Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Er det noen som vil dele en god potetsalat-oppskrift med meg? Jeg er på jakt etter både en oljebasert og en "vanlig" med majones eller lignende. Gjerne med en eksakt oppskrift. Oppskrifter av typen "hvitvinseddikk etter smak" fungerer ikke for meg, da ender jeg alltid opp med å ta for mye.
Nieida Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Er det noen som vil dele en god potetsalat-oppskrift med meg? Jeg er på jakt etter både en oljebasert og en "vanlig" med majones eller lignende. Gjerne med en eksakt oppskrift. Oppskrifter av typen "hvitvinseddikk etter smak" fungerer ikke for meg, da ender jeg alltid opp med å ta for mye. I kg kokte poteter 1/2 purre snittet i bittesmå terninger 1 eple snittet i små terninger 1 sylteagurk i små terninger 1beger m/lettrømme 1pk lettmajones 1 1/2 ts salt 2ss sylteagurklake blandes godt smaker nydelig
skrue Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Jeg kan ikke grille selv hjemme uten å ha denne potetsalaten, Passer til mye annet også. Saus. Bland dette sammen: 3 dl lettrømme (ett beger) 3 ss vanlig brun eddik 3 ts sukker 1/4 ts salt 1 fedd hvitløk i små biter om du ønsker. 6-7 kokte og avkjølte poteter skrelles og skjæres i tynne skiver og blandes med sausen. Det er også godt å ha i stangselleribiter. 1-2 stenger er passe. Gressløk eller kruspersille på toppen. Holder seg godt i kjøleskap ett par dager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå