jenta82 Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Jeg har nylig sluttet i jobben min og siste arbeidsdag fikk jeg beskjed at jeg fikk all feriepenger ut nå også de fra i år. Jeg har alltid trodd at man har rett på å få de året etter, slik har det jo blitt gjort på tidligere arbeidsplasser. Nå må jeg jo skatte for disse pengene. Har de rett til dette??? Kan man kreve at man heller får de neste år???
Rosalie Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Pengene må du uansett skatte av, enten de utbetales opptjeningsåret eller året etter. Arbeidsgiver har rett til å utbetale dine feriepenger for neste år nå, og slik få avsluttet arbeidsforholdet til deg. Fra Ferielovens § 11: (3) (Utbetaling ved opphør av arbeidsforhold) Opphører arbeidsforholdet, skal alle opptjente feriepenger utbetales siste vanlige lønningsdag før fratreden. Den del av feriepengene som ikke lar seg beregne innen dette tidspunkt, kan utbetales i forbindelse med det avsluttende lønnsoppgjør.
Fredrik=) Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 ser ikke helt problemet du betaler ikke noe ekstra skatt du får dem igjen ved neste skatteoppgjør med renter om arbeidsgiver hadde passet på pengene for deg vile du ikke fått renter på dem. sett pengene du har fått utbetalt på en sperret konto fram til neste sommer om du ikke klarer å spare dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå