Gå til innhold

Regner det i Malaysia nå?


Gjest Drømmeferie

Anbefalte innlegg

Gjest Drømmeferie

Reiser om et par uker til Hong kong og Malaysia, og skal være borte i en måned. Første del skal være opplevelsesferie med litt storby og jungeltrekking, mens andre del i hovedsak blir viet til sol, strand og dykking.

Vi hadde tenkt og dra til øyene på østkysten: Tioman, Pherentien og Radang.

Vet at det regner generelt mer i Malaysia enn f.eks Thailand, men komnmer det til å regne hele tiden?

Noen som har vært i Malaysia på denne tiden av året?

Kan samtidig nevne at vi har reist veldig mye i Asia på vinteren, og har hatt tilsammen kanskje 3 regnværsdager..

Tar også imot reisetips fra Hong kong og Malaysia med stor takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk inn på Kuala Lumpur på yr.no nå og så på langtidsvarselet. Det meldte 30 grader og et par millimeter med regn hver da den kommende uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i KL på våren for noen år siden regnet det hver dag, men til samme tid. Det sprutregnet i ca 2 timer hver eneste ettermiddag, og ellers var det helt fint :)

Generelt sett kan jeg anbefale å gjøre det de fastboende gjør i Hong Kong. Spis på en lokal restaurant, ta metroen (kjøp Octopuscard om du skal være en stund) og opplev den fantastiske flyten av enorme mengder mennesker. Prøv også Star Ferry for en roligere og mer avslappet reise mellom HK og Kowloon.

- Ta The Peak Tram opp til The Peak på kveldstid og spis et deilig måltid mens du nyter den fantastiske utsikten.

- Sett deg på utsiktspunktet på Kowloonsiden og se på byen lysne opp når mørket faller på (jeg mener det var ca kl 20 lysene ble satt på).

- Besøk et supermarked (matbutikkene ligger i bunnen av kjøpesenterene)

Det er masse å se på, og ikke glem å besøke markedene hvis du vil fylle kofferten ;)

Skal du være lenge i HK bør du benytte muligheten til å reise ut av byen og besøke Buddha Monastery (beregn en dagstur), og kanskje gamble litt på Macau :)

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drømmeferie

Tusen takk for reisetips:)

Har sett på utallige værmeldinger. Alle viser de litt regn og litt sol, så man må vel bare ta det som det kommer da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg kom hjem fra en tur til Malaysia nylig og det er alltid spennende med KL :-) Men selv da jeg var der regnet det selv om det vel skulle være "dry season" så man vet aldri. Men du kan sammenligne Thailand med Malaysia på http://www.weatherbase.com . Regnet i Malaysia er som i Thailand...det er intenst når det står på men det varer ikke så lenge.

Kona og jeg var i KL og Perhentian for noen år siden. Kanskje du kan finne noe nyttig info i dette reisebrevet med bilder, linker og kart: http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm . Ta kontakt hvis du har noen spørsmål :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...