Gå til innhold

Planlegger dåp for min lille datter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Fjompa_*
Skrevet

Hei

Jeg og kjæresten gikk fra hverandre når vi var 8mnd gravide. Han flyttet sammen med en dame han hadde vært utro med under svangerskapet.

Det er en lang historie i seg selv som jeg ikke tar her.

Nå driver jeg å planlegger dåp for jenta vår. Jeg prøver så godt jeg kan å ha en god tone med han grunnet vår datter, men det er ikke så lett. Må si at det svir veldig enda.

Uansett, så har jeg lagt opp ett budsjett på 8000 kr for festen etterpå. Jeg har utroligt trangt med penger, han har en veldig god jobb. Og hvis jeg hadde bed han så hadde han sikkert betalt for hele greia. men jeg vil gjerne at vi skal dele likt på det 4000 kr vær.

Jeg ringe han og fortalt han om planen og han syntes det hørtes kjempe fint ut. Og vi ble ening og hva hvor og hvor mye.

Så i går ringte han tilbake og fortalte at damen hans gledet seg masse og ville gjerne at noen av hennes familie skulle komme også. Må si at jeg ikke syntes det var noe, men bestemte meg for at jeg skulle være raus og så ja.

Dermed var helvete kør. To timer etter ringte HUN meg. Fordi hun hadde bestemt seg for at plassen jeg og x min hadde bestemt å holde selskapet var for lite. Hun hadde en liste på over 25 personer hun ville ha med i selskapet. Det er like mange som kommer samlet fra min og hans side.

Da satte jeg meg på bakbeina og sa NEI. Vi skal ha festen der jeg har bestemt. Sa at hun kunne be med seg to fra sin side men ikke noe mere. Dette er fest for familien til datteren min, og hun er ikke så mye familie at hun kan be 15 personer. Hun ble rasende. X ringte meg rett etterpå og bad meg og å gjøre dette, for han fikk så hatten passet hjemme.

Synes ikke han har rett til å be meg om dette. Skal hun bestemme så blir det 6000 kr bare i leie for lokalet, jeg kan ikke bruke så mye penger og jeg vil ikke heller.

X er sint, skjønner at han får mye kjeft hjemme over dette, for hun er veldig dominant. MEn jeg synes ikke jeg skal gi meg på dette, dette skal være vår dag, vår datter, meg og hans, ikke hennes.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Fjompa_*
Skrevet

.

Dermed var helvete kør. To timer etter ringte HUN meg. Fordi hun hadde bestemt seg for at plassen jeg og x min hadde bestemt å holde selskapet var for lite. Hun hadde en liste på over 25 personer hun ville ha med i selskapet. Det er like mange som kommer samlet fra min og hans side.

Sorry det skal være 15 personer.

Skrevet
Hei

Jeg og kjæresten gikk fra hverandre når vi var 8mnd gravide. Han flyttet sammen med en dame han hadde vært utro med under svangerskapet.

Det er en lang historie i seg selv som jeg ikke tar her.

Nå driver jeg å planlegger dåp for jenta vår. Jeg prøver så godt jeg kan å ha en god tone med han grunnet vår datter, men det er ikke så lett. Må si at det svir veldig enda.

Uansett, så har jeg lagt opp ett budsjett på 8000 kr for festen etterpå. Jeg har utroligt trangt med penger, han har en veldig god jobb. Og hvis jeg hadde bed han så hadde han sikkert betalt for hele greia. men jeg vil gjerne at vi skal dele likt på det 4000 kr vær.

Jeg ringe han og fortalt han om planen og han syntes det hørtes kjempe fint ut. Og vi ble ening og hva hvor og hvor mye.

Så i går ringte han tilbake og fortalte at damen hans gledet seg masse og ville gjerne at noen av hennes familie skulle komme også. Må si at jeg ikke syntes det var noe, men bestemte meg for at jeg skulle være raus og så ja.

Da satte jeg meg på bakbeina og sa NEI. Vi skal ha festen der jeg har bestemt. Sa at hun kunne be med seg to fra sin side men ikke noe mere. Dette er fest for familien til datteren min, og hun er ikke så mye familie at hun kan be 15 personer. Hun ble rasende. X ringte meg rett etterpå og bad meg og å gjøre dette, for han fikk så hatten passet hjemme.

Synes ikke han har rett til å be meg om dette. Skal hun bestemme så blir det 6000 kr bare i leie for lokalet, jeg kan ikke bruke så mye penger og jeg vil ikke heller.

X er sint, skjønner at han får mye kjeft hjemme over dette, for hun er veldig dominant. MEn jeg synes ikke jeg skal gi meg på dette, dette skal være vår dag, vår datter, meg og hans, ikke hennes.

Huff!! Dette hørtes skikkelig kjipt ut! Jeg synes at du har all din rett til å stå på ditt her. Hverken du eller datteren din kjenner exens dames familie noe særlig vil jeg tro, og hadde jeg blitt invitert til den dåpen, som medlem av nydamas familie, så hadde jeg virkelig begynt og lure. Nei makan til frekkhet skal man lete lenge etter!

Skrevet

Jeg er enig med deg i at dette er uakseptabel oppførsel fra hennes side!

Du har helt rett.

Men jeg må også spørre: hvor mye betyr det for deg å ha "rett" i en slik situasjon?

Betyr det så mye å ha "rett" at dere ikke kan komme til et kompromiss... at hun f.eks kan be med seg foreldre og søsken?

De kommer jo også til å ha en relasjon til din datter, og ved å vise velvilje nå, kan du få mye velvilje tilbake fra dem ved en senere anledning.

Skrevet

Her er det slettes ikke du som er urimelig. Stemoren til barnet ditt har overhodet ikke noe med å invitere store deler av sin familie i dåpen til et barn som ikke er hennes eget. Jeg antar barnet bare er noen få måneder gammelt, som er normalt med dåp. Da har de ikke vært sammen lange stunden.

Jeg hadde stått på mitt, og nektet blankt at hun får ta med seg noen som helst i dåpen.

Skrevet

Nei stå på ditt..... det har ikke noe med bitterhet å gjøre pga forhistorien deres... men vanligvis i en blandet familie så blir ikke den nye partnerens familie bedt med på sånne tilstelninger etter så kort tid... det er jo ikke mange mnd siden dere gikk fra hverandre og de ble "offisielt" sammen...

Hun bør være fornøyd med at hun får lov til å komme i det hele tatt - som pappaens nye kjæreste etter så kort tid....

Skrevet

Synes du strekker deg og er grei her - og hun er bitch tilbake.

Skrevet
Synes du strekker deg og er grei her - og hun er bitch tilbake.

:Nikke:

Hennes familie har da virkelig ingenting derå gjøre, for de har ingen binding til barnet. Og frøken stemor har heller ingenting med å leke festplanlegger for denne dagen.

Skrevet

Nei stå på ditt du, syns ikke du er urimelig i det hele tatt. På meg virker det som at hun er en ufordragelig og bortskjemt unge, som skal ha viljen sin.

Jeg hadde gjort som deg, stått på det som var bestemt.

Forstår ikke helt hvorfor hun skal blande seg inn på den måten? Grie at hun ønsker å være med på festen, og at hun ønsker sin fam der. Hadde det vært meg så ville jeg ha trukket meg stille tilbake etter det hun har gjort mot deg. Noen eier ikke sosiale antenner.

Stå på ditt du, tviler på at hun vil få så mye støtte fra andre i dette

Skrevet

Jeg synes du har strukket deg langt allerede. Du er kjempeflink som prøver å ha en god relasjon til han som bedro deg under svangerskapet, og du er raus som lar han ta med seg den nye dama + noen fra hennes familie etter så kort tid. Dama er rett og slett urimelig og bitchy, hun har ingenting med planleggingen av dåpen til datteren deres.

Skrevet

Nå er ikke mitt forslag det beste i forhold til å bygge gode realsjoner for barnets beste, men jeg ville sagt det så hardt at dersom det ikke blir slik du og eks har blitt enige om (gjerne med stemor og to fra hennes familie slik du tilbø), så hadde jeg laget eget selskap på dåpsdagen med kun min familie tilstede. Så kunen de feiret selv en annen gang med sine.

