Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

De siste 4-5 mnd har jeg blitt forkjølet ca hver 3. uke med en varighet på 3-4 dager.

Det begynner med nysing og rennende nese(gul/grønn snørr) samt hodepine. I tillegg blir smaksløkene helt bedøvet.

Begynner å bli lei av å være forkjølet så ofte.

Det er tydelig at immunforsvaret mitt er helt på bærtur.

Hva kan jeg gjøre for å forbedre det?

Noen tips?

Veldig takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres litt ut som meg... bare at jeg ble forkjølet ca en måned etter jeg var ferdig med den forje... og jeg var/er alltid forkjølet en måneds tid i strekk:P Min grunn er fordi jeg har allergi, og dermed opphovnede slimhinner, som gjør at jeg blir veldig fort tett i nesen og nyser alt for mye... Løsningen min ble å skrumpe slimhinnene i nesen sånn at jeg ikke blir like lett tett.

Håper ikke det er problemet ditt... Du kan prøve et nesehorn (selges på apotek), sånn at du kan skylle nesen din med saltvann, de skal hjelpe å forebygge forkjølelse, bihulebetennelser og andre ekle ting. Dessuten blir og slimhinnene i nesen mer motstandsdyktige mot bakterier... Dessuten løser det opp slim og renser nesen=) Jeg har akkruat begynt med dette hornet, så vet ikke helt hvor godt det funker over tid enda, men det merker jeg nok snart=)

ellers så bør du få i deg masse C-vitaminer=)

Skrevet
De siste 4-5 mnd har jeg blitt forkjølet ca hver 3. uke med en varighet på 3-4 dager.

Det begynner med nysing og rennende nese(gul/grønn snørr) samt hodepine. I tillegg blir smaksløkene helt bedøvet.

Begynner å bli lei av å være forkjølet så ofte.

Det er tydelig at immunforsvaret mitt er helt på bærtur.

Hva kan jeg gjøre for å forbedre det?

Noen tips?

Veldig takknemlig for svar :)

Ta noen blodprøver hos legen for å sjekke at du ikke mangler vitaminer/mineraler generellt, evnt om du kan ha noen allergier :)

Ellers: ta multitilskudd/antioksidanter i tillegg til å spise mye frukt/grønnsaker.

Skrevet

Takk for svar begge to :)

Pialill: Jeg er har også allergi(burde ha nevnt det).

Jeg reagerer på husstøv og bruker ceterizin hexal. Det holder symptomene unna.

Er forkjølet nå og det virker som det har gått over i allergi. Jeg nyser og nyser, nesa klør og er skikkelig groggy i halsen :(

Jeg føler meg ikke dårlig heller, bare litt slapp.

Kan man bli "immun" mot allergimedisin?

Skrevet
Er forkjølet nå og det virker som det har gått over i allergi. Jeg nyser og nyser, nesa klør og er skikkelig groggy i halsen :(

Jeg føler meg ikke dårlig heller, bare litt slapp.

Kan man bli "immun" mot allergimedisin?

Man kan absolutt få behov for andre/sterke allergimedisiner etter en stund. Det er også lurt å ta piller, øyedråper og nesespray samtidig, gir bedre effekt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...