Gå til innhold

Vaske leker


Gjest Gjest_Hilde_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hilde_*

Tenkte jeg skulle ta en runde å vaske lekene til babyen. Hvordan gjør dere dette? Zalo eller? Og hva med stoff-bøkene og det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vaske leker ja...da kommer minnene fra den gang jeg skulle sterilisere lekene til min førstefødte. Kokte alle plastleker som han hadde i munnen og tok også med snørr-suger-munnstykket...:ler:

Da de var ferdigkokt var munnstykket og de fleste lekene deformerete...:ler:

Jeg ville tørket over det som ikke kan vaskes i maskin med varmt vann bare. Ville ikke blandet noe såpe på det babyen skal ha i munn... det holder.

Vi må ikke bli overhysteriske heller...;) Barna har gått av litt bakterier også...

Men nå har jeg 3 stk...med siste nå kokte jeg ikke en flaske eller noe annet...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket de harde lekene i zalovann og de myke lekene i vaskemaskinen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, ehh... skylte av en plastsak han gulpa/spydde på... Ellers har jeg faktisk ikke vasket lekene hans enda...

Jo, jeg vaska den tøyboka han tissa på også da.

Mao, her i huset vaskes leker når behovet åpenbart oppstår... Burde kanskje vaska litt oftere? Gidder ikke vaske bøker i tide og utide, men de plastbrikkene er jo enkle å vaske litt innimellom da, egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vi tok en runde og vasket kosedyr i helgen. De har ikke vært i bruk siden vi selv var små og nå har vi plukket ut de som vi tenkte kunne være fine til vår lille som kommer til sommeren. :)

Jeg tok ca. 3-4 kosedyr av gangen og puttet de inn i vaskeposer dersom de hadde øyne eller liknende som kunne løsne. Var litt redd for å kjøre for høy temperatur siden det ikke stod noe om vasking på noen av dem, og kjørte derfor alle på 30 C vask som varte ca. 40 min med Milo og halv sentrifugeringshastighet.

Deretter kjørte jeg dem på korte runder i tørketrommelen med laveste temperatur. Det hendte at jeg stoppet den og tok en titt for å se at de hadde det bra inni der. :) Kjørte de ikke mer enn ca 20-30 min i trommelen og lot de så lufttørke resten på stativ på badet til dagen etter.

Det gikk veldig fint og alle dyrene ble rene og pene og luktet godt, så vi kommer sikkert til å prøve det igjen senere etter hvert som de blir brukt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...