Gå til innhold

Lappen


*Nessa*

Anbefalte innlegg

For dere som har sertfikatet, hvor mye brukte dere på lappen til vanelig personbil?

Øvelseskjørte dere utenom? Vil gjerne bruke minst mulig på lappen men det vil vell alle :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok lappen for et halvt år siden og brukte 25 000 kr tilsammen for alt. Jeg øvelseskjørte et par ganger i uken i tillegg. Brukte 3-4 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moped 200 ellerno for lappen

bil 9500 i 2004 pakke betal 9000 komplett oppkjøring til verdi av 10000 + avgifter 500 i 2004 da

mc 17000 presterte å stryke på første oppkjøring kostet 3000 ekstra:(

lastebil glemte å søke forsvaret om å få dekket glattkjøring og måtte ut med 3700

traktor å scooter fulgte med 30k for abcmst er vel ikke det værste uansett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Jeg tok lappen for ca 2,5 år siden. Mener at jeg betalte rundt 20.000 totalt, og da hadde jeg 2 "testtimer" før jeg fikk begynne på alle de bolkene man må gjennom for å få kjøre opp nå. Øvelseskjørte veldig mye på forhånd og mens jeg holdt på med lappen.

Edit: Pga at jeg tok mopedlappen på riktig tidspunkt slapp jeg i tillegg unna "Traffikalt grunnkurs", og sparte litt kroner der.

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte omtrent 20.000, inkludert obligatoriske deler (mørkekjøring o.l.), vanlige kjøretimer, tentamen, leie av bil til oppkjøring, teorieksamen og så videre.

Kjørte en god del med foreldrene mine i helgene.

Dette var for snart fire år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk lappen for 1 uke siden, jeg brukte tilsammen 23 000,-

Men, reiser du til nabobyen får du det for runt 15 000... Bra prisforskjell det... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss - jeg synes dette høres billig ut??

jeg skal ta lappen nå, på en kjøreskole i middels stor by som ikke er kjent for å være spesielt dyr.

jeg ringte ned for å høre ca-pris da jeg hadde hørt man måtte regne rundt 30 000, og de mente at om man ikke hadde øvelseskjørt endel på forhånd, så burde man heller beregne nærmere 40 enn 30 000......

dere må da ha øvelseskjørt veldig mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Brukte 6000kr på personbil og 50.000kr på lastebil og tilhenger.

Men nå er det en god stund siden jeg tok förerkortet på personbil da...11 år siden, så prisene har vel gått kraftig opp siden den gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc
lastebil glemte å søke forsvaret om å få dekket glattkjøring og måtte ut med 3700

Hvor i allverden tok du glattkjøring? Her i gården koster det mellom 6500 og 8000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

3700 kr for glattkjöring med lastebil var jammen meg billig ja.

Og det finnes vel bare 3 baner i Norge hvor man tar glattkjöringen med lastebil og de har ganske like priser.

Jeg betalte 12 lapper tror jeg for glattkjöring lastebil med henger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc
3700 kr for glattkjöring med lastebil var jammen meg billig ja.

Og det finnes vel bare 3 baner i Norge hvor man tar glattkjöringen med lastebil og de har ganske like priser.

Jeg betalte 12 lapper tror jeg for glattkjöring lastebil med henger

Ja, trodde jeg og. I kristiansand tror jeg det var betalte typen 6000 for vanlig lastebil, og oppimot 8 med semitrailer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Var i Kristiandsand jeg også, og mener hele pakka kom på 12 lapper, men det kan väre at jeg husker feil (var der i fjor höst/vinter)

NAV som betalte så jegkikket ikke akkurat så nöye på prisen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wacmoc
Var i Kristiandsand jeg også, og mener hele pakka kom på 12 lapper, men det kan väre at jeg husker feil (var der i fjor höst/vinter)

NAV som betalte så jegkikket ikke akkurat så nöye på prisen hehe

Nav betalte hans lastebil, men ikke semi ;)

Han tok det i januar. På lastebil. Semi er ikke tatt enda, men innen et år. Han har fått prisen, så var rundt der ( om jeg husker rett ( som ikke er sikkert jeg gjør )).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline

Jeg betalte rundt 15.000 for billappen for 4 år siden.

Jeg hadde øvelseskjørt litt med mamma og pappa, trengte 9 kjøretimer, pluss det obligatoriske.

Endret av emmeline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det var rimelig med 3700 kan ikke huske at den tanken slo meg da jeg betalte regningen :P var jo en ekstra glattkjøring fikk jo en glattkjøring av forsvaret men så måtte vi ha en sivil glattkjøring for å beholde lappen etter endt tjeneste. husker ikke at det var noe forskjell på dem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wacmoc
Mulig det var rimelig med 3700 kan ikke huske at den tanken slo meg da jeg betalte regningen :P var jo en ekstra glattkjøring fikk jo en glattkjøring av forsvaret men så måtte vi ha en sivil glattkjøring for å beholde lappen etter endt tjeneste. husker ikke at det var noe forskjell på dem heller.

her;

Kurs CD, Lastebil og buss.

1 dag - kr. 5.260,00

Kurs E, Tilhenger.

1 dag - kr. 5.935,00

Kurs CE vogntog

2 dager kr. 11.195,00

:)

Endret av Wacmoc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ca 15 000 for 5 år siden. Litt øvelseskjøring med pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 33 000, har hatt lappen i to år. Hadde ikke mulighet for privat øvelseskjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline

Ser ut til at det å ta lappen har økt voldsomt i pris på bare noen få år. Synes jo at å betale over 30.000 høres helt horribelt ut. Kommer jo selvfølgelig ann på antall kjøretimer, men allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...