Gå til innhold

Spørsmål om hunnkatt


Gjest Gjest_Catwoman_*

Anbefalte innlegg

Katten min var vel rundt 8-10 mnd når hun ble sterilisert.

Var ikke dårlig lenge etterpå, dagen etter inngrepet var hun frisk og rask.

Hun var selvfølgelig litt slapp og susete rett etterpå, men var helt fin igjen dagen etter.

Katten min begynte å gå på do så fort hun begynte å gå ute. Hvor aner jeg ikke, men hun bruker iallefall ikke kassa si selv om den står framme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jøss, her var det mye ettersjekk og lignende...

Jeg har fått sterilisert flere hunnkatter (og kastrert hannkatter). De to siste hunnkattene er vel kanskje de mest aktuelle, for de er nært i tid. Ingen av de fikk hverken krage eller body - dyrlegen sa at jeg bare skulle se an hvordan de oppførte seg. Hun siste skulle ikke engang holdes inne så mange dagene... Noen dager, riktignok, men kunne gå ut relativt raskt (ikke så lenge som 10 dager). 2 forskjellige veterinærkontorer (en på østlandet, en på sørlandet), begge store og oppdaterte, med gode veterinærer - velger kun det beste, for har sterilisert en katt hos en veterinær som IKKE var topp, og hun ble aldri den samme igjen...

Når det gjelder dokasse ville jeg aldri drømt om å ikke ha det! De fleste katter vil nok gå ut om de har sjansen, men ikke alltid - og du er ikke alltid der heller. Har mye erfaring med katter, og selv de voksne har dokasse. Rett og slett for å forhindre at katten finner seg et hjørne og gjør dette til toalett - lukta kjenner kanskje ikke vi, men katten finner det samme hjørnet neste gang den er trengt også, og DA tar det ikke lang tid før lukta setter seg i gulvet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...