Stå på kravene for det er hun som er urimelig og din eks kan bli så sur han bare vil. Han bør jo ligge lavt i terrenget siden han var utro mot sin gravide dame.

Lykke til!

Skrevet

Hallo i luken, at det går ann å være så FREKK! nei vettu hva. Sett foten ned. Hun har da ingenting med å ligge med kjæresten din, stikke av med han å i tilegg ta over hele dåpen til DIN og HANS datter. Alvorlig talt. hun skal bare være glad over at hun er invitert. Dette hadde jeg aldri funnnet meg i. Syntes ikke du skal finne deg i dette frøken. Flott at prøver å lage et bra sammerbeid, men HALLO?? Det er din datter ikke hennes, å jeg antar at hun ikke er så gammal ennå å at det ikke er så lenge siden han var utro med henne??? NEI sett forten ned!!!

Makan til frekkhet!!

Skrevet

Kjære vene, du er ikke urimelig i det hele tatt! Jeg blir helt sjokkert jeg, det går da ikke an å oppføre seg sånn!

Jeg regner med barnet er 3-4 måneder gammelt, og at de da har vært sammen en måneds tid mer enn det. Etter fem måneder er det jo ikke alle som har truffet svigerforeldrene sine engang, for å ikke snakke om at foreldrene på begge sider har truffet hverandre. Og så skal hun dra med seg halve slekta i DÅPEN? Det er så sprøtt at jeg ikke har ord for det. En dåp er jo en familiebegivenhet der man inviterer besteforeldre, tanter og onkler, ikke gud og hvermann. Du kan hilse henne fra meg og si at hun og foreldrene hennes er invitert i konfirmasjonen - hvis de fremdeles er sammen og har et godt forhold til din datter.

Og gud for en pinlig dåpsfest da gitt, der slekta di skal sitte til bords med søskenbarna til hun som sørget for at barnefaren gikk fra deg på ditt aller mest sårbare...

Stå på ditt!

Skrevet

Haha. Jeg hadde invitert alle i hennes familie, så holdt en tale om hvordan hun stjal mannen din og hvordan han var utro mens du satt hjemme og var gravid. Det kunne ha vist dem det. Nei, vent litt. I dag er jeg i det onde hjørnet og om han ikke klarer å sette foten ned her ovenfor sin nye kjæreste hadde jeg truet med å uansett holde en tale om hvordan faren til barnet var utro mens jeg var gravid, foran hele hans familie. Han har da for pokker vært utro og forlatt mora til barnet sitt... han bør holde seg ganske ydmyk i tiden fremover.

Men ærlig talt, hvem pokker i hennes familie har lyst å være med i dåpen til dattera til en person de så vidt kjenner en gang? Jeg hadde da som søster ikke ville vært med i dåpen til barnet til kjæresten til søsteren min (hmmm det ble en lang settning). Familien hennes kjenner vel nesten ikke ham uansett, så hvorfor skulle de ønske å komme? Og ikke minst, hvorfor skulle de ønske å møte din familie når de selv er familien til hun som var utro med faren mens du var gravid? Nei, hør her, noe så flaut ville jeg ikke ville vært med på i all fall. Så utroli pinlig for familien hennes.

Jeg skjønner på ingen måte hva hennes familie har der å gjøre. Som noen sa, foreldrene hennes kan kanskje få lov til å komme til komfirmasjonen om de enda er sammen da. Dåp er for FAMILIE, og ingen av hennes familie er i familien deres så da har de virkelig ingenting der å gjøre!!

Gjest singel lesbe
Skrevet

Dette høres helt sykt ut.

Dama som var utro med din eks mens du var gravid vil invitere sin familie i DERES barns dåp? For meg ville dette vært det største mareritt å bli presentert for. ALDRI i livet om jeg hadde sagt ja til noe sånt. Du må være usedvanlig raus!!!

Vet ikke hva jeg skal si, men håper du finner ut av det og ikke lar din integritet og følelser tråkkes på. Stand up for your self.

Gjest singel lesbe
Skrevet
Dama som var utro med din eks mens du var gravid

Med din daværende mann, mener jeg å si.

Skrevet

:hakeslepp:

Makan til oppførsel fra kjæresten/monsteret til x'n din, blir jo regelrett dårlig av å lese dette.

Ikke gi etter for slik oppførsel, når det kommer til slike mennesker bør man stå på kravene fra dag en hvis ikke så vil hun bare overkjøre deg igjen og igjen. At ex'en din faktisk ber deg om å gi etter!! Og jeg som trodde at å være utro var så lavt som man kunne gå...

Skrevet

først av alt må du glede deg over at eksen din har fått seg en så utrolig kjip kjæreste:=)

DET fortjente han.

en ting at det er urimelig, men det er da også fullstendig takløst av henne å i det hele tatt forvente en invitasjon selv så tidlig i "historien".

jeg tror det er viktig å sette reglene her og nå for fremtidige sammenkomster og kommunikasjon, og hun må bare settes på plass.

ring til din eks og si at du ble veldig sjokkert over en slik henvendelse, og synes det er fullstendig upassende at temaet i det ele tatt er kommet opp. du gikk med på en løsning du egentlig ikke ønsket fordi du ble totalt overrumplet.

du har bestemt deg for løsning x(jeg hadde jo sagt ingen, men om du synes det er ok med noen fra hennes familie, så....) og den er ufravikelig.

og de to ønsker et stort selskap, så er jo det helt ok - men da får de ta det utenom.

dette er en dag mest for deg/din familie og barnet - og du fortjener å glede deg denne dagen sammen med din familie uten at deres historie skal legge en klam hånd på hele selskapet.

og ferdig med det.

og han får kjeft eller ikke, det er ikke ditt problem. han har tatt sitt valg, og det følger konsekvenser for det.

dette er en av konsekvensene, og han må være voksen nok til å forstå at utroskap ikke sklir rolig forbi uten at man får slike type konflikter i ny og ne.

dette er ingen straff, men det er en konsekvens av hans handlinger.

du er ikke en del av deres forhold, og jeg ville hatt meg frabedt å bli dratt inn i deres diskusjoner.

gi ham klar beskjed at dersom hun tar kontakt med deg angående dette blir hun ikke invitert overhodet.

personlig tror jeg hun er ute etter å markere sitt territorie overalt, om jeg selv skulle vært så kjip at jeg fant meg en mann mens kona var gravid ville jeg holdt meg laaaangt unna alt av sammenkomster i en så tidlig fase.

selv om jeg fikk en kjøreste som var singel med barn ville jeg vært veldig forsiktig med å blande meg i deres anliggender.

Skrevet

Nei, Fy f***!!!!!!!!!!!! At det går an???? Merket det kokte inni meg da jeg leste dette. Makan til frekk kjærring! :hakeslepp:

Hun har ikke NOE hun skulle sagt! Hadde jeg vært henne hadde jeg holdt meg LANGT unna for jeg hadde vært så flau over å ha ligget med en annens kjæreste....

Da jeg selv ble konfirmert, ble 2 stk fra stemoren min sin familie bedt (foreldrene) og da hadde hun vært sammen med faren min i 5 år. Pappa ble også sammen med stemoren min mange år etter han og min mor ble skilt.

Så hvorfor i all verden skal hele slekta til dette forferdelig kvinnemenneske uten moral og respekt for deg komme i DERES datters dåp???????? :kjefte:

Håper du står på ditt og forhåpentligvis løser dette marerittet seg :kjempesinna:

Skrevet

Merkelige folk som fins der ute i verden! Skulle skjønt det hvis hun hadde vært stemor i åresvis og familien hennes hadde fått en stor rolle i barnets liv. Men her snakker vi om noen måneder (hun får gjøre et nytt forsøk når barnet skal konfirmeres)! Hun bør være glad hun får være med i dåpen overhodet! Og at hun får invitere 2 slektninger er overgenerøst etter min mening! Planleggingen bør hun overlate til deg og barnefaren! Om han får kjeft? Det er da hans problem! Det er ikke ditt problem eller din feil at han har blitt sammen med ei som har så forvridde meninger som hun her. Det er overhodet ikke normalt!

Hun forlangte vel ikke å være med på fødselen også, vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...