Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Karite
Skrevet

Jeg bare lurer på om noen her har lekt fostervann før, og hvordan merker man det?

Har hatt det slik i noen uker nå, ikke hver dag, men av og til at jeg kjenner "oi, nå kommer det", så løper jeg på do og da er trusen helt våt, eller papiret som jeg tørker med..... Kan det være fostervann??? Er som regel helt gjennomsiktig veske...

Har prøvd å "knipe" igjen men det går ikke.... Hva ellers kan det være i så fall....

Babyen beveger seg som normalt, men jeg har litt mindre magemål enn gj.snittet... Er i uke 31 nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke du kan knipe det igjen så kan det være fostervann.. Bruk truseinnlegg/bind og dra til sykehuset med et bind så kan de visst raskt sjekke om det er fostervann. Forstervann sies å ha en søt vammel lukt. Det er ikke bra når det lekker fostervann fordi da er det åpent inn til fosteret som kan få infeksjon. Ofte settes man visst i gang innen et par dager om man lekker fostervann.

På den andre siden så er det heller ikke uvanlig med mye og tynn utflod under graviditeten. Er du i tvil så burde du ringe/ta en tur til fødeavdelingen og få en sjekk. Lykke til!

Skrevet

Ta på deg bind og dersom det blir vått er det nok fostervann. Forslår at du ringer føden å forklarer det, så avgjør de om de vil ha deg inne til en sjekk :)

Jeg hadde en fostervannslekkasje i påsken, og jordmor forklarte dette med (imed at det ikke fortsatte å renne) at av og til kan det gå noen "fostervannslommer" som gjør at det kan komme litt fostervann! :)

Skrevet

Hmm- jeg er gravid uke 30, og er nesten konstant "våt", må dusje meg nedentil morgen og kveld, skifter truser ofte. Synes det er så ekkelt med truseinnlegg, så det bruker jeg ikke. Har tenkt at det bare er tynn utflod. Antar at fostervannslekkasje dreier seg om større mengder enn fuktig truse? Da blir vel trusa heller drypp våt?

Skrevet

Følger med her, for jeg har det påsamme måte (er 30+4). Jeg har bare antatt at det er utflod, og evt noe urinlekkasje pga press fra babyen. Merker hvertfall at jeg ikke klarer å holde meg like lenge som før, til tross for iherdig bekkenbunnstrening. Går med truseinnlegg, og det er ikke noe farge på det.

Skrevet
Følger med her, for jeg har det påsamme måte (er 30+4). Jeg har bare antatt at det er utflod, og evt noe urinlekkasje pga press fra babyen. Merker hvertfall at jeg ikke klarer å holde meg like lenge som før, til tross for iherdig bekkenbunnstrening. Går med truseinnlegg, og det er ikke noe farge på det.

Fostervann har ikke farge! Utflod kan ha forskjellig farge hva helt "hvitt", blankt til gult/brunt.

Jordmor sa at misstenker man at man lekker fostervann SKAL man ta kontakt med jordmor/lege eller eventuelt føden. :)

Skrevet
Fostervann har ikke farge! Utflod kan ha forskjellig farge hva helt "hvitt", blankt til gult/brunt.

Jordmor sa at misstenker man at man lekker fostervann SKAL man ta kontakt med jordmor/lege eller eventuelt føden. :)

Begynte egentlig ikke å lure før jeg leste denne tråden.. Kansje jeg må ta en tlf for sikkerhets skyld..

Skrevet
Begynte egentlig ikke å lure før jeg leste denne tråden.. Kansje jeg må ta en tlf for sikkerhets skyld..

Jeg ville gjort det :)

Skrevet
Jeg ville gjort det :)

har googlet det litt. Er usikke på hvor mye det evt er snakk om i løpet av en dag, så jeg tar på et bind nå og går med et par timer før jeg ringer. Sånn at jeg har litt mer håndfast å si..

Skrevet
har googlet det litt. Er usikke på hvor mye det evt er snakk om i løpet av en dag, så jeg tar på et bind nå og går med et par timer før jeg ringer. Sånn at jeg har litt mer håndfast å si..

Ja gjør det, det var det jeg gjorde - og da ble bindet relativt vått derfor ringte jeg! :)

Skrevet

Ble ikke særlig vått, så jeg ringte ikke. Føler meg ganske trygg på at det ikke dreier seg om fostervannslekkasje i mitt tilfelle.

Skrevet

Om det er noen trøst, flickan, så har jeg også merket en god økning i utflod. Den kan være alt i fra blank, til farget, og gjerne ganske tynn. Både jordmor og lege har sagt at alt er som det skal være hos meg.

Dette med utfloden er vel omtrent det eneste symptomet på svangerskapet jeg skulle klart meg uten. :forvirret:;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...