Gå til innhold

Fjerdeklassing avfyrte skudd ved skole


Chakoya

Anbefalte innlegg

Niåring avfyrte skudd

Det første jeg tenkte er, hvordan fikk 9åringen tak i ei hagle?

Hvem foreldre er det som lar sånt ligge tilgjengelig for barn?

Blir ikke overassket heller.. Dette har vi jo allerede hørt om i usa at det er lett tilgjengelig våpen for barn der.

Begynner vi nå også her tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Methuselah

Jeg lurer på hva psykologen som sa at dette aldri vil skje i Norge

Ja h"n skammer seg nok ja. Makan til naivt menneske

Endret av Methuselah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jonna_*

Kanskje folk etterhvert ser fornuften i å forby disse drapsvåpnene ute i de tusen hjem. Disse barbariske folkene som føler glede over å drepe dyr bør finne seg noe anna å gjøre som håbbi! Kanskje da unga deres ikke risikerte å bli drapsmenn før de ble tenåringer oxo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende, rett og slett skremmende!

i så fall kan du bare forberede deg på enda verre saker.Inspirasjonskilden til alt dette finner "barna" i supervoldelige data- og TV-spill der du vinner om du klarer å drepe flest mulig andre mennesker på en bestialsk måte i løpet av kortest mulig tid.Det er bare kvinnelige "voldsforsker"-tanter som ikke skjønner at dette er helt ødeleggende for sinnets balanse BÅDE hos voksne og barn.Når barna samtidig tas fra mor og settes på kennel må jo resultatet bli alt dette vi nå opplever.Den totale utrygghet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tang Lung

Gutten ble mobbet har de nå funnet ut......god dag mann økseskaft & velkommen etter :/

Folk som ikke låser inn sine våpen skulle hatt pryl !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jonna_*
Gutten ble mobbet har de nå funnet ut......god dag mann økseskaft & velkommen etter :/

Folk som ikke låser inn sine våpen skulle hatt pryl !

Folk skulle enkelt og greit ikke ha våpen!

Det er ingen grunn til at man skal ha skytevåpen i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Folk skulle enkelt og greit ikke ha våpen!

Det er ingen grunn til at man skal ha skytevåpen i Norge.

***

Er ikke du som avgjør det. :)

Har flere våpen, jeg, og jeg skal lære ungene å bruke dem når de er modne for det. Håper det irriterer deg grenseløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Gutten ble mobbet har de nå funnet ut......god dag mann økseskaft & velkommen etter :/

Folk som ikke låser inn sine våpen skulle hatt pryl !

Hvis en leser ett av svarene på denne bloggen, så er det visst en som kjenner til gutten og hans familie..

http://tabloidnytt.blogspot.com/2009/04/fl...episoden-i.html

(ikke at han nødvendigvis prater sant, men at mobbbing er en fin ting å skylde på for å rettferdiggjøre handlingen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Våpeneier
Kanskje folk etterhvert ser fornuften i å forby disse drapsvåpnene ute i de tusen hjem. Disse barbariske folkene som føler glede over å drepe dyr bør finne seg noe anna å gjøre som håbbi! Kanskje da unga deres ikke risikerte å bli drapsmenn før de ble tenåringer oxo!

Nå handler ikke denne tråden om jakt, så jeg skal ikke kommentere det utover å si at hvis du er opptatt av dyrevelferd er du antakelig skyldig i langt mer barbarisk dyrelidelse enn meg. Men det du sier om våpen er direkte feil. Drap og voldskultur har mer komplekse årsaker enn våpentilgjengelighet. Det er flere våpen i norske hjem enn i de fleste andre land i verden. Vi har flere våpen pr innbygger enn flertallet av statene i USA. Likevel er våpenkriminaliteten bortimot fraværende. I Storbritannia ble håndvåpen forbudt for noen år siden. I ettertid har våpenkriminaliteten økt enormt.

