Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #21 Skrevet 30. april 2009 Hadde søstern min kommet og sagt at jeg var bedt i dåpen til datteren til den nye kjæresten så hadde jeg nok pent takket nei. Føler ikke jeg hadde hatt så mye der å gjøre dersom de hadde vært sammen i så kort tid.. Og hun nye dama til x`n din, hu må jo være helt skrudd. Ring og si at sånn og sånn blir det! Dersom hun fortsatt ikke gir seg, så får du si at du ikke har penger til det hun planlegger, og at hun da får betale selv. (kanskje hun gir seg da )
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #22 Skrevet 30. april 2009 Hun forlangte vel ikke å være med på fødselen også, vel? Minner meg om ham som før fødselen forlangte å få barnet båret ut av fødestuen omtrent rett etter fødselen, så den nye samboeren skulle få dele opplevelsen. Eller startet han faktisk med å forlange at hun skulle være med? Nåja, å dra ungen ut til henne er ikke stort bedre. Det er mange rare mennesker der ute.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #23 Skrevet 30. april 2009 Dette damemennesket høres jo ut som en manipulerende Cruella deVil må jeg si, merker det knytter seg i meg når jeg leser dette. Hvem i all verden tror hun at hun er? Nei, fortell henne hvor skapet skal stå - du har full rett til det!
MAcy Skrevet 30. april 2009 #25 Skrevet 30. april 2009 Hei! Jeg forstår deg veldig godt, jeg tror ikke jeg hadde ønsket å ha henne der i det hele tatt langt mindre hennes familie. Jeg er selv stemor, ekkelt ord, og vi hadde ikke ønsket å delta ved en slik anledning. Vi har tenkt at når barnet i vår situasjon skal konfirmeres om 10 år til vil vi ha hvert vårt selskap. Min familie er veldig aktiv i barnets liv og barnet bor 50% hos oss, det vil derfor være veldig naturlig. Moren og meg går passe greit over rens men ikke mer enn det må og en slik fest hadde nok vært mer enn vi begge kunne klart. Jeg er veldig livlig og glad i å snakke,tale +++ mens hun er den stille sjenerte typen, så det hadde nok blitt et problem... Stå på ditt og bare la henne vite at det er du som er moren og dersom hun ikke vil være gjest i din datters dag på dine og farens premisser så kan hun la være å komme.
Leiah Skrevet 30. april 2009 #26 Skrevet 30. april 2009 Deres felles datter kommer til å ha denne nye damen til din X som stemor i maaange år. Hennes foreldre kommer til å være stebesteforeldre, og hennes søsken blir steonkler og stetanter. Alle er allerede en del av barnets familie. Hvordan hadde det vært om situasjonen var omvendt? Viss du hadde en ny mann. Hadde din nye manns familie blitt invitert til dåpen? Jeg skjønner at du er sint på din x, men kom over det! Be dem om om å betale 2/3 av utgiftene siden det blir flest fra deres familie til stede. Kjipt å bytte lokale, men jeg hadde gjort det.
Nala Skrevet 30. april 2009 #27 Skrevet 30. april 2009 Nei vet du hva, du skal da ikke ta hensyn til dama til x-en i din datters dåp. De har tross alt ikke vært sammen spesielt lenge. Og vi snakker om ei dame x-en var utro med mens du gikk gravid. Jeg syns du er raus som har sagt ja til at kjerringa kan ta med seg to fra sin familie, jeg. Snakk om å være frekk da, som ringer deg og forlanger at lokale skal byttes og i det hele tatt. Nei, stå på ditt. Det får være grenser!
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #28 Skrevet 30. april 2009 Er dette seriøst???? Mulig jeg er vanskelig, men hvis min mann hadde vært utro og forlatt meg i 8. mnd. for hun han var utro med, så hadde kjerringa slett IKKE fått vist seg i dåpen i det hele tatt!!!! Og langt mindre fått tatt med seg noen gjester, eller hatt noe som helst med dåpen å gjøre i det hele tatt!! Er det virkelig mulig at noen kan være så frekke som dette. Hadde hun hatt bittelitt fornuft og skammevett, så hadde hun holdt en MEGET lav profil i alt som hadde med deg og dåpen å gjøre. Tydelig en skikkelig bitch du har kommet ut for. Hadde far til barnet insistert, så fikk han holde sin egen dåp. Synd å si det, men så raus som dette kunne jeg nok ikke vært, ikke i denne situasjonen og så kort tid etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #29 Skrevet 30. april 2009 Deres felles datter kommer til å ha denne nye damen til din X som stemor i maaange år. Hennes foreldre kommer til å være stebesteforeldre, og hennes søsken blir steonkler og stetanter. Alle er allerede en del av barnets familie. Hvordan hadde det vært om situasjonen var omvendt? Viss du hadde en ny mann. Hadde din nye manns familie blitt invitert til dåpen? Mange år? Det vet vi ingenting om, så langt har de vært sammen i noen måneder. Og forhold som starter som utroskapsforhold har sjelden gode odds. Hun hadde vel neppe klart å finne seg en mann å være utro med i åttende måned, for så å flytte sammen med ham etter at barnet bare var blitt noen måneder gammelt. Hvis noe så usannsynlig skulle skjedd, ville jeg ment at hun burde være fintfølende nok til ikke å slepe hele familien hans med seg i barnedåpen, og han burde definitivt ikke overta arrangementet og skjelle ut barnets far for at han ikke fikk det som han ville.
