Gå til innhold

Prest truet på livet i Setesdal


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Der tar du feil. Du vet bare ikke hva de har gjort for å "fortjene" en drapstrussel... Det er alltid en årsak. Vær mot andre, osv. En som er snill som et lam får ikke en kniv kjørt inn i bilsetet sitt...

Jeg har blitt truet paa livet selv, og tro meg, jeg hadde ikke gjort noe for aa fortjene det.

Kjenner ogsaa de som har bitt drapstruet for pga sjalusi, at man har faatt f.eks en skuespillerrolle noen andre oensket seg. Saa nei, man trenger ikke ha gjort noe galt for aa bli drapstruet.

At han er prest kan jo vaere nok. Kanskje han sa noe noen ikke likte. Hva vet jeg. Jeg liker iallefall ikke aa doemme foer jeg har alle fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg har blitt truet paa livet selv, og tro meg, jeg hadde ikke gjort noe for aa fortjene det.

At han er prest kan jo vaere nok. Kanskje han sa noe noen ikke likte. Hva vet jeg. Jeg liker iallefall ikke aa doemme foer jeg har alle fakta.

Det kan du jo ikke vite..? Den som truer kan jo mene at du fortjener det, mens du selv tenker at du ikke har gjort noe for å fortjene det. Bygdene i Setesdal har jo hatt prest i alle år, så det er ikke noe nytt for dem at det er en prest der(googlet opp bygdene og prestene).

Sannsynligvis er det at han er nordlending så provoserende på bygdefolket, at de vil ha ham bort.

Presten/nordlendingen uttaler dette til Vårt Land:

- Jeg drar på hjemmebesøk. Dette er en yrkesutfordring, medgir Skare, men understreker samtidig at han ikke gjemmer seg fra menigheten: – Samme dag som dette skjedde, hadde jeg både begravelse og dåpssamtale. Jeg fungerer jo greit.

Nordlendingen sier om seg selv at han "fungerer jo greit". Hva er det for slags uttalelse? Det burde ringe noen bjeller hos bygdefolket.

http://www.vl.no/samfunn/article4291857.ece

http://setesdal.com/index.php?m=nyhet&...mp;spraakSet=no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi har ikke hørt noe mer fra bygda i Setesdal siste uken. Hvordan går det med presten? Og fanget de drapsmannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...