Gjest mat mons Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Hei! Skal lage en sjokoladekake hvor jeg har tenkt å ha et bilde på, ganske enkelt med års tallet på jubilanten. Hva er best å bruke da? Hvis jeg skulle f.eks skrive "34 år" eller noe i den duren med fete og store bokstaver. Noen nevnte å kjevle ut noe marsipan å skjære bokstavene til, men vet ikke helt hvordan marsipan hadde funket på en sjokoladekake.
Idnar Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Du kan lage tallet i marsipan, men husk at marsipan smelter ganske raskt når den kommer i kontakt med sjokoladekrem. Du kan jo lage tallet med jordbær eller annen frukt. Eller lage sjokoladekrem i to forskjellige farger (en mørk og en lys) så kan du skrive med den ene av fargene og dekke kaken med den andre. Et annet alternativ er å lage kaken formet som 34! Eller gjøre som du selv sier..å skrive tallet på kaken!
Gjest tsf Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Trådstarter her. Hvordan kan jeg få en annen farge på kremen? Kan jeg bruke konditorfarge eller er det noe annet lurt som er der ute?
Gjest Wind Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 (endret) Du kan f.eks. bruke mørk og lys kokesjokolade i kremen? Eller hvit sjokolade? Endret 28. april 2009 av Wind
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå