Gå til innhold

Restaurant i Ålesund


babord

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo skal være et par uker i Ålesund i sommer. Vi har toårsjubileum da, og vil feire det med en litt fin middag for bare oss to :)

Er det noen som kan anbefale en restaurant i Ålesund? Jeg har vært der en del, og kjenner til Sjøbua, Cavatelli, XL, Brasserie Normandie og Hummer og Kanari, men vet ikke hvilken som er best, eller om det er andre gode alternativer. Den eneste jeg har vært på er XL, der var jeg kjempefornøyd!

Er det noen som vet om Sjøbua og Cavatelli er ''bare vanlig ganske dyrt'' eller kjempedyrt? Hva må jeg regne med å betale for middag for to med god drikke på de forskjellige? Og er det noen av de som er veldig formelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå går ikke jeg så ofte ut å spiser bare så det er sagt.

Cavatelli er ikke mere

Sjøbua er en kjent fiskeresturant, men har i det siste fått en stor konkurent:

Maki Har ukes meny og ikke ala carte. Fiskeresurant. Anbefales

Begge er vel å regne som noe av de bedre stedene. Har ukes meny og ikke ala carte

Brasserie Normandie - sist jeg spiste der var det god mat.

XL- ikke spist der i det siste

Hummer & Kannari : aldri spist der, vet ikke

C&C skal være greit, men har personligt ikke vært der

Big Horn - billigere , og skuffende.

Vet ikke om det var til så mye hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agra ligger nå i Cavatellis gamle lokaler. Indisk restaurant med utrolig god mat. Maten er i utgangspunktet ganske mild for å "passe de sunnmørske ganer" :fnise: Man kan bestille sterkere om man ønsker. Jeg ELSKER Agra i allefall, selv om det kan være litt dyrt, så er det absolutt verdt det. Koslig plass hvor en enten kan pynte seg litt, eller gå i vanlige hverdagsklær om en vil det.

Koster vel en 200-300,- pr middag uten alkohol, men du får mye good mat i allefall. Og hyggelig personale/lokale.

C&C ligger i kirkegata nedenfor den videregående skolen. God mat der og=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...