Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når strømmen går, men allikevel klarer de å bruke telefonen??

Trådløs?

Anonymous poster hash: 474b6...28b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg irriterer vettet av meg når folk som spiller politi ikke har på sikkerhetsbeltet i bil. Jeg blir irritert når andre lar det være også, men spesielt politi i politibiler (når det ikke er utrykning)

• Liker 5
Gjest Funky Punk
Skrevet

Trådløs?

Anonymous poster hash: 474b6...28b

Trådløse telefoner må vel likevel "snakke" med boksen som er koblet til veggen (som trenger strøm)

Men jeg mener å ha hørt noe om at telefonnettet og strømnettet er to forskjellige og ikke er koblet opp mot hverandre

Skrevet

Når strømmen går, men allikevel klarer de å bruke telefonen??

Det kunne vi også gjøre med fasttelefonen hjemme hos mamma og pappa da jeg var mindre. Tror de er på forskjellig strømnett eller noe, er ikke ekspert :P

• Liker 1
Skrevet

Det kunne vi også gjøre med fasttelefonen hjemme hos mamma og pappa da jeg var mindre. Tror de er på forskjellig strømnett eller noe, er ikke ekspert :P

Vi og. Er et annet nett ja. Men når foreldrene mine kjøpte tråsløs fasttelefon så fungerte den ikke under strømbrudd fordi de tråløse signalene er avhengig av strøm, altså den boksen med lader må ha strøm, ikke bare telefontilgang. Iallefall den tråløse tlf mine foreldre hadde.

Skrevet

Da har du ikke sett mange episoder :)

Man kan nok ikke finne ut alt om personer ved hjelp av datamaskinen, men man kan faktisk finne ut en hel del.

Søker ofte opp personer selv (pga inntak i en klubb jeg er med i og vi nekter mennesker med en fot inne for kriminelle miljøer bl.a)

Og politiet har jo iallefall tilgang på veldig mye informasjon

Sett ganske mange men ikke alle, bare sett at Barnaby drar rundt til folk og er hjemme. Aldri sett han sitte foran en datamaskin og lete etter info :)

Man kan sikkert finne mye info på nettet, men at det er like bra i virkeligheten som i serier/filmer tror jeg ikke at det er. Iallefall ikke like enkelt og raskt.

Anonymous poster hash: 7b875...d65

Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg har nå sett Barnaby sitte foran PC'en ofte, og politiet har jo tilgang på det meste

Skrevet

Man trenger sjeldent mus da. Bor med en som kan hacke seg inn de fleste steder, og han bruker aldri musen.

Hvordan navigerer han på websider, bruker tab?

Og hva tror du folk gjorde før musen ble oppfunnet da? ;)

De holdt seg i DOS, et farlig sted.

Skrevet (endret)

Trådløse telefoner må vel likevel "snakke" med boksen som er koblet til veggen (som trenger strøm)

Men jeg mener å ha hørt noe om at telefonnettet og strømnettet er to forskjellige og ikke er koblet opp mot hverandre

Riktig.

Nå er det vel snart et tidsspørsmål før hele telenettet blir lagt ned (hvem bruker egentlig fast-telefon lenger (som ikke går via ip-telefoni på internett))?

Det er ca 50volt på telelinja når røret er på, og rundt 10 volt når man tar telefonen. Så det er nok strøm til å drive at apparat eller tre av den tradisjonelle "allwire" sorten.

Telefonlinja og teknologien rundt det er egentlig et glemt lite vidunder. Man klarer å kjøre gjennom likespenning som driver ganske avanserte elektroniske dingser. Samme linja som driver telefonen kjører talefrekvenser i begge retninger, samtidig. Noen ganger over flere kilometer til nærmeste telesentral, uten å plukke opp nevneverdig støy (prøv det med en alminnelig mikrofonledning). Alt dette med gammel analog teknologi, over 2(!) tynne ledninger.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 3
Gjest Funky Punk
Skrevet

Hvordan navigerer han på websider, bruker tab?

De holdt seg i DOS, et farlig sted.

Bruker ikke websider

Skrevet

Bruker ikke websider

Aldri noengang? Han må jo få tak i info av noe slag, innimellom. Det ligger ofte på websider.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Aldri noengang? Han må jo få tak i info av noe slag, innimellom. Det ligger ofte på websider.

Jeg kan ikke alt om dette, men han bruker iallefall aldri websider.

Han kan derimot hacke seg inn på andres pc'er og bruke websiden på andres maskiner :fnise:

Skrevet

Jeg kan ikke alt om dette, men han bruker iallefall aldri websider.

Han kan derimot hacke seg inn på andres pc'er og bruke websiden på andres maskiner :fnise:

Velvel, han om det. Jeg syns det høres litt krampeaktig ut.. ? Mus er greit til sitt bruk, men for egendel er det bare på websider jeg ha mus. Selv om jeg kun roter rundt med win 7, og svært sjelden skriver kommandoer.

• Liker 1
Skrevet

Haha er jo langt fra ekspert, så takk for oppklaringen med telefon! Da skal jeg slutte å irritere meg over det ;-)

• Liker 1
Skrevet

Alle ting lager unødvendige lyder, som f.eks. nedtellinger og søk på dataen. Tastelyden er gjerne på på mobilen osv.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg har alltid tastelyden på :sjenert:

Jeg må si jeg irriterer meg hver gang noen blir hardt skadet/drept, og den pårørende kaster seg over personen og gråter og sier at de ikke må dø.

Hva med å gi dem fucking livreddende førstehjelp?! Argh

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg har alltid tastelyden på :sjenert:

Jeg må si jeg irriterer meg hver gang noen blir hardt skadet/drept, og den pårørende kaster seg over personen og gråter og sier at de ikke må dø.

Hva med å gi dem fucking livreddende førstehjelp?! Argh

Haha ja eller når de bare rister i personen og bare roper navnet til personen om igjen og om igjen helt hysterisk. For det hjelper jo...

• Liker 1
Gjest BrienneOfTarth
Skrevet (endret)

Irriterer meg over at når de har bilder stående rundt omkring, så er de ofte utrolig dårlig photoshoppet. Forstår at det kan være vanskelig å få tatt bilde sammen med barn når de er små, men det må vel gå an å få det litt bedre.

Noen ganger har jeg sett at de har photoshoppet inn en av de andre skuespillerne på et bilde som de enkelt kunne tatt, men det ser jo så mye bedre ut med elendig photoshopping :roll:

Syns det forstyrrer litt for det virker ikke spesielt troverdig, og forstår ikke hvorfor de ikke kunne løst det på en annen måte.

Endret av BrienneOfTarth
Skrevet

De som kjører bil på film ser gjerne vel og lenge på den som sitter i passasjersetet. Jeg tenker: "Følg med på veien!!"

Og samme hvor rett en vei er, sitter de og svinger frem og tilbake med rattet.. Altså... Jeg begriper ikke at dette skjer selv i de proffest lagde filmer...

Og så er det irriterende når noen tror de har drept the bad guy med å slå han i hodet eller skyte han... Og så begynner de gjerne å kline med den de liker... Og så blir en av dem drept av the bad guy, for han ble jo selvsagt ikke satt ut av spill så lett. Jeg tenker: "Hopp på han, bind han fast, skyt han et par ganger til!!"

Anonymous poster hash: 33346...083
  • Liker 2
Skrevet

"Kline med den de liker".. Det jeg mente var at så fort the bad guy ligger nede, så er det plutselig ikke så viktig å komme seg vekk, ringe purken osv. Nei, da er det tid for kjærlighetserklæringer og klining.... Hehe

Anonymous poster hash: 33346...083
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...