Gjest Gjest_redd_* Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 jeg har hatt en irritasjon/kløe i underlivet i over et år, jeg var hos en gynekolog i fjor og hun fant ingenting. men nå har jeg holdt på å hoste i flere uker. så leser jeg på lommelegen at symptomer på chlamydia er at man går å hoster. men jeg kan ikke skjønne det, jeg har hatt fast partner i 5 (siden 2004) år og før det har jeg bare hatt sex med to stykker. han har heller ikke hatt noen andre de siste 5 årene. problemene kom vår 2008 jeg er skikkelig bekymra. men kan man få chlamydia på noe annet vis? jeg aner ingnting om det.
mimifin72 Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 gå til en annen gyn. Jeg har aldri hatt klamydia, så jeg har ikke peiling på symptomene, men en gyn burde kunne hjelpe deg. Hvis du bor i Oslo område, anbefaler jeg gynekologene på Volvat.
Elvine Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 gå til en annen gyn. Jeg har aldri hatt klamydia, så jeg har ikke peiling på symptomene, men en gyn burde kunne hjelpe deg. Hvis du bor i Oslo område, anbefaler jeg gynekologene på Volvat. Jeg kjenner meg igjen i din situasjon, har hatt akkurat det samme problemet, bare ikke over så lang tid. Jeg vil anbefale deg og kjøpe lactal på apoteket, det hjalp iallefall meg:)
Gjest Gjest_redd_* Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 TS her.. jeg ble jo sjekket for det når jeg var hos legen i fjor. og da var det ingen sopp. men kanskje jeg skal ta en sjekk til. jeg går på yasmin p-piller og hopper ofte over mensen, kan det være en årsak? de gangene jeg har mensen kjenner jeg ikke noe kløe. rare greier!
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 Klamydia som gir hoste (skjult lungebetennelse?) er IKKE samme form for klamydia som kjønnssykdommen. Så det at man klør i underlivet og hoster henger ikke sammen på den måten, i hvert fall. Tror det er fullt mulig å klø selv om man ikke har sopp eller sykdommer, det kan skyldes friksjon når man går (kommer sikkert an på "utforming" på kjønnslepper, fuktproduksjon osv). Prøv å bruke intimkrem fra Aco. hosten bør du kanskje også vurdere å sjekke når den har vart så lenge.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #7 Skrevet 3. mai 2009 Er du allergisk mot noe, f.eks vaskemiddel? Eller bruker du undertøy i syntetisk stoff som kan irritere? Hvis gynekologen testet deg for kjønnssykdommer så har du nok ikke det. Det kan jo være en lokal irritasjon, derav spørsmålene mine ovenfor.
Riskrem Skrevet 3. mai 2009 #8 Skrevet 3. mai 2009 Kanskje det kan være noe med nervene eller musklene i underlivet? Jeg går til akupunktur nå mot hyppige uvi og bv. Kjenner tydelig at det hjelper. Nålene settes i musklene nederst på magen.
Gjest Gjest_redd_* Skrevet 3. mai 2009 #9 Skrevet 3. mai 2009 tusen takk for svar og hjelp! jeg skal teste ut den fra aco. godt å vite at "hosteklamydia" ikke er det samme som kjønsykdomen.... der ble jeg lettet!
Gjest Eurodice Skrevet 4. mai 2009 #10 Skrevet 4. mai 2009 TS her.. jeg ble jo sjekket for det når jeg var hos legen i fjor. og da var det ingen sopp. men kanskje jeg skal ta en sjekk til. jeg går på yasmin p-piller og hopper ofte over mensen, kan det være en årsak? de gangene jeg har mensen kjenner jeg ikke noe kløe. rare greier! Om du ikke hadde sopp da du ble undersøkt ifjor, kan du jo godt ha fått det nå. Det er ingen kjønnssykdom som du blir smittet med av noen. Det har med forholdene i underlivet å gjøre, forandring av ph-verdien, at det blir "søtt" miljø. Ta deg en tur til legen igjen, du :-).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå