Gå til innhold

Hvordan skjule alle vennene i Facebook?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har forstått at man kan stille inn en funksjon i Facebook med "hide friends", slik at folk kan søke deg opp og ta kontakt om de vil, men de kan ikke se vennene dine, før de eventuelt selv blir en venn?

Spørsmålet er: kan man skjule de andre vennene for de som blir venn?

Eller er det slik at de du har som venner, alltid kunne se alle de andre vennene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente38
Har forstått at man kan stille inn en funksjon i Facebook med "hide friends", slik at folk kan søke deg opp og ta kontakt om de vil, men de kan ikke se vennene dine, før de eventuelt selv blir en venn?

Spørsmålet er: kan man skjule de andre vennene for de som blir venn?

Eller er det slik at de du har som venner, alltid kunne se alle de andre vennene også?

Eks elskeren min opprettet en FB profil med omfattende venneliste. Plutselig en dag var hans venneliste skjult. Om det var kun meg eller samtlige andre venner som han hold lista hemmelig for, vites ikke.

Jeg antar grunnen til skjult liste, er han var redd at kona, tenåringsbarna eller sine kollega skulle se hvem som var på lista.

Jeg mener at velger man å skjule sin venneliste, har man urent mel i posen. Er vel eller ingen logisk grunn til å gjøre det, mm man bedriver sneaky ting...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i at man nødvendigvis har urent mel i poen om man vil skjule vennelista. Det er faktisk menneker som er betraktelig mer privat enn den jevne FB-bruker. Selv om man er på FB ønsker man ikke å alltid dele alt med alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Gå inn på Settings --> Privacy --> Profile. Under "friends" kan du velge hvem som skal få se vennelisten din. Det er fullt mulig å skjule den for alle, inkludert de på vennelisten din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, vil gjerne gjøre det.

Men: da vil vel alle vennene etterhvert lure på hvor alle andre er blitt av?

Siden vennene er skjult for alle, da vil hver og en av de tro at de er den eneste vennen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, vil gjerne gjøre det.

Men: da vil vel alle vennene etterhvert lure på hvor alle andre er blitt av?

Siden vennene er skjult for alle, da vil hver og en av de tro at de er den eneste vennen?

Bare vent litt, jeg skal titte i spåkula mi her, så skal jeg fortelle deg hva de tenker og tror...

Eventuelt:

De som er på siden din, vil vel registrere at du har skjult vennelisten, og kanskje vil noen av dem ofre grunnen en tanke eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vent litt, jeg skal titte i spåkula mi her, så skal jeg fortelle deg hva de tenker og tror...

Eventuelt:

De som er på siden din, vil vel registrere at du har skjult vennelisten, og kanskje vil noen av dem ofre grunnen en tanke eller to.

Jepp. Tror de fleste utenom de nærmeste ikke kunne brydd seg mindre. Og forresten er det jo ingen grunn for dem til å tro at de er eneste venn: Der man får opp oversikt over andres venner vil man jo i så fall kun se seg selv. Men på de som har skjult venneliste vil man ikke få opp noen i det hele tatt, heller ikke seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan setter man at ingen får se vennelisten da? Når jeg går inn på friends, så kan jeg velge enten alle, nettverket, venner av venner eller venner. Og så kan jeg manuellt skrive inn navnet på alle jeg vil ikke skal kunne se vennelisten. Så eneste alternativet jeg ser for å skjule vennelisten helt for alle, er å velge at kun venner skal få se vennelisten, og så manuellt skrive inn navnet på alle vennene jeg har... Og om man har 200 "venner", så blir det jo litt jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan setter man at ingen får se vennelisten da? Når jeg går inn på friends, så kan jeg velge enten alle, nettverket, venner av venner eller venner. Og så kan jeg manuellt skrive inn navnet på alle jeg vil ikke skal kunne se vennelisten. Så eneste alternativet jeg ser for å skjule vennelisten helt for alle, er å velge at kun venner skal få se vennelisten, og så manuellt skrive inn navnet på alle vennene jeg har... Og om man har 200 "venner", så blir det jo litt jobb.

Lag en vennegruppe, legg alle vennene i den, og istedet for å skrive inn navnet på alle vennene dine, så skriver du inn navnet på gruppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at det er 50 personer i denne vennegruppen. Og alle skal være skjult for alle.

Alle vi llikevel kunne se antall venner, bare ikke hvem de er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at det er 50 personer i denne vennegruppen. Og alle skal være skjult for alle.

Alle vi llikevel kunne se antall venner, bare ikke hvem de er?

Du vil ikke se vennelisten, og du vil heller ikke se antall. Men de vil fortsatt se vennene som skriver på wallen osv. Så det er ikke slik at det ser ut som om du ikke har venner.

http://www.facebook.com/privacy/?ref=mb#/p...y/?view=profile kan du i boksen øverst skrive inn et navn fra vennelisten din. Da kan du se hvordan den personen ser profilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men å ikke la noen venner se de andre vennene? Da vil jo alle tro at kun de er den eneste vennen til hovedpersonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, for da ville det jo kommet opp venneliste med kun en venn. Uansett ser de jo på wallen at der også er andre venner der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, for da ville det jo kommet opp venneliste med kun en venn. Uansett ser de jo på wallen at der også er andre venner der.

Jo, men det jo hver og en som er den ene vennen, så vil vel vennelisten kun vise den som er hovedpersonen + den "hver og ene" som er venn?

Akkurat som at jeg kjørte dette opplegget, og du var en av mine venner der: da ville vel du kun se deg selv der på "listen"? Eller ville du bare få en melding med at vennene er skjult?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Du vil rett og slett ikke få opp boksen hvor vennelisten er

Stemmer, som også flere andre har sagt over her, men noen tydeligvis har tungt for å fatte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Beate_*

Jeg kan skjønne at man ikke vil vise vennelista si for de som IKKE er venner og som bare søker en opp. Men når man først er blitt venn så skjønner jeg det ikke helt. Spesielt når man uansett ser det som vennene poster på wall'en.

Det hadde jo ikke vært noe moro med facebook hvis man kun så det man selv hadde på sin egen profil og aldri kunne se hva som skjedde på andres!

Litt av moroa er jo også å se om man har felles venner og bekjente. Så finner man kanskje gamle venner igjen og kan adde de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se hva vennene skriver på wallen. Det eneste du ikke ser er selve vennelisten og felles venner-listen. Skal man holde noen venner hemmelig, må man altså gjøre mer enn å skjule vennelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du kan se hva vennene skriver på wallen. Det eneste du ikke ser er selve vennelisten og felles venner-listen. Skal man holde noen venner hemmelig, må man altså gjøre mer enn å skjule vennelista.

Man kan vel velge å skjule wallen for (enkelt)folk/venner også, tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...