Gå til innhold

SOFIE!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sofie er ett nyyydelig navn, finnes ikke harry.

Alt blir nesten regnet som harry i Norge, uansett er det fordommer og generaliseringer på det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de uinnvidde er altså oscar et antonym til harry.

Ok. Har ikke hørt den versjonen før;)

Jeg liker navnet Sofie veldi godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kunne jeg ikke kalt barnet mitt for Sofie på grunn av det jeg forbinder med navnet. Det blir litt for oscar for meg. Men hadde noen jeg kjenner kalt ungen sin for Sofie hadde jeg nok fort glemt andre assosiasjoner jeg har til det navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud! Ble harry så oppbrukt at man måtte finne på ett nyttt navn? Idiotisk!

Jeg synes Sofie er et pent navn, men tror ikke jeg ville ha brukt det på min datter fordet. Men ikke fordi det er harry/oscar. (rister oppgitt på hodet over tåpelig ord)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lina_*

Harry er det ikke. Men jeg kommer ikke til å bruke det. Annenhver person jeg kjenner kaller jo barnet sitt for Sofie om dagen. Det kommer garantert til å toppe navnelista om et år eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at Sofie er et pent navn. Selv ville jeg nok ikke kalt min datter for det, både fordi omtrent samtlige 2-3åringer heter det og fordi katten min heter Miss Sophie. :fnise:

Det er barnet som skaper navnet, ikke omvendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge hatt lyst til og kalle barna mine sofie og oskar når jeg får barn. Så om sofie blie for mye " oskar" hehe så gjør detmeg ingenting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner
For de uinnvidde er altså oscar et antonym til harry.

Herregud! Ble harry så oppbrukt at man måtte finne på ett nyttt navn? Idiotisk!

Jeg synes Sofie er et pent navn, men tror ikke jeg ville ha brukt det på min datter fordet. Men ikke fordi det er harry/oscar. (rister oppgitt på hodet over tåpelig ord)

Harry er det ikke. Men jeg kommer ikke til å bruke det. Annenhver person jeg kjenner kaller jo barnet sitt for Sofie om dagen. Det kommer garantert til å toppe navnelista om et år eller to.

TS: hvor kommer du fra og hvor gammel er du?

Grunnen til at jeg spør er at jeg aldri har hørt om Oscar verken som synonym eller antonym til Harry og ble litt nysgjerrig.

I tillegg ser det ut til å herske forvirring rundt forskjellen mellom

synonym

og

antonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud! Ble harry så oppbrukt at man måtte finne på ett nyttt navn? Idiotisk!

Harry er det ikke.

Det var ikke det TS sa heller. TS sa det er oscar. Hvilket TS påpeker er et antonym til harry. Altså det motsatte av harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...