Gå til innhold

Har du et tips

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Er fryktelig sliten (og muligens litt deprmert) nå. Ser ut som et vrak, og føler meg enda verre. Har hatt et særdeles hektisk liv siste året, og har fått sovet minimalt pgs smerter i tillegg. Føler nå det er nummeret før jeg "klikker". Hvis noen spør meg om hvordan jeg har det nå kommer jeg til å knekke sammen. Jeg kan ikke sykmelde meg ennå (selv om jeg tror det hadde hjulpet litt).

Noen som har andre tips til hvordan få opp energinivået og humøret enn så lenge? (sovemedisin, akupunktur eller noe annet?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man har nådd det punktet du har nådd nå så synes jeg ikke du burde presse deg selv til å vise en blidt ansikt. En sykemelding for å hvile ut og stresse ned kan være greit tror jeg.

Ellers så gjelder det jo å finne ut hvorfor du er sliten og evt. deprimert. Det kan jo være både fysiske og psykiske årsaker så jeg ville tatt en tur til fastlegen og snakket med han/henne.

Ellers for meg så føler jeg at humøret mitt går veldig oppover i nærheten av dyr - Det ligger jo psykisk, men selvfølgelig, det er jo samme hvorfor det hjelper egentlig, så lenge det gjør det.

Men som sagt...Energinivået kan jo være lavt pga mangel på noe, eller for mye av noe, og da kan det være på sin plass å få tatt en enkel blodprøve hos legen. Mangler på vitaminer, mineraler, eller stoffskifte og andre årsaker kan også gi depresjon.

Utover det så er det mange som sier at ginseng har en god virkning, men det vet jeg ikke for jeg har ikke prøvd det selv.

God bedring :)

Skrevet

Hør på kroppen din og ro ned tempoet.

Jeg har vært der du er og presset meg selv til å stå på for mye altfor for lenge.

Det er ikke værd det,, tro meg.

Har du noen feriedager til overs,, bruk dem nå om arbeidsgiver går med på det.

Ellers er kanskje ikke sykemelding en så veldig dum ide.

Høres ut som du mest av alt trenger en pause fra alt, så du får tid til å ta deg selv igjen. Bygge opp energinivået ditt. Ikke vent helt til det er brukt opp helt.

(tar så lang tid å bygge seg opp igjen da)

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Nok soevn, sollys, mosjon og sunn og variert kost har alt aa si for humoeret!

Hvorfor kan du ikke sykemelde deg naa? Det hoeres virkelig ut som om du trenger det ... Men hvis det er helt umulig kan du kanskje proeve aa endre livsstilen din littegrann? Proev aa faa litt mer soevn og ta deg en rask spasertur mens det er lyst.

Skrevet

Takk for svar!

Vet det med søvn, mosjon og mindre "må-gjøre-ting", men dette er ting som jeg ikke kan gjøre noe med nå. Søvnen blir ødelagt pga smerter, og "må-gjøre"-listen kan heller ikke kortes ned ennå, og mosjon eller andre fritidssyssler er det ikke rom for i min hverdag (ennå). Jeg må med andre ord ha en midlertidig løsning et par måneder til...

Gjest Gjest
Skrevet

Akkupunktur er nok en god ide ja. Massasje også. Dragonfly i oslo er suverent. Skiekklig thai massasje, med strekking og knekking er også suverent, men sjekk at det er dette og ikke bare klatting med olje du får. Mavemassasjen på dragonfly er ikke veldig behagelig, men svært gunstig.

cranio sacral terapi kan gjøre mye med smertene og humøret.

I hverdagen kan du nok få sneket inn noen små pauser hvor du sitter og puster dypt og bare kjenner på at pusten går av seg selv.

Hva med ginseng (tror amerikansk eller sibirsk eller begge er best for deg.) Det finnes også en rekke andre urtemedisiner som kan være gunstige. Lett rundt på nettet på spesielt kinesiske og ayurvediske urter.

Chunyi Lin er navnet på en kinesisk-amerikansk qigong mester og healer som regnes for en slags snåsamann i kina og usa. Han utfører fjernhealing. Sjekk ham på nettet.

Hvis du ikke får sove kan du like gjerne bruke tiden på å gjøre yoga nidra som er en avspenningsøvelse som hjelper deg å slappe av, hjelper deg å sovne og som reduserer behovet for søvn ved at den simulerer REM fasen av søvn. Du finner diverse yoga nidra cder på nettet. Gjør den om nattetn om du ikke får sove

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...