Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva mener dere er minimum antall kvadratmeter to voksne (uten barn eller dyr) kan bo på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva mener dere er minimum antall kvadratmeter to voksne (uten barn eller dyr) kan bo på?

Hmm..Jeg vil nok si 30 m2. Men da må det være en veldig veldig praktisk hybel/hytte..

40 kvadrat er ihverfall nok hvis vi snakker minimum

Skrevet

Hmm.. Skal en trives også? Vi bodde i en leilighet på 60 og det gikk forsåvidt greit. Men jeg ville nok ikke bodd på noe mindre, da føler man fort at man går oppå hverandre.

Skrevet

Det kommer vel an på planløsningen også -mine 40 kvadrat er en typisk en-person-leilighet, men plassen kunne nok fungert for to med litt andre løsninger.

Skrevet

Like viktig som antall kvadratmeter er planløsning. Et minimum er at leiligheten er to-roms. Ellers blir man helt avhengig av lik døgnrytme, og det blir vanskelig å ha besøk uten at det er avtalt med den andre part.

Jeg og samboer bor på noen-og-seksti kvm, og det er stort nok, men ikke mer enn det. For med to personer følger også tingene til to personer.

Skrevet

Vi bor på ca 40 kvm og det er vi fornøyde med i den fasen vi er i nå, selv om jeg har ønsket at vi hadde bedre plass noen ganger. Vi har en god planløsning, som jeg mener er avgjørende for om man kan trives på så liten plass eller ikke. Vi venter også en liten beibi, og har tenkt å bo her med den i denne leiligheten i et par år.

Svoger synes vi er gal, men det er dette vi har råd til nå, så så enkelt er det. Ønsker ikke å bo oss "ihjel".

Viktig å ta med er at vi har 2 boder i tillegg, som hjelper en god del på lagring av kofferter, ski, osv. Hadde blitt gal om jeg hadde måttet ha det i leiligheten.

*Der det er hjerterom er det husrom* :)

Skrevet
Hmm.. Skal en trives også? Vi bodde i en leilighet på 60 og det gikk forsåvidt greit. Men jeg ville nok ikke bodd på noe mindre, da føler man fort at man går oppå hverandre.

enig. vi bor i en leilighet på ca 67, og det er grei størrelse. ikke for lite, men helt ok. hvis det hadde vært mindre lurer jeg på hvor i alle dager vi skulle putta allt det ekstra. som vintertøy, jakker, ekstra sko, fritids og hobby ting, ting vi ikke vil kaste men beholde: som gamle minner, arv, ting og tang fra barndommen, julepynt/ gardiner,påskepynt, sommer/vinterdyner, verktøy, bildeler, materialer og diverse. og ikke for å snakke om datamaskin/skrivebord, fryser og store klesgarderobe.

vi har et stort kott som er gull verdt :)

Skrevet

Jeg er enig i at planløsning er mer viktig enn antall kvm. For min egen del hadde jeg synes det var vanskelig å ikke ha to rom. Da tror jeg at jeg hadde begynt å "gå på veggen" etterhvert. Leilgiheten trenger for min del ikke å være så stor bare vi har mulighet til å være litt for oss selv hvis vi trenger det til f. eks. ha besøk, lese til eksamen og slike ting.

Skrevet

Et minimum for hva man KAN bo på er veldig lite - hvis du mener spørsmålet bokstavelig, og ikke hva man ville foretrukket eller kjøpt. Må man, så må man.

Skrevet

tja i forsvaret bodde vi 12stk i et telt på kanskje 3-4m2 gikk jo greit:P Vi bodde også 6stk på ca 12m2 det gikk jo også greit og vi hadde jo da to sett med klær(sivile og militære)

Nå bor jeg og samboer på 36m2 +bod og væranda genial planløsning eget soverom og det funker kjempe greit. selfølgelig kunne vi gjærne hatt mer plass men klarer oss noen år her. sparer noen tusen i året på å bo lite nå. men tror kanskje vi er litt på grensa for vår del så vil si at 35m2 er nedre grense for god standard for to personer.

Skrevet

Vel, min kjære og jeg deler for øyeblikket 18m2. Det går helt greit, men jeg gleder meg til vi får oss noe større (forhåpentligvis).

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...