Michelin Skrevet 30. april 2009 #30 Skrevet 30. april 2009 Jeg synes du er raus som lar barnets fars nye flamme komme i selskapet, synes ikke det er noen selvfølge, langt mindre hennes familiemedlemmer.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #31 Skrevet 1. mai 2009 Hm, jeg synes jo i grunnen du har strekt deg langt som vil ha henne der, men på en annen side - det er du som blir vinneren i det lange løp med den holdningen. Men da må du også sette grenser! Og det forsøkte du med å si at det var greit at hun og to av hennes kom, for eks hennes foreldre. Når hun får lillefingern, så grabber hun tydeligvis hele armen med - og det er en egenskap jeg ville satt lite pris på. Foreslå at de kan ha etterpåselskap på mandagen, eller helgen etter med alle hennes slektninger:) Det må da være mye bedre enn at en hun skal overta hele showet fra foreldrene! Lykke til!
Blekemiddel Skrevet 1. mai 2009 #32 Skrevet 1. mai 2009 Noen mennesker eier ikke skam... Denne nye damen kan jo ikke ha det bra med seg selv når hun oppfører seg sånn! Synes det er fantastisk av deg at hun faktisk kan få med seg et par fra sin familie. Ettersom hun og din x ikke har vært sammen så lenge er de jo ikke hennes familie så inkludert i familien til dattern din enda. Kjedelig om hele hennes familie kommer og "ødelegger" hele dåpen, for at hun og xen din så gjør det slutt. Når det blir slutt mellom dem vil jo ikke hun og familien hennes ha noe å gjøre med datteren din!
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #33 Skrevet 2. mai 2009 Erre mulig??? Nei, du er kjemperaus som gir HENNE lov til å komme, og resten av familien hennes hadde jeg gitt blanke i altså! Tror det er best å sette slike folk på plass først som sist, ellers kommer hun til å overta showet på flere arenaer også, og så lenge hun er sammen med barnefaren må du vel forholde deg til henne av og til. Fortell henne at med hensyn til barnet er det DU som bestemmer. Klem, og lykke til. Håper du får en fin fest, mot alle odds
Honey Bee Skrevet 2. mai 2009 #34 Skrevet 2. mai 2009 Hei! Jeg forstår deg veldig godt, jeg tror ikke jeg hadde ønsket å ha henne der i det hele tatt langt mindre hennes familie. Jeg er selv stemor, ekkelt ord, og vi hadde ikke ønsket å delta ved en slik anledning. Vi har tenkt at når barnet i vår situasjon skal konfirmeres om 10 år til vil vi ha hvert vårt selskap. Min familie er veldig aktiv i barnets liv og barnet bor 50% hos oss, det vil derfor være veldig naturlig. Moren og meg går passe greit over rens men ikke mer enn det må og en slik fest hadde nok vært mer enn vi begge kunne klart. Jeg er veldig livlig og glad i å snakke,tale +++ mens hun er den stille sjenerte typen, så det hadde nok blitt et problem... Stå på ditt og bare la henne vite at det er du som er moren og dersom hun ikke vil være gjest i din datters dag på dine og farens premisser så kan hun la være å komme. En liten avsporing dette men....man klarer mye for barna sine.Stakkars som som må deles mellom to familier.Vi har konfirmant straks og inviterer nærmeste stefamilie også,skulle da bare mangle. Håper dere kommer bedre overens om 10 år så barnet deres slipper den situasjonen du skisserer over her. Til TS,du er mer raus og inkluderende enn jeg hadde klart.Stå på ditt
Littlebird Skrevet 2. mai 2009 #35 Skrevet 2. mai 2009 Jeg har vært i lignende situasjon som den nye dama til exen din. Jeg oppførte meg ikke slik som hun og krevde sånn og slik, men for meg og min kjæreste og hans forhold var jeg tilstede ved dåpen, (holdt meg helt i bakgrunnen og hadde ikke med noen fra min familie). Det var en vanskelig avgjørelse for alle parter, det var ikke lett å være tilstede heller, men heller ikke å bli holdt utenfor. Men, jeg har også stor forståelse for at det kostet moren til min kjærestes barn mye å ha meg der. (Nå var det en helt annen situasjon, da han ikke hadde vært utro mot henne, og at de overhodet ikke hadde noe romantisk forhold da han møtte meg. Sånn sett gjorde det nok ting lettere enn for deg TS.) Uansett.. det er en annen historie. Men sett fra mitt synspunkt syns jeg du har handlet utrolig modent. Jeg skjønner godt du syns det er vanskelig at hans dame skal være der, og ikke minst hennes familie. Jeg syns det er helt urimelig at hun skal blande seg inn i opplegget, og at hun bør forstå at hun skal ta en meget forsiktig rolle den dagen, det tror jeg vil