Gjest Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 Nå har jeg vært i kansje en time til sammen ute i solen i dag, og det klør over hele kroppen og jeg er ikke rød, men prikkete.. Er det det her som er soleksem? Eller er det noe annet.. Har veldig lite pigment i kroppen og blir så og si aldri brun så har vel en sammenheng med det.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Høres mest ut som en reaksjon på solkremen. Er du usikker prøver du neste gang å smøre soleksemen på hånden i pulsområdet. Bare et lite parti. Får du samme reaksjon der innen kort tid er det nok solkremen du reagerer på. Tester altid slik med nye kremer\ salver siden jeg reagerer på en god del selv. Kan være soleksem. Bare at tiden i solen var litt kort. Spørs når på dagen du var i solen. Den pleier være sterkest mellom 11 og 13. (Holder meg i skyggen selv på den tiden siden jeg så fort blir brent og får soleksem selv) Jeg får gjerne soleksem svært fort om solen er sterk. Det er gjerne røde litt hovne prikker i starten. For min del blir det gjerne "flakaktig" og litt tørre områder rundt. Men har sett andre reagere anderledes med mindre prikker.
Fortunatus Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 Kan være soleksem.. Der blir i allefall jeg først prikkete som klør noe helt forferdelig, men jeg blir også rød etterhvert. Går som regel over etter et par dager. Men er som over beskrevet som litt hovne prikker.
Pingting Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 Høres ut som soleksemet jeg får av og til. Jeg bruker faktor på minst 40, det hjelper faktisk!
Gjest Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 Jeg glemte solkrem i dag da Skulle bare fram og tilbake i byen + at jeg satt med armen ut av vinduet når jeg kjørte bil..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå