Gå til innhold

oppbevaring av gamle barneklær

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Hvordan oppbevarer dere de gamle barneklærne som dere ønsker å ta vare på? Blir en del etterhvert, ihvertfall hos meg... :sukk: Har hørt så mange historier om klær i søppelsekker som har "slått seg" og om rå kjellerboder som har satt sitt muggpreg osv..

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enn så lenge har vi puttet de i slike plastbokser på hjul og puttet dem under dobbeltsengen på gjesterommet. Men dere er det fullt nå, så det er vel på tide med en opprydding snart. Ser for meg at det kan bli veldig mye etterhvert, for barnet vårt har ikke en gang begynt på skolen. :sjenert: Får nok bli flinkere til å rydd med hard hånd....

Skrevet

Hvorfor ikke gi dem bort til noen som har brukt for dem??

Skrevet
Hvorfor ikke gi dem bort til noen som har brukt for dem??

Fordi man kanskje har planer om å bruke dem igjen selv? Hører stadig at "de har barn fra før, så de har nok det de trenger". Da blir i alle fall jeg litt betenkt på å gi bort det vi har når vi planlegger fler. (Joda, vi har råd til nytt, men det er jo greit å slippe å kjøpe alt nytt da).

Skrevet

Jeg har valgt å gi bort greit tøy. Enten til venner og bekjente eller til Fretex. De plaggene jeg har tatt vare på har jeg i en eske på loftet. Her er det den første kjolen og den første sparkebuksen. De første skoene samt alt som er blitt strikket. Altså klær jeg har et forhold til. Går ann å lagre de i esker hos foreldre også.

Skrevet

Jeg har kjøpt oppbevaringsvesker fra Ikea. De heter "Dimpa" og er rommelige, og supre å oppbevare barneklær i =)

Skrevet

Vi har kjøpt vakum-poser. De er geniale :jepp: Klærne tar opp 1/3 av plassen de hadde tatt opp i vanlige poser og de blir ikke ødelagt. Da er det bare å putte de i boden/kjelleren uten å tenke på fukt/rar lukt osv :)

Skrevet
Enn så lenge har vi puttet de i slike plastbokser på hjul og puttet dem under dobbeltsengen på gjesterommet.

Det er det vi også har gjort så langt.

Skrevet

overtid er pappesker vistnok bedere enn disse plasteskene, siden klærne bør få puste og det gjør de ikke i en tett plasteske med lokk.

her er det jeg vil ta vare på i pappesker på boden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...