Ser man på de land hvor mange blir drept og skadet av våpen, vil man se at de sosiale forholdene er ganske annerledes enn hos oss. Vi vil også se at den amerikanske selvforsvarskulturen fører til flere drap enn den jakt- og skytekulturen vi har i Skandinavia , Canada m.v.

Jeg har vokst opp med våpen i huset, og lært å bruke dem på en ansvarlig måte fra jeg var liten. Jeg lærer opp mine egne barn på samme måte. Skal vi ha noe håp om å motvirke den voldskulturen som barna fores med fra dataspill, fjernsyn m.v., er den beste måten å lære dem at våpen ikke er noe tøft leketøy, men verktøy som skal behandles med respekt.

Historien om niåringen er tragisk. Det er ikke tvil om at foreldrene har brutt oppbevaringsreglene. Men en gutt som er så desperat at han finner på noe slikt, ville antakelig funnet noe annet å skremme med dersom han ikke fant noe våpen. Vi omgir oss med en rekke gjenstander som er livsfarlige om man ønsker å bruke dem til å skade oss selv eller andre. Forbud mot enkelte gjenstander fjerner ikke årsaken til at menneskerl skade hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skulle enkelt og greit ikke ha våpen!

Det er ingen grunn til at man skal ha skytevåpen i Norge.

Jakt? Skadedyrbekjempelse (En av flere aktverdige grunner for å ha våpen)? Sport? Leirdueskyting, forskjellige former for blinkskyting, etc.

Ærlig talt, grunnene til å ha et våpen er ganske mangfoldige.

Jeg hører at faren er tiltalt for uforsvarlig oppbevaring av våpenet, og det unner jeg ham. Det burde ikke være mulig for en 9-åring å raske sammen både våpen og ammunisjon og ta det med seg på skolen.

Forøvrig så tror jeg at en gutt som var forbannet og lei seg fordi han ble mobbet, og som bestemte seg for å ta igjen, antakelig bare ville valgt et annet farlig våpen i stedet for hagle, dersom skytevåpen var forbudt. Som et balltre eller en kniv. Det kunne også blitt temmelig stygt.

Da ville tantene oiet seg og sagt at det ikke er noen legitime grunner til å spille baseball i Norge. Eller at det ikke er noen legitime grunner til å filetere fisk i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tang Lung

"antakelig bare ville valgt et annet farlig våpen i stedet for hagle, dersom skytevåpen var forbudt. Som et balltre eller en kniv. Det kunne også blitt temmelig stygt"

Word....akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble utrolig overrasket. Ikke over det faktum at skoleskytingen har kommer til Norge, men at det er en 9-åring som har tatt første steg. Leit å høre at han ble mobbet, men er ikke dette en litt vel ekstrem måte å løse ting på?

Skjedde ikke noe lignende i en småby i statene for et par år tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Que?
Ble utrolig overrasket. Ikke over det faktum at skoleskytingen har kommer til Norge, men at det er en 9-åring som har tatt første steg. Leit å høre at han ble mobbet, men er ikke dette en litt vel ekstrem måte å løse ting på?

Skjedde ikke noe lignende i en småby i statene for et par år tilbake?

Man skal vel ikke spekulere, men det kan jo være at det er en litt spesiell gutt, også? Jeg spår at dette er en unge som kommer til å gjøre seg bemerket senere i livet også. Ikke nødvendigvis på en positiv måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tang Lung

Var det ikke en trussel mot Stavanger skole nå nylig , de ble visst bøsta for det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis guttungen ble mobba, så er det synd han ikke klarte å skyte og drepe de som mobbet ham. Sånn er verden. Spis eller bli spist. Det er jo ikke akkurat slik at skolen tar hånd om velferden hans, eller noen andre for den sakens skyld. Og foreldre som har barn som blir mobbet, er ganske maktesløse. Altså: hvorfor skal en prioritere mobberes liv foran offerets liv?

Nei, helt greit, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...