Gå til innhold

Svineinfluensa


*Nessa*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Norge er visstnok godt forberedt, vi er i et rikt land, det går nok bra med oss.

Markørene er jo gigastore, 1 stor markør = 1 menneske. Noe som ikke egentlig er mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_My_*

Jeg er dritnervøs for dette. Leste at om innfluensaen kommer til Norge så kan 13 000 dø, og 1,2 mill bli smittet!?!

Kommer dette til Norge så tør ikke jeg å gå ut døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke dette bare en ny SARS som mer eller mindre skulle ta livet av halve jorda.

Så fugleinfluensaen, nå dette.

Bekymrer meg ikke så voldsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er ikke dette bare en ny SARS som mer eller mindre skulle ta livet av halve jorda.

Så fugleinfluensaen, nå dette.

Bekymrer meg ikke så voldsomt

Alle medier har jo det med å blåse opp saker til de blir altfor store. :-/

Og så får folk panikk. :-p

Og hva med det teite som noen leger gjør nå da? Skriver ut resepter i hytt og vær slik at folk kan hamstre Tamiflu? For det hjelper liksom når man ikke engang er smittet. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dritnervøs for dette. Leste at om innfluensaen kommer til Norge så kan 13 000 dø, og 1,2 mill bli smittet!?!

Kommer dette til Norge så tør ikke jeg å gå ut døren.

Ikkje jeg heller :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje jeg heller :bond:

Spanskesyken som også var en pandemi for 90 år siden som tok livet av 15 tusen nordmenn, ble forsøkt helbredet med konjakk i Norge.

Jeg tror jeg skal drive med litt forbygging og passe på å ta et par hver kveld frem mot høsten.

Alle dere som blir så veldig redde bør lese denne linken.

http://www.dagbladet.no/2009/04/28/nyheter...pidemi/5966163/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dritnervøs for dette. Leste at om innfluensaen kommer til Norge så kan 13 000 dø, og 1,2 mill bli smittet!?!

Kommer dette til Norge så tør ikke jeg å gå ut døren.

KAN... ikke sansynlig engang, bare et stort KAN og en I VÆRSTE FALL. Tviler på at VG hadde tjent så mye penger på "noen kommer kansje til å få litt feber men alt går nok bra"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så drittlei av pandemipratet, det tar livet av de som er mest fattige og under- eller feilernærte, og av våre egne foreldre og besteforeldre i vesten fordi vi selv tømmer lagrene for vaksinene/medisinene i panikk.

Først var det sars, men det var noe annet også, husker ikke helt, så kyllinginfluensa, uglehyl, og nå svinedauen og altså ikke svarteblakkendauen.

Jeg vil ikke svartmale, døden skal sin årsak ha. Det gjelder bare å ikke bli hysterisk. Blir det en pandemi, får vi vel alle bidra med det vi har, så lenge vi selv holder oss friske. Men vi er ikke vant med å miste så mange, og at Norge mister tolv tusen flere (er bare ett tall) er vel ikke mange egentlig... Jeg regner med at en pandemi, vil ta livet av en tredjedel av norges befolkning. Hvis den er alvorlig nok.

Men skal vi gå rundt og være redde, blir vi syke blir vi så syke at vi ikke klarer tenke men bare forsvinner i koma, og den vaksinen kan de kysse langt etter, da gjelder det morfin osv.

De friske får jobb med å grave ned likene, før stanken tar over.

Til og med de rikeste, må kankje jobbe, eller dø.

Er det noe å få panikk for? Døden er en naturlig følge av livet, av å fødes...

Men blir det pandemi og samtidig økonomisk katastrofe osv, så må vi jo hjelpe hverandre og ikke ta medisinene fra de som er sterkest utsatte, eldre, de med hiv, barn med sykdommer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dritnervøs for dette. Leste at om innfluensaen kommer til Norge så kan 13 000 dø, og 1,2 mill bli smittet!?!

Kommer dette til Norge så tør ikke jeg å gå ut døren.

Altså regner man med at litt over 1% av de som blir smittet i et worst-case scenario dør av det. Hvert år dør det i overkant av 1000 mennesker pga vanlig influensa uten at alle skriker opp om det. Forskjellen fra tidligere tider er at man har langt bedre systemer for overvåkning, behandling og kunnskap for å dempe spredning. Hovedproblemet idag er media som overdramatiserer (fordi de vil tjene penger på det).

Jeg sover fortsatt rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har Mexico justert ned antall døde til syv, og snart har de vel justert det ned til 0.

Nå har media nok en gang klart å skape hysteri.

Og til dere som er redde. Nå har vi jo gang på gang fått forsikring fra kvalifiserte folk om at vi ikke har noe å frykte, og at vi her i landet har mer enn nok medisin.

Lurer på hvor mange som dør av frykt for denne sykdommen. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sover fortsatt rolig.

Jeg også.

Ærlig talt, nå får folk roe seg litt. Skulle tro det var ebola det var snakk om, og ikke en influensa som betegnes som "mild", og som til nå har tatt livet av 7 personer i Mexico City, en by med 20 millioner innbyggere.

"Kanskje"-tallet er noe høyere, rundt 100. I løpet av april. På årsbasis vil det si 1200. I Norge er tallet på årsbasis 1000. På en befolkning som er en femtedel av størrelsen i Mexico City.

Og folk spør om de skal holde barna hjemme fra barnehagen? Galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, i dag på vei til jobb så jeg ei dame her i byen som gikk med stort munnbind foran både nese og munn med luftventiler på seg.

Jeg tror hu tar sine forhåndsregler allerede når det gjelder svineinfluensaen.

Kanskje burde vi gjøre det samme?

Er ikke sikker.

Det så litt komisk ut at hun var den eneste som gikk med sånn av alle i hele byen.

Fikk meg ihvertfall til og smile!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har vi jo gang på gang fått forsikring fra kvalifiserte folk om at vi ikke har noe å frykte, og at vi her i landet har mer enn nok medisin.

De kvalifiserte fagfolkene sier en ting til media, også hamstrer de Tamiflu til seg selv!

Gutten som døde i natt i USA ville sikkert ha godt av å vite at han ikke hadde noe å frykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje det er overdrevent fra medias side, men hvorfor er vi nordmenn alltid så uovervinnelige og udødelige?

Det er påvist smitte i flere land, og mange andre land tar forhåndsregler og advarer sine landsmenn mot å reise til visse områder..

Men i Norge?? Neida, bare reis - vi blir ikke smittet likevel, ikke noe å tenke på i det hele tatt :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er helt sikker på at det gjelder et flertall av leger i Norge?

Oooh, du kan stille ledende spørsmål ser jeg. Dermed antar jeg at du har svaret selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...