Gå til innhold

Vannflasken skal ta av.


vannflasken
 Del

Anbefalte innlegg

Hei og hopp alle kjære sniktittere!

Her sitter jeg og har opprettet en ny bruker, for en ny livsstil. Har aldri hatt treningsdagbok før, men derimot både prøve- og generell dagbok. Nå har jeg valgt treningsdagbok, rett og slett for å prøve å gå ned i vekt.

Jeg tenker ofte på at det hadde vært kjekt å hatt en fin kropp og alt det der! Egentlig er jeg fornøyd med meg selv, men har alt for mye å være glad i. På det meste har jeg veid 130 kg, som er 1,5 gang min kjæres vekt. Nå har vekten derimot stabilisert seg på 124. Jeg har gått ned de 6 kg siden nyttår. Men jeg er ikke ferdig her. Jeg vil gå ned mer.

En dag har jeg lyst ned på 80 kg! Det er drømmevekten min, men kan se for meg at det tar mange år. Jeg har sikkert ikke vært der siden jeg var 14, nå er jeg 20. Ved en vekt på 80 kg, får jeg en BMI på 25! Selv om det er høyt, tror jeg ikke det gjør noe, da jeg har meget kraftig benbygning. Nå, derimot, er BMI'en 39, og langt i fra bra. Så jeg må begynne å gjøre tiltak.

Jeg ligger ofte i sengen om kvelden å tenker på at jeg må trene, trene, trene, men mangler motivasjon. Jeg tror likevel at jeg kan klare det, bare jeg setter meg noen mål. :-)

Så, velkommen kjære lesere, til min dagbok, hvor jeg skal fortelle om veien fra 130 kg, til 80 kg! Uansett hvor mange år det må ta! :-)

Kjekt om noen vil følge meg på veien! :-)

xxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne ukens trening: (Frem til 10 mai.)

Fredag: Treningen i dag blir ugressplukking i hagen.

Lørdag: Styrkeprogrammet i iForm 07/09

Søndag: Jobb hele dagen, som betyr: ingen annen trening enn å gå å trille rullestoler på tur.

Mandag: Tur i skogen ca 30 min. Styrkeprogrammet i iForm 07/09

Tirsdag: Svømming. Har ikke vært på svømming på mange år, så tar det litt som det kommer. Prøver å få svømt en del.

Onsdag: Gå tur. Ca 45 minutt. Styrkeprogram iForm 07/09

Torsdag: Treningsfri. Kanskje en tur.

Fredag: Styrkeprogram iForm 07/09.

Lørdag: Jobb hele dagen, som betyr: ingen annen trening enn å gå å trille rullestoler på tur.

Søndag: Jobb hele dagen, som betyr: ingen annen trening enn å gå å trille rullestoler på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg har jobbet med rullestolbrukere, og det kan være rimelig tungt noen ganger. Jeg vil anse det som trening :fnise:

Så bra du trener så mye styrke! Hva slags øvelser er det i det programmet? Lyst til å logge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg har jobbet med rullestolbrukere, og det kan være rimelig tungt noen ganger. Jeg vil anse det som trening :fnise:

Så bra du trener så mye styrke! Hva slags øvelser er det i det programmet? Lyst til å logge? :)

Heihei :)

Ja, rullestolbrukere kan være tungt i blandt, så får trent litt på jobb :)

Må trene styrke :) Er veldig glad jeg gjør det! :) Kjenner at dersom jeg ikke gjør det blir jeg helt ødelagt i ryggen o.l.!

I programmet er det diverse øvelser som gjør deg "sterk og stram" :)

Logge? Hva vil det si? Å legge ut øvelsene? :)

Det kan jeg gjerne gjøre! :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :) Ganske nyttig med tanke på fremgang også. Jeg merker jeg trener på en helt annen måte etter at jeg begynte å logge. Blir ikke så mye på måfå, men planlegger mer med tanke på progresjon, og da kommer resultatene seilende på ei fjøl. Eller no :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har vært litt dårlig til å oppdatere kan du si!

Men i dag var en gledens dag - vekten var under 120, for første gang på flere år! I dag stod 119,6 å blinket mot meg! Jeg var strålende fornøyd, og ser at jeg gjør fremgang!

Har hatt en legetime siden sist jeg "var her", der jeg fikk beskjed om å gå turer, lange turer i raskt tempo, i stedet for å jogge! Dersom ikke, kom jeg til å ødelegge knerne mine! Så da blir det slutt på jogging!

Har gått mange lange turer, og stortrives med å gå i naturen med musikk på øret, og bare gå, gå, gå!

Trener òg styrke, type generelle øvelser! Sit-up, push-up, Knebøy, Øvelser for biceps og triceps osv.!

Så her går det framover! Skal prøve å oppdatere oftere heretter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

×
×
  • Opprett ny...