Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Hei Jeg har vært hos legen flere ganger angående nakken min. Nakken min er sånn at den blir vond, og det sprer seg videre til skuldre og hodet. Det er ikke en stikkende smerte men det følest ut som om både hodet og nakken skal eksplodere... Jeg ble sendt til en fysoterapaut som undersøkte meg. Han fant ut at det var ikke noe galt med musklene mine i nakken, men det han mente at det kansje var er at brusken mellom virvlene i nakken setter seg i klem noen ganger og dermed smertene. Jeg fikk en øvelse jeg skul gjøre hos han, som skulle gjøre dette bedre. Dette er nesten et år siden og nakken har ikke blitt bedre av øvelsene heller. Nå midt i uka var jeg hos doktoren igjen for å høre om det var noe annet som kunne hjelpe meg... Men nei da,når jeg begynte å snakke om nakken min så sa han med en gang at det var ikke noe å gjøre, jeg skulle bare gjøre øvelsene mine. Han ville heller ikke høra hva fysoterapauten mente at det var... Når jeg prøvde og forklare at hvordan jeg hadde det og hva fysoterapauten sa, så begynte legen å snakke i munnen min.. Han lot meg ikke på snakke ferdig en gang, før han sa at sånn er det, du får ta 2ibux og 1paracet tre ganger om dagen og jeg kunne få resept på sterkere ibux vist jeg ville.... Men vist jeg skal gjøre som legen sier så må jeg ta 6ibux og 3 paracet om dagen hver eneste dag.... Så det jeg lurer på er: Er det noen andre her som har vært borti noe lignene? og kan jeg f.eks. ringe til et annet doktor kontor i en annen komune og få time der? For jeg kunne gjerne tenk meg til en doktor jeg ikke har snakket med før for å se om han/hun kansje vil høre på meg og kansje de har en "kur" for dette... Takk for alle svar jeg får!!
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Prøv cranio sacral terapi. Gjør underverker Det skal jeg prøve Vet du om noe sted jeg kan ringe og bestille time eller må man gå kurs?
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 Det skal jeg prøve Vet du om noe sted jeg kan ringe og bestille time eller må man gå kurs? Verkstedet.no
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 Hørtes ut som min tidligere lege For det første... Bytt lege. (det er enkelt å bytte og kan gjøres 2 ggr i året) Virker ikke som han er det minste interessert i å hjelpe deg. Å bare prakke på deg smertestillende uten å gjøre noe MED problemet er ikke riktig. Har vært utsatt for samme type lege. Da han ikke fant ut av problemet ble jeg dopet ned og "stemlet" som hypokonder forde jeg ikke ble bra. (tviler på at hypokondere har 1 problem som en langt ifra tror er dødelig) Byttet lege.. og endelig har jeg fått gjort noe. Har ikke så god kjennskap til nakkeplagene dine. Har hatt overspenning i rygg\nakke med mye migrene. (litt andre ting en deg) Men for meg hjalp det med psykomotorisk fysioterapi. Massarsje og div. strekkøvelser. Lykke til, håper du finner noen som bryr seg, slik at du får gjort noe med problemet ditt.
hufsa! Skrevet 1. mai 2009 #6 Skrevet 1. mai 2009 Heia,har opplevd og lever med det hver dag.Hart hatt det i 15 år og for 2 år siden tok jeg MR bilde av nakken og da var det en prolaps 2 virvler som var helt sltte sier lege /kiro til meg..På vanlig røntgen kunne de ikke se det men endelig godt at de fant noe,føler jo som en klager og ikke feiler noe..Jeg kan anbefale kiro og naprapat,dyrt men hjelper meg veldig.Kan ikke få oprasjon så lenge ikke jeg har blager i bevegelsene mine.Helt sykt spør du meg,men blir det ikke bedre iløpet av ett par år skal jeg søke uannsett..Ja,be om å bli sendt til en MR undersøkelse så regner jeg med du får ett svar.Lykke til.
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Takk for alle svarene! Nå skal jeg prøve litt av hvert og jeg skal bytte lege(!) Nå ser jeg enderlig lys i den sorte tunnelen takket være dere! Tusen Takk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå