Gå til innhold

Liten økonomisk bil med plass til 5

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kikker etter en liten, økonomisk (og helst rimelig også) nr. 2 bil. Vi har 4 barn, 2 av disse i barnesete som selvsagt tar plass. Naboen har klart å trykke sine 3 barn inn i en Toyota Yaris, til alt overmål i baksetet alle tre (en i barnesete), men hvor lurt det er vet jeg ikke, etter å ha observert ungene inni der... (Selv om man bare skal noen kilometer er det greit at de ikke krangler, dytter og uler over dårlig plass hele veien).

Jeg er ikke opptatt av status eller opphengt i merker. Bilen skal først og fremst være økonomisk, men må ærlig innrømme at japansk ligger mitt hjerte nært etter noen år med erfaring. Dette er driftssikre og gode biler, så jeg vurderer Mazda, Mitsubishi osv. Men jeg har også sett på Peugeot 106, 206, Ford Fiesta.... ja har vel kikket innom det meste, men er usikker på bakseteplassen.

Får jeg en firehjulstrekker blir jeg kjempeglad for da er jeg garantert å komme opp til huset mitt på verste vinteren. (Og ja, jeg vet at forbruket på 4x4 er litt høyere enn biler med trekk på bare to). Noen som kan anbefale en bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg høres kravene liten, god plass, økonomisk, helst japansk og gjerne firehjulsdrift ut som en saftig selvmotsigelse.

Jeg kjenner ikke helt til bakseteplassen, men du kan jo sjekke ut Subaru Justy? Den er japansk og har firehjulsdrift, men er nok neppe særlig rimelig i innkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det litt vel mange og motstridende krav, og derfor motsier jeg meg selv og sier at det IKKE behøver være hverken japansk eller firehjulsdrift. ;) Saken er at bakseteplassen ikke skal være minimal til tross for at bilen er nokså liten. F.eks. Hyundai Getz virker som en grei liten bil når man har mange barn. Men det er alltid greit å få innspill fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ til Justy kan være Suzuki Swift? Et hakk opp i størrelse er Subaru Impreza og Suzuki Liana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...