være klokt for alle parter. Samtidig er hun faktisk barnets stemor allerede, så det er jo sånn sett naturlig at hun tar del i viktige begivenheter i barnets liv. Jeg ville tatt meg en prat med min ex om jeg var deg, og forklare hvordan dette oppleves for deg. At han får pes hjemme er ikke din sak, det må han nesten ordne opp i selv. Jeg syns du gjør det som du kan ved å gjennomføre selskap etter din og hans opprinnelige plan, og at du lar henne komme dit, til og med å ha med 2 fra familien. Det bør de begge ha forståelse for. Samtidig er det viktig å huske at dagen er barnets dag, ikke din, hans eller hennes, men at dere er der for en viktig dag i barnets liv., selv om det selvsagt er stort for dere også. Jeg tror du er veldig klok som lar henne være der, selv om ting oppleves tøffe nå, kan det være flott i fremtiden om deres forhold holder seg, at dere alle var der på barnets viktige dag. Det er fint for barnet å se senere. Det betyr på ingen måte at hun skal legge seg opp i hvordan dåpen skal planlegges på dette tidspunktet.. Jeg syns du er utrolig sterk og raus, og at din ex må forstå hvor mye dette egentlig koster deg. Applaus for deg! Håper dere kan finne frem til en måte å ha dagen på som er mest mulig komfortabel for alle sammen, slik at barnet får en god stemning rundt seg på sin store dag. Lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #36 Skrevet 2. mai 2009 - det er du som blir vinneren i det lange løp med den holdningen. Ikke nødvendigvis. Denne dama (og TS' eks) ser ikke ut til å ha sosiale antenner eller sunn fornuft i det hele tatt. Hun høres ut som en sutrete unge som skal ha viljen sin. Blir hun vant til å få den vil hun alltid kreve å få den, ellers kommer hun til å sutre. Og han kommer til å støtte henne. Nei, sett ned foten med en gang, slik at hun (kanskje) skjønner hvor skapet skal stå allerede nå. Og forresten, jeg hadde aldri villet (og orket) å sitte til bords med den kjerringa som stjal mannen min mens jeg var gravid, for kun noen måneder siden. Dette er tross alt en dag der du og ditt barns familie skal kose dere. Det er sikkert ingen av dere som synes det er kos å ha henne der (utenom din eks da sikkert, men skulle jo tro det var litt flaut for han også), overfor sine eks-svigers blant annet. Ikke la henne tråkke mer på deg enn hun allerede har gjort. Ikke gi henne den gleden. Hun skulle fått merke at noen ting er hun rett og slett ikke inkludert i, selv om hun har klart å kapre typen din.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 2. mai 2009 #37 Skrevet 2. mai 2009 Nettopp fordi de (kanskje) skal ha et forhold i lang tid er det også svært viktig å sette grenser for hva nydamen kan og spesielt hva hun ikke kan blande seg bort i. Når barnet en gang blir konfirmant og disse to fremdeles er sammen kan man ha en diskusjon om hvem av hennes som skal være tilstede. Jeg vil tro at det er naturlig å innvitere de som da har et forhold til barnet på denne dagen. Nettopp av samme grunn - og ikke minst fordi dette er et forholdsvis ferskt og vondt brudd - er det helt unaturlig å invitere 15 stk fra hennes familie. Her blir generøsitet fra din side tråkket på av en som allerede har brutt folkeskikken ved å ha et forhold til en gravid persons mann. Kanskje man ikke skal forvente så mye folkeskikk fra den kanten egentlig? Uansett - hold henne utenfor denne diskusjonen og fortell din eks hvordan det blir. Ferdig med den saken. Om hun ønsker å komme eller la det være får bli opp til henne, men det er du og barnets far som skal ha dag, ikke henne og hennes slekt. Ønsker hun og barnets far å ha en markering med hennes familie så kan de vel stelle det i stand selv, vel? Jeg synes jo ikke det er naturlig ved en barnedåp heller jeg da, men jeg er sikkert litt gammeldags.
Gjest imli Skrevet 2. mai 2009 #38 Skrevet 2. mai 2009 Så mange rare mennesker... Man kan jo virkelig lure på hva slags interesse familien til eksens nye kjæreste har av å være med i dåpen? :klø: Hadde jeg vært henne, ville jeg ikke blitt med selv en gang tror jeg, hadde følt det unaturlig. Og å be med meg halve slekta mi? Absolutt ikke - både frekk og merkelig oppførsel. Hadde jeg vært TS, hadde jeg sagt at eksen kunne ha med nye kjæresten og selvfølgelig familien sin, men ikke noen familien hennes. Synes det blir helt unaturlig og veldig rart.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå