke gjør ferdig. Det er jo fordi de gjerne filmer slike scener mange ganger og klipper sammen. Da ville det blitt veldig rart om glasset med drikke var fullt, tomt, halvfullt osv om hverandre. Tror dette er grunnen til at shots er så utrolig vanlig i filmer, eller whisky osv som de bare bånsker med en gang.. :P Er vel ikke så vanlig irl at voksne folk shotter i vei, eller tar sin whisky/random sprit i én slurk?

Gode poenger. Tenkte at jeg skulle nevne en skuespiller som har brutt den "trenden". Bill Murray spiste faktisk all maten i denne scenen (ja, inkludert den kaka), han ble tilbudt en "spyttebøtte" men takket nei:

https://www.youtube.com/watch?v=WIsNwzgXTXY

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Aldri sett en enste datamaskin i Mord og mysterier, du mener den britiske serien på landet? Men det er vanlig i ca alle amerikanske krimserier at de vet alt om en person via politiets datasystem :P

Ja, britisk! Men det var ikkje hvilken det var som var poenget. :P

Men da kan vel alle vite alt om ein person da? Alle kan være politi?

Endret av Belle âme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til; hvor ofte blir mus brukt i en typisk "spiontriller/datahackerfilm"? Ikke veldig ofte. Man hamrer heller formålsløst på tastaturet mens en lekker dataanimasjon ruller over skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Aldri sett en enste datamaskin i Mord og mysterier, du mener den britiske serien på landet? Men det er vanlig i ca alle amerikanske krimserier at de vet alt om en person via politiets datasystem :PAnonymous poster hash: 7b875...d65

Da har du ikke sett mange episoder :)

Man kan nok ikke finne ut alt om personer ved hjelp av datamaskinen, men man kan faktisk finne ut en hel del.

Søker ofte opp personer selv (pga inntak i en klubb jeg er med i og vi nekter mennesker med en fot inne for kriminelle miljøer bl.a)

Og politiet har jo iallefall tilgang på veldig mye informasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Kom på en ting til; hvor ofte blir mus brukt i en typisk "spiontriller/datahackerfilm"? Ikke veldig ofte. Man hamrer heller formålsløst på tastaturet mens en lekker dataanimasjon ruller over skjermen.

Man trenger sjeldent mus da. Bor med en som kan hacke seg inn de fleste steder, og han bruker aldri musen.

Og hva tror du folk gjorde før musen ble oppfunnet da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger sjeldent mus da. Bor med en som kan hacke seg inn de fleste steder, og han bruker aldri musen.

Og hva tror du folk gjorde før musen ble oppfunnet da? ;)

Musen ble oppfunnet sånn ca samtidig med den personlige datamaskinen og ihvertfall godt før internett (ble vanlig). Uten at jeg gidder å grave etter mer nøyaktige datoer.

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Funky Punk

Var ikke så vanlig med mus hjemme hos folk i starten iallefall.

Jeg og mine kompiser brukte data og internett en god stund uten å bruke mus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg har lagt merke til er at når en person er syk eller dehydrert og ber om å få et glass vann, så tar de bare én eller to små slurker når noen holder et glass til munnen deres så de skal få drikke. Det er da ikke nok!

Forstår jo at det tar unødvendig med tid å filme at karakteren drikker i evigheter, men likevel. Litt frustrerende å se på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de spiser... de begynner alltid å øke farten go kommunisere på en merkelig måte når de spiser...

Klarer ikke helt å beskrive det.

Fødsler...

Nærbilde av klining.

Anonymous poster hash: 54ab2...371
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...