MAcy Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 Hva har dere i salaten??? Jeg er på utkikk etter noe nytt og godt, ikke minst en forandring Så vær så snill og kom med deres favoritter/den dere lager...
Marikke Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Det varierer veldig, men nå for tiden består salaten av Issalat Ruccola Mais Agurk Rød paprika Oliven Tunfisk i olje Cottage cheese Tacosaus, medium (makaroni, fullkorn) Jeg så en kollega med denne sammensetningen av salat (minus tunfisken og makaronien) og ble inspirert til å prøve, og sånn har salaten vært siden. Makaronien drøyer salaten så den blir et helt måltid alene.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 Jeg har noen forskjellige - hver til sin anledning: Gresk salat Isbergssalat Agurk Cherrytomat Rødløk Rød paprika Fetaost Fast tilbehør til lasagne/pizza og taco. Pastasalat Fullkorn pastaskruer Skinkeboks - skåret i terninger Vårløk Rødløk Svarte oliven Ruccula Hvitløksolje Fetaost Et måltid i seg selv - også godt med grove rundstykker/baguetter til. Pestosalat Fullkorn pastaskruer Pesto Pinjekjerner Ruccula Kan serveres til spekemat, koldtbord eller tapasbord.
cilipili Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 (endret) Jeg er mest glad i en enkel tomatsalat. Salat, helst ruccola, rød og grønn lollo, evnt. frissésalat. Perletomater Frisk basilikum Persille Rista pinjekjerner Litt dressing av god olivenolje, balsamicoeddik og lime. Havsalt Nykverna pepper Endret 1. mai 2009 av cilipili
Gjest Frosk Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 Jeg lager ofte kikert & couscous-salat, veldig godt til grillmat. Og så syns jeg det er snadder med granateple i salat, gjerne med byggryn, som denne. Gresk salat og tomatsalat er jo også grådig godt
cilipili Skrevet 1. mai 2009 #6 Skrevet 1. mai 2009 Jeg lager ofte kikert & couscous-salat, veldig godt til grillmat. Og så syns jeg det er snadder med granateple i salat, gjerne med byggryn, som denne. Gresk salat og tomatsalat er jo også grådig godt De så fantastisk gode ut!! Gleder meg til å prøve dem
angeleyes Skrevet 1. mai 2009 #7 Skrevet 1. mai 2009 Jeg liker veldig enkle salater. Den jeg er best glad i inneholder: - kinakål - mais -paprika -rødløk - "vanlig" løk - cherrytomater -agurk Hvis jeg skal ha den som et selvstendig måltid putter jeg oppi skinke, kylling eller pasta.
Gjest Mea Culpa Skrevet 1. mai 2009 #8 Skrevet 1. mai 2009 (endret) Man tager hvad man haver er mitt motto. Ofte blir det en blanding av raa groennsaker og kokte/stekte med diverse kjoett eller fisk. I dag hadde jeg ikke saa mye aa velge mellom saa det ble grillet kylling, avocado, selleri og hardkokt egg med balsamicoeddik og masse pepper. Nam! frukt.no har mange kjekke oppskrifter til inspirasjon. Endret 1. mai 2009 av Mea Culpa
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #9 Skrevet 1. mai 2009 Kyllingsalat Salat etter hva som ser best ut i butikken. Gjerne hjertesalat, crispi, romano, eikeblad, lollo.. Stekt eller posjert kyllingfilet. (3 fileret til 2 personer) 1/2 pakke filetbacon (ca 100g) Evt ristede pinjekjærner, ost i terninger eller krutonger hvis en vil. Kan også serveres med brød eller pasta, smak og behag. Til salaten lager jeg honning-sennep dressing. Ca 1 ts dijon sennep Ca 2 ts grov sennep Ca 2 ss flytende honning Må smake hva en liker.. Er usikker på målene, da jeg ikke måler til vanlig.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #10 Skrevet 2. mai 2009 En ganske annerledes, men nydelig salat lager jeg av: - finstrimlet kål - finstrimlet løk som har ligger i eddikdressing i 10 min - finstrimlet agurk - revet kylling - finhakket koriander - finhakket chilli - salt, pepper og soyasaus - rett før servering knuses sour cream & onion potetgull over
MarianneE Skrevet 2. mai 2009 #11 Skrevet 2. mai 2009 fennikel og salat- og grytebønner er veldig godt i. Og sukkererter.
MellonCollie Skrevet 2. mai 2009 #12 Skrevet 2. mai 2009 En ganske enkel kyllingsalat: Hjertesalat Isbergsalat Agurk Dulcita-tomater Frisk ananas eller mango Paprika Champignon Kyllingfilet stekt sammen med hvitløk, med salt, pepper og gjerne litt paprika for fargens skyld. Ristede pinjekjerner eller krutonger. Kan serveres med en karridresseing, men jeg er ingen stor dressingfan
pulverheksa Skrevet 4. mai 2009 #13 Skrevet 4. mai 2009 min favoritt for tiden er fra november 08 utgaven av goodfood magazine 1 aubergine i terninger 1 paprika skrelt 1/2 ts kanel oliven olje dette stekes på varmluft til auberginen og paprikaen er myk og begynt å bli litt svart i kantene. Avkjøl og ha i 100 g grønne bønner eller erter fetaost granateplekjerner halv rødløk i tynne ringer skvis over saften av en halv sitron, litt salt og pepper og litt mer oliven olje,
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #14 Skrevet 4. mai 2009 Vannmelon i en salat gjør susen på varme deilige sommerdager!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå