ninuska_ Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Jeg har lest masse om moopcup nå, men nå kommer spørsmålet.. Hvordan tømmer man den? Må man ta den ut for å tømme den eller.. Nå føler jeg meg veldig dum, men jeg prøver å se for meg dette i hodet mitt, og jeg får det ikke til å stemme ;p
Gjest farge Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Jeg har lest masse om moopcup nå, men nå kommer spørsmålet.. Hvordan tømmer man den? Må man ta den ut for å tømme den eller.. Nå føler jeg meg veldig dum, men jeg prøver å se for meg dette i hodet mitt, og jeg får det ikke til å stemme ;p Du tar den ut og heller innholdet i do ja... Så bør du skylle den før du setter den inn igjen - som er det eneste upraktiske med koppen synes jeg, siden man må offentlig toalett ikke akkurat har lyst å gå ut og skylle koppen sin blant andre... Når du er vant til det (tok meg en del mensperioder å lære dette ) går det like kjapt som å skifte en tampong.
ninuska_ Skrevet 30. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2009 Aha, men er det ikke svært uhygenisk? Å måtte.. ta ut hele koppen.. og så sette den tilbake.. Jeg hadde sett for meg at man bare åpnet en tupp, så rant alt ut.. Det høres jo for min del ut som om tampong er mer hygienisk.. Med tanke på at man tar en ny, ren hver gang.
Gjest farge Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 Aha, men er det ikke svært uhygenisk? Å måtte.. ta ut hele koppen.. og så sette den tilbake.. Jeg hadde sett for meg at man bare åpnet en tupp, så rant alt ut.. Det høres jo for min del ut som om tampong er mer hygienisk.. Med tanke på at man tar en ny, ren hver gang. Hvorfor skulle det være uhygienisk? Hvis du har vasket hendene (slik du og skal før du skifter tampong) skal da ikke koppen bli mer skitten på den lille stunda den er utenfor kroppen (og skylles)i forhold til mens den er I kroppen?? Lufta er jo ikke full av basselusker som angriper den så snart den er ute i friluft... Men joda, jeg forstår at du lurer... Men jeg føler hvertfall ikke at det er uhygienisk, så lenge jeg får skylt den. Så skal den jo kokes mellom hver mensperiode... Koppen er genial den altså! Men gi det gjerne litt tid, ikke gi opp hvis det ikke funker med en gang, jeg måtte gjennom en del prøving og feiling men nå er det nesten himmelsk å bruke den i forhold til tamponger.
Lotus Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 Koppen er genial den altså! Men gi det gjerne litt tid, ikke gi opp hvis det ikke funker med en gang, jeg måtte gjennom en del prøving og feiling men nå er det nesten himmelsk å bruke den i forhold til tamponger. Signerer! Det føles så mye bedre med mooncup enn med tamponger, og nå er det slik at jeg ikke lenger tenker over at jeg får mensen fordi jeg ikke trenger å tenke på å tømme den i hytt og pine. Skulle bare ønske jeg visste om den før Og angående hygiene er jo ikke akkurat tampong det beste, de kan man jo til og med bli syk av dersom man er uheldig...
Gjest Mea Culpa Skrevet 30. april 2009 #6 Skrevet 30. april 2009 Jeg tenkte det samme da jeg hoerte om Mooncup foerste gangen, "Det der skal i hvertfall ikke jeg proeve!" tenkte jeg. Men saa ble jeg etterhvert litt nysgjerrig da, og lei av tamponger, saa jeg kjoepte en for aa proeve. Og det var et godt kjoep! Den er veldig enkel aa bruke, og jeg merker den ikke i det hele tatt! Mange sier at man bare trenger aa toemme den morgen og kveld, og da er man jo som regel hjemme, men jeg bloer visst litt mer enn normalt for jeg maatte toemme den 3 ganger de foerste 2 dagene. Naa syns jeg faktisk at tamponger er mer ekkelt. Med Mooncup toemmer man jo alt i do, og bort med det, mens en tampong blir liggende i soepla og raatne ... Og saa er det bedre for miljoet ogsaa, mindre avfall.
Erle84 Skrevet 30. april 2009 #7 Skrevet 30. april 2009 Jeg digger mooncup! Får mindre menssmerter av den tilogmed! Men jeg blør voldsomt den første (noen ganger også andre) dagen, og da må jeg tømme den hver time, og har jeg ikke mulighet, blør jeg gjennom, den blir rett og slett full. Jeg tar jerntilskudd osv pga jeg blør så mye, er så svimmel at jeg nesten ikke klarer trappa opp til leiligheten (2. etasje)........... Uansett; hvis jeg må ut den første dagen, og det skal være VELDIG gode grunner til det, for jeg er normalt sengeliggende, okkuperer jeg handikapptoalettet, for der er det vask også... Jeg skammer meg litt over det, men har heldigvis ikke opplevd kø når jeg kommer ut!
ninuska_ Skrevet 30. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. april 2009 Hvorfor skulle det være uhygienisk? Hvem vet.. det hørtes mer uhygienisk ut i mitt hode.. Det er vanskelig å se for seg noe, uten å ha prøvd det, men jeg skal gi det en sjanse tror jeg. Det virker som et veldig smart produkt. Jeg.. ser for meg.. en kopp hvor blodet ligger.. Nei, nå ble det mange tanker på en gang her. Det kan ikke renne over? Altså, det legger seg inntil skjedeveggene, og det er tett? Nei, jeg får bestille det, jeg er litt nysgjerrig nå. Hvor er det billigst/best å kjøpe fra?
Gjest Mea Culpa Skrevet 30. april 2009 #9 Skrevet 30. april 2009 Hvem vet.. det hørtes mer uhygienisk ut i mitt hode.. Det er vanskelig å se for seg noe, uten å ha prøvd det, men jeg skal gi det en sjanse tror jeg. Det virker som et veldig smart produkt. Jeg.. ser for meg.. en kopp hvor blodet ligger.. Nei, nå ble det mange tanker på en gang her. Det kan ikke renne over? Altså, det legger seg inntil skjedeveggene, og det er tett? Nei, jeg får bestille det, jeg er litt nysgjerrig nå. Hvor er det billigst/best å kjøpe fra? Den lager et vakum der nede saa den gaar ingen vei. Med mindre du bloer veldig mye blir det ikke noen lekasjer. Lese mer her Vet desverre ikke hvor det er best aa bestille fra naar man bor i Norge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå