Gå til innhold

Spiser jeg riktig?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har nettopp begynt et nytt og sunnere liv etter å ha lagt på meg en del de siste månedene.

Fram til nå har jeg spist sjokolade/ chips, pølser/hamburger/pizza, lyst brød, wienerbrød og annet usunt hver eneste dag. Og ca 1 liter cola hver dag.

I dag har jeg spist dette:

08.00: Nutrilett bar + 0,5 liter vann

11.30: Salat med ost, skinke og hermetisk frukt

14.00: Nutrilett bar + 0,5 liter vann

16.30: Stekt ris med egg, kylling og grønnsaker.

21.00: 1 knekkebrød med magerost + vann

Skal begynne å trene også, men er det mulig å gå litt ned i vekt bare med å legge om kostholdet slik som dette, og kutte ut alt av brus, junkfood og snacks?

Og hvor lang tid vil det ta før man merker resultater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan eg få komme med eit velmeinande tips? For å holde ut, kvifor ikkje bytte ut nutrilettbaren med f.eks knekkebrød, lettyoghurt, frukt/grønsaker, havregraut eller liknande? Det er så lett å knekke i starten, spesielt om ein går rundt og er konstant svolten. Men det er klart du kjem til å gå ned betydelig berre ved å legge om kostholdet ditt! (Sjølvsagt enda meir, og enda bedre for kroppen om du trenar i tillegg..)

Lykke til! Det er mulig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips:)

Jeg spiser nutrilett til frokost og mellom lunsj og middag for å legge inn et par ekstra måltider på tidspunkt der jeg vanligvis ikke spiser noe.

Jeg har ikke spist frokost på flere år,

jeg har vanligvis spist lunsj og middag som faste måltider, og snacks utenom.

Så nå har jeg økt fra 2 til 5 måltider om dagen, og kommer til å bytte ut nutrilett-barene når kroppen blir vant til tidspunktene.

Men jeg har SÅ lyst på brus.. kan jeg drikke cola zero?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_søta_*

Hei:-)

SÅ flink du er! Jeg har gjort som du - lagt om kostholdet,men uten nutri - jeg har 5-6 måltider om dagen. OG kutta ut pepsimax som jeg var avhengig av.........på 8mnd har jeg gått ned 10 kg ....:)) Men jeg har gått tur 3 g i uka ( 1 1/2 timestur)....SOm mellommåltid og for å hjelpe på søtsuget har jeg spist valnøtter som mellommåltid..nam! Med en gang jeg slutta med pepsimax,gjekk søtsuget ned og jeg har ikke hatt migrene.....noe jeg var plaget med. Jeg tror aspartamet i brusa er gift for kroppen ......og at den framkaller søtsug.......min erfaring. Ønsker deg lykke til videre....! PS. Må ta med at jeg spiste litt potetgull og mørk sjokolade hver lørdag. Og erstattet brusa med farris.

Hilsen dame på 35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du boer kutte ut brus for tennenes del. Det er helt greit aa drikke brus et par ganger i uka, men daglig drikking av brus er veldig daarlig for tennene.

Er ellers enig i at du boer fokusere paa et mest mulig naturlig kosthold som nevnt over. Om du legger inn litt fysisk aktivitet saa vil det ogsaa vaere bra for kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Skal du drikke brus så ikke drikk lightbrus. Det er 40% større sjanse å bli overvektig når en drikker light. Årsaken er at kroppen lures til å tro at den får sukker, og når den ikke får det får du større behov for noe søtt, og dermed spiser mer i stedet.

Tror det er viktig å fokusere på et sunt kosthold, for spiser du

bare sånne erstattningsprodukter som nutrilett går du fort opp igjen når du begynner å spise normalt. Spis frukt i masse vis. Det er bra for kroppen uansett :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...