Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #21 Skrevet 29. april 2009 Ojojoj, så utrolig pinlig!!! Men seriøst - står det ikke på de fleste offentlige doer at man ikke skal kaste tamponger, bind og bleier i do? Det burde jo egentlig ikke være nødvendig å si det engang; hvis man tenker etter så forstår man at bind/tamponger ikke skal kastes i do. Det er bare ren logikk. Men det finnes vel alltids mennesker som enten ikke tenker over det, eller som ikke bryr seg. *fnis* Jeg lurer på om det virkelig finnes mennesker som kaster BLEIER i do?
Norbertine Skrevet 29. april 2009 #22 Skrevet 29. april 2009 Jeg har også alltid kastet tampongene i do. Det finnes jo til og med tampax der innføringshylsen er i papp fordi man skal kunne kaste det i do, hvilket det står i bruksanvisningen. Jeg har derfor alltid trodd dette var greit. Nå har jeg dog gått over til menskopp så det er uansett ikke noe problem.
Gjest Marillia Skrevet 29. april 2009 #23 Skrevet 29. april 2009 Jeg pakker alltid inn tampongene i dopapir, og kaster det så i søplebøtta. Er jeg på besøk hos folk, pakker jeg det ekstra godt inn, samt dekker over med litt papir... Jeg kaster aldri hverken tamponger eller q-tips i do, det eneste jeg skyller ned er bommulsdotter med neglelakkfjerner på.
-jenta fra havet Skrevet 29. april 2009 #24 Skrevet 29. april 2009 Jeg må bare si at jeg synes ikke det er "uhøflig" å kaste tamponger i do...! Når man ikke vet at det ikke skal gjøres... Trodde faktisk ikke at det var så farlig.. Kan ikke huske å ha lest noe sted at tamponger IKKE må skylles ned, ikke har jeg blitt det fortalt heller. Men det er vel kanskje logisk.. tampongen er jo bomull og tråd, ikke organisk..selv om den kan virke gjennom-organisk til tider... :gjeiper: Heldigvis har jeg sluppet unna å lære dette hos svigers! Stakkars dame!!
mia83 Skrevet 29. april 2009 #25 Skrevet 29. april 2009 Har alltid kastet tamponger i søpla med papir rundt som mange andre her beskriver.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #26 Skrevet 29. april 2009 Jeg må bare si at jeg synes ikke det er "uhøflig" å kaste tamponger i do...! Når man ikke vet at det ikke skal gjøres... Ingen lærte meg det heller, men jeg forsto raskt at det gjør man bare ikke. Verken bind eller tamponger hører hjemme i toalettrørsystemet.
Gjest Gudrun Skrevet 29. april 2009 #27 Skrevet 29. april 2009 Har kastet dem i do i alle år og har aldri opplevd problemer. Unnskyld meg, men er det mulig?? Alle vet jo at tamponger og bind( for den sakens skyld) ikke løser seg opp i vann!! *oppgitt*
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #28 Skrevet 30. april 2009 Spørsmål til dere her som alltid har kastet tamponger i do som syns det er ekkelt å skulle kaste det i søpla ( var vel trådstarter som skrev det). Blir vel akkuratt det samme og kaste tampong i søpla som bind?? Kom ikke her og si at du har kastet bind også i do :O??
cilja Skrevet 30. april 2009 #29 Skrevet 30. april 2009 Tror det er veldig mange småbarnsforeldre som også kaster våtservietter i toalettet.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #30 Skrevet 30. april 2009 At tampongen ikke skal kastes i do vet jeg at leste i bruksanvisningen på OB-pakken da jeg skulle finne ut hvordan man satte inn tampongen da jeg fikk mensen første gang for 16 år siden. Om det står der fortsatt vet jeg ikke, da jeg ikke har behov for å lese bruksanvisningen lenger Har alltid kastet både bind og tamponger i søppelbøtten, borte som hjemme. Hos de som ikke har søppekbøtte på do, er jeg så frekk at jeg pakker den ekstra godt inn og kaster på kjøkkenet. Heller det enn å tette doen deres.....
Zzyzx Skrevet 1. mai 2009 #31 Skrevet 1. mai 2009 Her er flere sider med samme diskusjon: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=400277&hl=
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #32 Skrevet 1. mai 2009 Selvfølgelig kaster jeg dem i søpla!!! Trodde det var noe ALLE visste at det er i søpla de hører hjemme. Kaster aldri bomullsdotter eller våtservietter heller i do... Det også hører hjemme i søpla!!! Det eneste som skal i do er: tiss, bæsj, spy og toalettpapir! Trodde det var noe alle vet, men tydeligvis ikke.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #33 Skrevet 1. mai 2009 Tampongene kastes i bosset, aldri i toalettet.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #34 Skrevet 10. mai 2009 De som sier de aldri har hørt om at tamponger skal i søpla, har dere aldri vært på et offentlig toalett? Det står jo gjerne både skilt om at det skal kastes, en stor søpledunk med lokk, og i tillegg ofte poser til å pakke det i. Skulle ikke forundre meg om noen av dere pakker tampongen i posen, og deretter hiver i toalettet
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #35 Skrevet 10. mai 2009 Jeg trodde alle visste at man ikke skal kaste tamponger i do, men åpenbart ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå